کاریزماتیک یعنی چه؟ چگونه کاریزما داشته باشیم؟ + راهکارها

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

کاریزما به فردی گفته می شود که به طرزه خاصی قدرت جذب افراد را داشته و می تواند مورد توجه هر فرد یا جمعی قرار بگیرد. افراد کاریزماتیک مانند آهن ربایی می مانند که دیگران را به سمت خودشان جذب می کنند. اما این تنها یک خصوصیت ذاتی در فرد نبوده و شما می توانید با تمرین و همچنین تغییرات محسوس در شخصیت و رفتار خود، به یک فرد کاریزماتیک در زندگیتان تبدیل شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با همدیگر اصول رفتار کاریزماتیک بودن را آموزش دهیم.

کاریزماتیک بودن به چه معناست؟

بیشتر بدانید : مدیران کاریزماتیک چه ویژگی های شخصیتی دارند؟

کاریزماتیک بودن به چه معنایی می باشد؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم این تصور که کاریزماتیک بودن ذاتی می باشد، اشتباه است. ما می توانیم این ویژگی را در درونمان توسعه دهیم و با وجود اینکه برخی افراد بصورت ذاتی کاریزماتیک می باشند، اما این به معنای ارثی بودن و یا ذاتی بودن این ویژگی نمی باشد.

کاریزماتیک بودن به معنای با نفوذ بودن و تاثیر گذاری در افراد بوده و این اشخاص می توانند علاوه بر اینکه دیگران را تحت تاثیر خود قرار می دهند، برای آنها الهام بخش نیز باشند. دوست داشتنی بودن از دیگر ویژگی های افراد کاریزماتیک بوده که می توانند برای بیشتر افراد خواستنی و دوست داشتنی باشند. این افراد در کنار این ویژگی های فردی قابلیت کنار آمدن با بیشتر طیف های شخصیتی را داشته و می توانند دیگران را به خوبی درک کرده و به آنها احساس راحتی دهند. کلام افراد کاریزماتیک بسیار با نفوذ بوده و آنها متقاعد کنندگان خوبی می باشند.

چگونه کاریزماتیک باشیم؟

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی و تاثیر اختلالات در رابطه به چه صورت است؟

چگونه یک شخصیت کاریزماتیک داشته باشیم؟

1. به دیگران بدون توقع محبت کنیم : کسانی که بدون هیچ چشم داشتی به دیگران محبت می کنند، معمولا کینه به دل نگرفته و به روی آنها لبخند می زنند. شما نیز می توانید این ویژگی ها را در خود تقویت نمایید. به دیگران بدون توقع محبت کرده، به آنها هدیه دهید، پای صحبت هایشان بنشینید و در عشق و محبت دست و دلبازی به خرج دهید.
کلمه کاریزما نیز در یونانی به معنای لطف بی دریغ می باشد و این کلمه از همین واژه گرفته شده است و در واقع ماهیت کاریزماتیک بودن داشتن عشق و علاقه است.

2. روراست باشید : دروغ گفتن و برخلاف آنچه که گفتن، عمل کردن از ویژگی های افراد کاریزماتیک نمی باشد. اگر می خواهید این ویژگی های شخصیتی را بدست آورید نیاز است تا در بیان حقیقت شجاع باشید و حتی اگر این موضوع به ضررتان نیز تمام می شود، از دروغ گویی و یا دورویی بپرهیزید.

3. خوش بین باشید : یکی از ویژگی های افراد کاریزماتیک خوش بینی و امیدواری در آنها می باشد. این موضوع باعث شده تا انرژی آنها به سمت مثبتی پیش رفته و اتفاقات بهتری نیز برایشان رقم خورد. شما نیز بهتر است تا در زندگی لبخند زده و به رویدادهای پیش رویتان امیدوار باشید.

4. عذرخواهی کنید : پذیرفتن اشتباهاتتان و به گردن گرفتن تقصیرات از شما یک شخصیت جذاب و کاریزماتیک می سازد. شاید خیلی از افراد بر این باور باشند که اذعان کردن اشتباهاتشان آنها را کوچک و بی ارزش می کند اما این در حالی است که عذرخواهی کردن نشان از بزرگی و پختگی یک فرد دارد و شخصیت شما را نزد دیگران جذاب تر می کند.

5. سپاسگزاری کنید : قدردانی کردن و داشتن ویژگی سپاسگزاری بابت محبت ها و کارهای افراد در حق شما باعث شده تا در نزد آنها قدرشناس دیده شده و فردی شریف و جذاب شمرده شوید.

6. تعریف و تمجید نمایید : حسن جویی و تعریف کردن صادقانه از ویژگی ها و کارهای افراد به آنها احساس شادی و خوشی داده و حس خوبی را نسبت به شما پیدا می کنند. خیلی از افراد در طول زندگیشان مورد تعریف و تمجید قرار نگرفته و داشتن این ویژگی در شما باعث شده تا از سایرین متمایز شوید.

7. شنونده خوب بودن : همه افراد دوست دارند تا بیشتر خودشان صحبت کنند و گوش کردن به حرف های دیگران معمولا کاره سخت تری می باشد. اما اگر پای حرف ها و درد و دل های دیگران نشسته و به آنها گوش دهید و شنونده خوبی باشید، خود را از سایرین ممتاز کرده و باعث می شوید تا نزد دیگران از شخصیت خاص و کاریزماتیکی برخوردار شوید. چرا که معمولا کمتر کسی حوصله شنیدن تلخی و مشکلات دیگران را داشته و این نوع برخورد شما باعث خاص بودنتان در نزد آنها می شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که شنونده خوب بودن تنها به معنی این نیست که زمانی را به شنیدن بپردازید، بلکه داشتن حس همدردی و همچنین گوش دادن فعال، از ویژگی های یک شنونده خوب می باشد.

8. همدردی کردن را بیاموزید : یکی از موضوعات مهم در تعامل با دیگران توانایی درک و همدردی کردن با آنها می باشد. ممکن است در زمان بیان ناراحتی ها و مشکلات آنها، شما درکی از آن اتفاق نداشته باشید، چرا که این موضوع برای شما پیش نیامده است. اما می توانید با قرار دادن ذهنتان در شرایطی که برای شما بازگو شده است، احساس و درک بیشتری را از موضوع مطرح شده داشته باشید. همچنین نیاز است تا در این زمینه با زبان بدن و حالات صورت خود نیز با فرد همدردی کرده و احساس خوشحالی، ناراحتی، غم و اندوه خود را در چهره تان نشان دهید. درک کردن دیگران و ایجاد حس همدردی با آنها باعث شده تا در پیش آنها شما شخصیت خاص و منحصر به فردی داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462