مدت زمان مناسب برای دوران نامزدی چقدر است؟ بهترین توصیه ها

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مدت زمان مناسب برای دوران نامزدی چقدر است؟ بهترین توصیه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

دوران نامزدی به منظور شناخت و آگاهی دو طرف نسبت به یکدیگر می باشد که می تواند یکی از شیرین ترین دوران در خاطرات هر کدام از زوجین باشد. دوران نامزدی معمولا پیش از عقد و ازدواج رسمی می باشد که در طی این مدت دختر و پسر با یکدیگر در رفت و آمد بوده و در طول این معاشرت ها با اخلاق ها و ویژگی های همدیگر بیشتر آشنا شده و نسبت به همدیگر شناخت پیدا می کنند. دوران نامزدی با وجود اینکه نمی تواند به اندازه به زیر یک سقف رفتن برای زوجین موثر باشد، اما با این حال در شناخت آنها نسبت به همدیگر کمک زیادی می کند. اینکه مدت زمان این دوران باید چقدر باشد برای خیلی از افراد سوال بوده و نمی دانند که در چه مدت زمانی می توانند به شناخت و آگاهی مطلوبی دست پیدا کنند.

معایب دوران نامزدی طولانی چیست؟

بیشتر بدانید : اختلافات دوران نامزدی را چگونه حل و فصل کنیم؟ شایع ترین اختلافات

مدت زمان دوران نامزدی چه میزان باید باشد؟

دوران نامزدی یکی از حساس ترین دوران برای هر فرد بوده و قدم مهمی در شناخت و انتخاب شریک زندگیشان می باشد. اما اینکه مدت زمان مناسب برای دوران نامزدی چقدر باید باشد، موضوع مهمی است. طول دوران نامزدی به عواملی مانند توافق خانواده ها و طرفین نیز بستگی داشته و در خیلی از مواقع خانواده ها با مدت زمان طولانی برای این دوران مخالف می باشند. اما اگر این موضوعات و سنت ها را کنار بگذاریم، از نظر یک مشاور پیش از ازدواج مدت زمان دوران نامزدی می بایست بین 6 ماه تا یک سال باشد.

با اینکه این حالت مدت زمان مطلوب می باشد، اما این موضوع ممکن است برای همه زوجین ثابت و یکسان نبوده و به دلیل موضوعاتی مانند مسائل مالی، شرایط زندگی و خانواده ها، طول دوران نامزدی در بین زوجین کوتاه و یا بلند شود. ممکن است خیلی از زوجین برای تامین هزینه های زندگیشان به مدت زمان بیشتری جهت خرید جهیزیه، مراسم ازدواج و تامین مسکن نیاز داشته باشند. کم کردن سطح توقعات و همکاری بیشتر خانواده ها می تواند مدت زمان این دوران را کاهش داده و باعث شده تا دختر و پسر سریع تر تشکیل زندگی مشترک دهند.

مزایای دوران نامزدی طولانی چیست؟

بیشتر بدانید : مشاوره دوستی با جنس مخالف + مشاوره تلفنی و آنلاین

طولانی شدن و یا کوتاه شدن دوران نامزدی چه معایب و مزایایی دارد؟

حالا که با مدت زمان مناسب برای این دوران آشنا شدیم، نیاز است که درباره طولانی شدن این زمان با یکدیگر صحبت نماییم و اینکه بیشتر شدن دوران نامزدی می تواند چه مزایا و معایبی را برای زوجین به همراه داشته باشد.

از آنجایی که این دوران برای شناخت بیشتر زوجین و خانواده ها صورت می گیرد، خیلی از مواقع این شما هستید که تصمیم می گیرید که نیاز به زمان بیشتری برای شناخت همدیگر دارید یا نه. با این حال نیاز است که از مزایای و معایب انتخابتان برای طولانی تر شدن دوران نامزدی اطلاع داشته باشید.

مزیت های دوران نامزدی طولانی :

• شناخت بیشتر نامزدتان و پی بردن به بخش هایی از ویژگی های شخصیتی او که ممکن بود تنها با زندگی مشترک آنها را متوجه می شدید.
• شناخت بیشتر خانواده ها از یکدیگر
• آمادگی بیشتر خانواده ها و زوجین برای پرداخت هزینه های عروسی و تامین جهیزیه
• حل کردن مشکلات مالی پیش از ازدواج مانند تسویه وام هایی که پیش از این گرفته اید و با ازدواج ممکن است نتوانید از پس این هزینه ها بر آیید
• دانشجو می باشید و می خواهید تا زمان فارغ التحصیلی خود ازدواج نکنید
• یک رابطه ناکام در گذشته داشته اید و به مدت زمان بیشتری برای فراموشی آن نیاز دارید
• برای آماده سازی مراسم عروسی به زمان بیشتری نیاز دارید

معایب دوران نامزدی طولانی :

• میزان انگیزه و شوقتان با طولانی تر شدن رابطه کم می شود
• رابطه تان ممکن است در اثر توقعات زیاد و یا اختلافات نظرها خراب شود
• دخالت های خانواده ها بیشتر شده و این موضوع منجر به ایجاد مشکلات بین زوجین و برهم خوردن دوران نامزدی شود
• به این روند عادت کرده و تلاش های شما برای تشکیل زندگی مشترک کم شود

در کنار اینکه دوران نامزدی طولانی مدت می تواند مزایا و معایبی به همراه داشته باشد، دوران نامزدی کوتاه مدت نیز می تواند مزیت ها و معایبی را داشته باشد که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم :

مزیت های دوران نامزدی کوتاه مدت :

• دختر و پسر اشتیاق و انگیزه بیشتری برای شروع زندگی مشترک خود دارند
• زود به زندگی مشترک و شرایط جدید وارد می شوند و به آن عادت می کنند
• استرس های مربوط به دوران عروسی برای مدت زمان کوتاهی می باشد. این دوران می تواند یکی از پر تنش ترین زمان ها در زندگی شما باشد که هرچقدر مدت آن طولانی تر باشد، استرس بیشتری نیز برای شما خواهد داشت و دوران نامزدی کوتاه باعث شده تا کمتر فشارها و استرس های این دوران شما را ناراحت و اذیت نماید.

معایب دوران نامزدی کوتاه مدت :

• زوجین نسبت به هم شناخت کافی پیدا نمی کنند. البته خیلی از روحیات و خصوصیات را شما تنها زمانی متوجه می شوید که در زیر یک سقف با یکدیگر قرار بگیرید.
• از آنجایی که دوران نامزدی یکی از شیرین ترین دوره های زندگی هر فردی می باشد، با کوتاه شدن آن لذت این دوران را کمتر تجربه خواهید کرد و بیشتر زمان آن را برای آماده سازی مراسم ازدواج صرف می کنید.
• به خانواده هایی که دارای وضعیت مالی متوسطی می باشند فشار زیادی برای تامین هزینه های مربوط به عروسی و جهیزیه وارد می شود.

شما می توانید برای اینکه تصمیم درست تر و منطقی تری برای انتخاب شریک زندگیتان داشته باشید، در این دوران به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مدت زمان مناسب برای دوران نامزدی چقدر است؟ بهترین توصیه ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462