راهکارهای افزایش عشق و علاقه در رابطه چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

عشق و علاقه در رابطه بعد از گذشت سالهای ابتدایی ازدواج بسیار معمول بوده و در بیشتر رابطه ها صورت می گیرد. اما چه عواملی باعث این موضوع شده و چگونه می شود از میزان این مشکل کم کرده و باعث ثابت نگه داشتن عشق و علاقه در زندگی مشترک شد؟ در بیشتر مواقع کم شدن این عشق و علاقه در بین زوجین باعث شده تا آنها از راه های دیگری به دنبال بازگشت این هیجانات در زندگیشان شده و بعضی مواقع همین موضوع باعث بروز خیانت در روابط می شود. بنابر این اهمیت عشق و علاقه و داشتن آن در روابط زناشویی مهم بوده و کاهش آن می تواند خطر آفرین باشد. با ما در این مقاله همراه شوید تا راهکارهای مناسبی برای افزایش عشق و علاقه در رابطه را به شما آموزش دهیم.

علت کاهش عشق و علاقه در رابطه چیست؟

بیشتر بدانید : جبران اشتباهات زندگی زناشویی + راهکارهایی برای حل مشکلات زناشویی

راه های موثر در افزایش عشق و علاقه در زوجین چه می باشد؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم اهمیت داشتن عشق و علاقه در رابطه زناشویی بسیار مهم بوده و این موضوع می تواند منجر به دوام زندگی مشترک شود. با کمک روش های زیر می توانید میزان عشق و علاقه در روابط خود را افزایش دهید :

up arrow 2 وقت گذاشتن برای یکدیگر : یکی از موضوعات مهم در رابطه وقت گذاشتن های مفید و با کیفیت برای یکدیگر در طول روز می باشد. اینکه صرفا در کنار یکدیگر قرار گرفته و یا با هم بر سر میز غذا بنشینید، وقت گذاشتن محسوب نمی شود. شما می توانید با وجود همه مشغله های کاری و زندگی خود، زمانی را برای صحبت کردن با یکدیگر گذاشته و صحبت درباره موضوعات و اتفاقات روز و همچنین ابراز عشق و علاقه به یکدیگر داشته باشید. طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، زوج هایی که در طول روز به مدت نیم تا یک ساعت را به صحبت کردن با یکدیگر می گذرانند، از میزان رابطه موفق تری برخوردارند.

up arrow 2 همدلی داشتن : از دیگر موضوعات مهم در رابطه زناشویی قابلیت همدلی کردن با یکدیگر می باشد. ممکن است برای هر کدام از زوجین این اتفاق در طول روز پیش بیاید که ناراحت، عصبانی و یا ذهن او درگیر شده و نیاز داشته باشد تا با همسر خود در این زمینه صحبت کند. توانایی درک و همدلی شما در این زمینه می تواند منجر به صمیمیت بیشتر شما با همسرتان شده و میزان عشق و علاقه در رابطه را افزایش می دهد. همچنین داشتن همدلی باعث شده تا هر کدام به راحتی و به دور از حس قضاوت شدن بتوانند مشکلات و ناراحتی های خود را بیان کند.

up arrow 2 داشتن قابلیت حل مسئله : اختلاف و تعارض بین همه زوجین یک موضوع طبیعی و عادی می باشد و هیچ زوجی در دنیا وجود ندارد که با یکدیگر اختلاف نظر نداشته باشند. اما حل کردن این موضوعات و نحوه بحث کردن بسیار مهم بوده و در صورت نداشتن تعامل درست در این زمینه منجر به بروز مشکلات ریشه ای و حل نشده ای بین زن و شوهر می شود. بنابر این سعی کنید در این زمینه از روش های درست گفتگو استفاده کرده و مشکلات خود را بدون دعوا و قهر حل نمایید.

راه های افزایش عشق و علاقه در رابطه

بیشتر بدانید : چگونه یک زندگی عاشقانه و آرام داشته باشیم؟

علت کاهش عشق و علاقه در رابطه زوجین چیست؟

علت های مختلفی منجر به کم شدن عشق و علاقه بین زن و مرد می شود که ممکن است در هر رابطه ای این علت ها متفاوت باشد، اما از رایج ترین آنها میتوان به انتقاد کردن های مداوم از یکدیگر اشاره کرد. شاید افراد از تاثیر این موضوع بر زندگی خود اطلاعی نداشته و به همین دلیل این روند انتقادی را پیش می گیرند، اما این موضوع به مرور منجر به آسیب های جدی در روابط زناشویی می شود. از دیگر علت های شایع در این زمینه میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

1605686149 communications پیش کشیدن مباحث و مشکلات گذشته : در روابطی که مشکلات و موضوعات حل نشده در گذشته مجددا مطرح می شود، باعث یادآوری و بروز ناراحتی دوباره در اینباره شده و این موضوع ممکن است برای افرادی که حافظه بهتری دارند، بیشتر مطرح شود. چرا که آنها این خاطرات را در حافظه خود با جزئیات کامل ثبت کرده و ممکن است فرد مقابل با فراموش کردن آنها، سعی در سرپوش گذاشتن بر روی این موضوعات داشته باشد. بازگو کردن مشکلات گذشته یکی از موارد مهم و آسیب زننده در روابط زوجین می باشد.

1605686149 communications داشتن بحث و مشاجره زیاد : داشتن اختلاف نظر بین زوجین یک موضوع کاملا طبیعی می باشد، اما برداشت نامناسب داشتن از این موضوع و ناتوانی در درک یکدیگر باعث ایجاد بحث و مشاجره های طولانی بین آنها شده که در نهایت منجر به سرد شدن آنها در بروز عشق و علاقه به یکدیگر می شود. همچنین روش حل مسئله و برخورد زوجین بعد از بروز بحث و مشاجره نیز در میزان عشق و علاقه آنها تاثیرگذار می باشد.

1605686149 communications اهمیت ندادن به روابط جنسی : این موضوع در روابط زناشویی ممکن است در ابتدا از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به مرور میزان اهمیت و توجه به آن کم شود. داشتن رابطه جنسی منظم و همچنین میزان علاقه زوجین به این موضوع می تواند نقش زیادی در بیشتر شدن و کمتر شدن علاقه آنها داشته و از این رو می تواند نقش زیادی در کیفیت عشق و رابطه زناشویی داشته باشد.

1605686149 communications دور بودن زوجین از یکدیگر : داشتن مشاغل دارای شیفت های طولانی و یا رفتن به ماموریت های طولانی باعث سرد شدن روابط به مرور زمان شده و می تواند در کم شدن علاقه زوجین نقش زیادی را ایفا نماید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462