درمان بیماری هرزگی | چگونه هرزگی را ترک و درمان کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

بیماری هرزگی به داشتن روابط جنسی زیاد و بی قید و بند با افراد مختلف گفته می شود. افراد دارای بیماری هرزگی معمولا دارای مشکلات روانی و آسیب های جنسی زیادی در این زمینه می باشند که خیلی از این موارد، به دلیل داشتن تجربه تجاوزهای جنسی در کودکی و یا مشکلات خانوادگی و روانی این افراد از زمان بچگی بوده است. بنابر این نیاز است تا بیش از برچسب زدن و یا قضاوت کردن این افراد، به درک آنها پرداخته و در این راستا به آنها کمک نماییم. درمان بیماری هرزگی و جلوگیری از بیش فعالی جنسی گاهی با کمک یک مشاور و روانشناس با تجربه و متخصص در این زمینه به خوبی امکان پذیر می باشد. در این مقاله به بررسی راهکارهای مختلف در این زمینه می پردازیم.

بیماری هرزگی چیست؟

بیشتر بدانید : عوارض خود ارضایی در خانم ها چیست؟ + فواید آن

بیماری هرزگی یا بیش فعالی جنسی چه می باشد؟

فردی که دچار بیماری هرزگی یا همان بیش فعالی جنسی می شود، معمولا میل شدید و غیر عادی به سمت آمیزش جنسی داشته و یا خود را در آن غرق می کند. در این افراد معمولا افکار آنها نیز بر مبنای موضوعات جنسی می باشد و این افکار تا جایی شدت پیدا می کند که فعالیت ها و عملکردهای روزانه آنها را نیز مختل می کند. در زمانیکه بر انگیختگی جنسی فرد از کنترل خارج شود، رویارویی او با موقعیت های اجتماعی با دشواری همراه می شود.

همچنین ممکن است در مواقعی فرد دچار انحرافات و یا فانتزی های جنسی غیر عادی شود که کودک آزاری و ارتباط با کودکان از این دست انحراف های روانی می باشد. این موارد منجر به تحریک فرد شده و موضوعاتی می باشد که برای اکثر مردم پذیرفتنی نیست.

همچنین بیماری هرزگی می تواند تاثیرات مخرب زیادی را بر روی خانواده ها، روابط و یا زندگی افراد ایجاد نماید. برای علت شکل گیری این بیماری و اختلال در فرد نیاز است تا حتما به مشاور و یا سکس تراپ مراجعه شود. گاهی شخص به دلیل آسیب های روانی در گذشته و گاهی بخاطر افزایش میزان هورمون های جنسی در خود، دچار این مشکل می شود که به همین دلیل نیاز است تا برای بررسی درست تر و اصولی تر، حتما از یک متخصص در این زمینه کمک گرفته شود.

نشانه های بیماری هرزگی

بیشتر بدانید : چگونه اعتیاد به رابطه جنسی را ترک کنیم؟ راهکارهای کاهش

نشانه های داشتن اعتیاد جنسی چیست؟

1605686149 communications مشاهده زیاد و دائمی فیلم های جنسی : مشاهده افراطی و دائمی فیلم های پورن از نشانه های افراد دارای اعتیاد جنسی شدید می باشد. این افراد به شکل فزاینده ای به تماشای این نوع فیلم ها می پردازند.

1605686149 communications خود ارضایی بصورت جبری : در این حالت از خود ارضایی فرد یک فشار درونی مبتنی بر انجام خود ارضایی را در درون خود تجربه می کند و این فشار منجر به انجام خود ارضایی در تعداد دفعات زیاد می شود.

1605686149 communications داشتن شریک های جنسی مختلف : در افرادی که اعتیاد جنسی در آنها تشخیص داده می شود معمولا دارای شریک های جنسی مختلف و یک شبه می باشند. آنها این روابط را با یک فرد جلو نبرده و به دنبال تنوع طلبی هستند.

1605686149 communications تمایل به عریان نمایی : افراد دارای بیماری جنسی به عریان نمایی علاقه داشته و دوست دارند تا بخشی از بدنشان را بصورت لخت به دیگران عرضه کرده و از این کار لذت می برند.

1605686149 communications رابطه جنسی خشن : در برخی از افراد دارای بیماری جنسی علاقه به رفتارهای جنسی همراه با خشونت وجود داشته و احتمال ضربه و آسیب به خودشان و یا دیگران وجود دارد.

ترک اعتیاد جنسی یا بیماری هرزگی به چه صورتی ممکن است؟

برای درمان اعتیاد جنسی نیاز است تا از یک درمانگر و یا سکس تراپ در این زمینه کمک بگیرید. داشتن رابطه جنسی به میزان نرمال موضوعی مهم در روابط زناشویی می باشد، اما زمانیکه این موضوع به شکل افراطی و یا خطرناکی صورت گیرد، نیاز است تا در این زمینه کمک گرفته و درمان خود را آغاز نمایید. از جمله روش هایی که در درمان بیماری هرزگی و یا اعتیاد جنسی موثر می باشد به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

tick 2 شناسایی عوامل تحریک : شما در طول روند درمان خود به نقطه ای از تعادل رسیده که برای ماندن در آن نقطه نیاز است تا از یکسری عوامل تحریک جلوگیری نمایید و دوری کنید. این موارد ممکن است منجر به تمایل شما به انجام دوباره فعالیت های جنسی شود.

tick 2 آشنایی با عوارض اعتیاد جنسی : از جمله عوارض این بیماری، بارداری می باشد که از جمله عارضه های شایع در این زمینه است. همچنین اعتیاد جنسی باعث شده تا احتمال بیماری های مقاربتی در فرد بالا رود. اعتیاد به رابطه جنسی منجر به کاهش روابط خانوادگی، کاری و اجتماعی، کم شدن میزان تمرکز و بهره وری فرد، افزایش احتمال بیماری های مقاربتی و مشکلات حنسی و ایجاد حس پریشانی، بی کفایتی و شرمساری در فرد می شود.

tick 2 کمک گرفتن از دارو درمانی : از روش هایی که منجر به کاهش علائم جنسی و درمان اعتیاد رابطه جنسی می شود، استفاده از دارو درمانی می باشد. البته تجویز و میزان مصرف این داروهای حتما باید به تشخیص روانپزشک و یا سکس تراپ انجام شود و مصرف خود سرانه داروها ممکن است نه تنها که تاثیرات موثری بر روند درمان نداشته باشد، بلکه منجر به بروز مشکلات دیگری در فرد نیز شود. از آنجایی که افرادی که دچار بیماری اعتیاد جنسی می باشند، معمولا دارای اضطراب و یا افسردگی نیز هستند، مصرف خود سرانه این داروها می تواند ضررها و آسیب های زیادی داشته، اما اگر به دستور و تجویز پزشک مصرف شود می تواند تاثیرات موثری در روند درمان داشته باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462