روش های عملی ترک خود ارضایی در روانشناسی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک خودارضایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

ترک خود ارضایی شاید برای بسیاری از افراد سخت بوده و منجر به حالت اعتیاد وار شده باشد. تمایل افراد به خود ارضایی می تواند یک عادت محسوب شده که باعث آسیب های زیادی به زندگی و شرایط جسمی و روحی فرد می شود. گاهی افراد بعد از مدتی از این موضوع خسته شده و تلاش برای ترک این عادت می کنند که ممکن است به دلیل شکل گیری آن به شکل یک حالت اعتیاد وار در ذهن، خیلی سخت بتوانند دست از آن بردارند. ترک خود ارضای از روش هایی مانند درمان های خانگی، یا درمان از طریق روانشناسی و سکس تراپ ممکن می باشد.

از آنجایی که ریشه خود ارضایی به روان بر می گردد و استرس و اضطراب در فرد نیز نقش مهمی در میزان خود ارضایی و تمایل فرد به انجام این کار دارد، شما می توانید از علم روانشناسی برای ترک این موضوع استفاده نمایید. روان درمانی و پیدا کردن ریشه ها و علل این رفتار می تواند در جلوگیری و ترک آن نقش موثری داشته باشد. در مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن، افراد روانشناس و مشاور قرار داشته که به شما در این راه می توانند مشاوره های مورد نیاز را داده و کمک نمایند. شما می توانید در هر نقطه از ایران یا جهان، تنها با شماره گیری این مرکز، به مشاوره مورد نیاز خود دست پیدا نمایید.

ترک خود ارضایی از طریق روانشناسی امکان پذیر است؟

راه کارهای مختلفی برای توقف خود ارضایی وجود دارد. اما میزان وابستگی فرد به این موضوع می تواند تاثیر زیادی در سخت تر شدن توقف و ترک آن داشته باشد. ممکن است افرادی برای این موضوع نیاز به کمک گرفتن از روانشناس و یا سکس تراپ داشته باشند.
صحبت کردن با یک روانشناس و یا مشاور جنسی می تواند کمک زیادی به شما کرده و بتوانید ریشه و علت خود ارضایی را پیدا کرده و بر آن غلبه نمایید. این جلسات بصورت کاملا محرمانه بوده و شما می توانید از جلسات حضوری، آنلاین و یا مشاوره های تلفنی استفاده نمایید.

از آنجایی که ریشه خیلی از خود ارضایی ها، استرس و اضطراب فرد می باشد، بررسی های روانشناسی می تواند در این زمینه بسیار موثر واقع شود. شخص با انجام این کار سعی می کند تا استرس زندگی خود را دور نماید. همچنین نداشتن رابطه های جنسی امن و سالم و ناتوانی در تشکیل زندگی مشترک نیز می تواند دلیل دیگر این موضوع باشد. شما می توانید با کمک گرفتن از روانشناس و یا مشاور، روش های موثر دیگری را یاد گرفته که به کاهش سطح استرس و اضطراب شما کمک کرده و در ترک خود ارضایی موثر واقع شود.

ترک خود ارضایی در روانشناسی

بیشتر بدانید : راهکار های درمانی زود انزالی در مردان

گفتگو های درمانی چه کمکی به ترک خود ارضایی می کند؟

شناسایی ریشه های خود ارضایی می تواند دلیل خوبی برای ترک آن شود. درمانگر در این زمینه از شما سوالاتی می پرسد که از جمله این سوال ها موارد زیر است :

• تروماها و آسیب های شما در گذشته و زمان بچگی
• مشکلات و فشارهای فعلی زندگی شما
• احساس شما در زمان خود ارضایی
• وجود افکارهای جنسی دیگر مانند داشتن شرکای جنسی مختلف و دیگر رفتارهای جنسی
• مشکلات شما که ناشی از خود ارضایی می باشد

بعد از این موضوع درمانگر احساس شما را بررسی کرده و ریشه این رفتار را برای ترک خود ارضایی ارزیابی می کند. گفته های شما کاملا محرمانه بوده و به هیچ کس دیگری گفته نمی شود.

بیشتر بدانید : نکات مهم قبل از رابطه جنسی

آیا به خود ارضایی اعتیاد پیدا کرده ام؟

برای اینکه بتوانید متوجه این موضوع شوید که رفتار شما در این زمینه باعث اعتیاد در شما شده است یا نه، نیاز دارید که موارد زیر را بررسی کنید. این رفتار در دسته بیش فعالی جنسی، رفتار جنسی خارج از کنترل و یا رفتارهای جنسی جبری طبقه بندی شده و هنوز در مورد اعتیاد آور بودن آن توافق نظر وجود ندارد. اما با این همه ترک آن و درمان آن ضروری می باشد. نشانه های خود ارضایی افراطی شامل موارد زیر است :

up arrow 2 شما به دلیل خود ارضایی امور خانه، تحصیل، کار و زندگی خود را مختل می کنید

up arrow 2 در طول روز از شما انرژی و زمان زیادی می گیرد

up arrow 2 از رفتن به مکان های اجتماعی دوری می کنید و یا در صورت حضور داشتن بصورت پنهانی خود ارضایی می کنید و نمی توانید برای رسیدن به خانه صبر کنید

up arrow 2 مراسم ها، قرار ها و رویدادهای مهم را به دلیل خود ارضایی کنسل می کنید تا بتوانید به تنهایی در خانه این کار را انجام دهید

up arrow 2 حتی در زمانی که احساس شهوت نداشته و یا تحریک نشده اید نیز خود ارضایی می کنید

up arrow 2 در برابر احساسات منفی مانند خشم، استرس، غم و اضطراب خود ارضایی کرده و برای رهایی از آن دست به این کار می زنید

up arrow 2 ذهن شما دائما در جستجوی محتواهای جنسی می باشد

up arrow 2 از فکر کردن به خود ارضایی نمی توانید دست بردارید

up arrow 2 بعد از خود ارضایی دچار احساس پشیمانی، گناه و ناراحتی می شوید

up arrow 2 با وجود اینکه دوست دارید اقدام به ترک آن نمایید، اما نمی توانید دست از خود ارضایی بردارید

همه این موارد نشانه ها و آلارم هایی می باشند که به فرد نشان می دهد که به خود ارضایی وابسته شده و نیاز به ترک آن دارد. راه کارهای مختلفی برای ترک خود ارضایی وجود داشته که میتوان به ورزش کردن، پرهیز از دیدن فیلم های تحریک آمیز، وقت گذراندن با اطرافیان و دوستان، کمک گرفتن از مشاور و سکس تراپ و هدف داشتن برای ترک آن اشاره کرد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک خودارضایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462