در زمان پریودی با زنان چگونه رفتار کنیم؟ اشتباهاتی که نباید بکنید!

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

زمان پریودی دوران حساس و خاصی برای خانم ها می باشد که نحوه برخورد و رفتار مردان در این زمینه می تواند به درک و بهتر بودن شرایط یک زن کمک نماید. زمان پریودی منجر به تغییراتی در وضعیت بدنی، خلقی، روحی و رفتاری یک خانم شده که ممکن است او را با حالات عادی خود متفاوت نماید. در بعضی از افراد این موضوع در کنار دردهای شدید بدنی می تواند شرایط را سخت تر و غیر قابل تحمل تر نیز نماید. بطور کلی PMS یا سندروم پیش از قائدگی و زمان پریودی دوران حساسی برای یک خانم می باشد که نیاز است با داشتن اطلاعاتی در این زمینه، به درک و بهتر شدن شرایط یک خانم در این دوران کمک نمایید.

چه اتفاقاتی در زمان پریود برای خانم ها می افتد؟

بیشتر بدانید : سندروم پیش از قاعدگی چیست؟ چه اثراتی دارد؟

در زمان پریودی چه اتفاقاتی برای یک خانم می افتد؟

در تحقیقاتی که در این زمینه سندروم پیش از قائدگی و علائم آن در خانم ها صورت گرفته شده است، حدود 75 درصد از زنان در سه تا چهار روز پیش از زمان قائدگی خود، دچار استرس متوسط و شدید شده و یک سری علائم فیزیکی و احساسی مختلفی را از یک هفته قبل از پریودشان تجربه می کنند. تغییرات هورمونی شکل گرفته در بدن یک خانم و آمادگی بدن برای زمان پریود باعث شده تا یکسری علائم در او ایجاد شده که این موارد می تواند از یک هفته قبل از شروع زمان پریود تا چند روز ابتدای دوران پریود ادامه دار باشد. از جمله این علائم به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

• افسردگی
• دردهای بدنی
• عصبانیت
• کم خوابی یا خواب زیاد
• کم شدن انرژی
• غمگینی
• زود رنجی
• عدم علاقه به فعالیت های روزانه
• خشم و خستگی
• سردرد
• کمردرد

رفتار با همسر در زمان پریودی

بیشتر بدانید : مهم ترین نشانه های افسردگی در خانم ها چیست؟

در زمان پریودی چه کارهایی نیاز است تا برای همسرتان انجام دهید؟

tick 2 زمانتان به نزدیک شدن به دوران پریودی همسرتان باشد : باید به عنوان شریک زندگی همسرتان، زمان و دوران پریودی او را بدانید و در صورت لزوم یادداشت کنید. این موضوع باعث شده تا در دوران قائدگی و یا نزدیک شدن به این زمان بتوانید بهتر او را درک کرده و حمایت و مراقبت نمایید. همسر شما با مراقبت شما احساس امنیت داشته و این دوران برای او با احساس بد و چالش کمتری همراه است. شما می توانید از یک تقویم برای یادداشت زمان پریودی همسرتان استفاده کرده و یا در تقویم گوشی خود نوشته و یادآور برای آن بگذارید.

tick 2 به همسر خود در کارهایش بیشتر از قبل کمک کنید : در این دوران ممکن است به دلیل دردهای زیاد و یا کلافگی های خلقی، آماده سازی کارهای خانه و زندگی برای همسرتان سخت تر از گذشته شود. نیاز است در این زمینه بیشتر از قبل مشارکت داشته و هوای او را در این زمینه داشته باشید. همچنین می توانید برای او چای گرم و دمنوش های آرامش بخش درست کرده که در تسکین درد او کمک نمایید.

tick 2 نسبت به رفتارهای او صبور باشید : ممکن است همسرتان در این دوران بی منطق شده و یا زود از کوره در رود. نیاز است تا در این زمینه صبور باشید و او را بابت موقعیت جسمی و روحی اش درک نمایید. زود رنجی و عصبانیت از رفتارهای شایع در دوران پریودی خانم ها می باشد که ناشی از تغییرات در سطح هورمون های بدنشان است. صبوری و حمایت از همسرتان می تواند به کمتر شدن این شرایط و یا بدتر نشدن اوضاع کمک نماید.

tick 2 او را خوشحال نمایید : با کارهای کوچک و یا گرفتن خوراکی مورد علاقه اش، او را خوشحال کنید. این کار باعث شده تا هم میزان اهمیت شما را به او نشان دهد و هم حال و هوای همسرتان را عوض کرده و باعث شده تا حال روحی بهتری داشته باشد. می توانید برای او غذای مورد علاقه اش را درست کرده و یا برایش شکلات و بستنی که دوست دارد را بخرید.

tick 2 او را ماساژ دهید : اگر بر اثر درد ناشی از دوران پریود بخشی از بدنش درد می کند و یا دچار گرفتگی عضلات شده است، می توانید او را ماساژ داده و یا نوازش کنید. توجه و حمایت از همسرتان در این شرایط باعث شده تا هم حس بهتری را تجربه کرده و هم احساس حمایت و امنیت نماید.

tick 2 به نیازها و خواسته هایش احترام بگذارید : ممکن است در این دوران به شدت بی حوصله شده و نیاز به استراحت و تنهایی داشته باشد. در صورتیکه احساس کردید که به فضایی برای این موضوع نیاز دارد، به همسرتان در این زمینه اهمیت داده و به تنهایی اش احترام بگذارید.

tick 2 با او سرگرمی های مورد علاقه اش را انجام دهید : در بعضی مواقع می توانید با سرگرم کردن او به کارهایی مانند تماشای فیلم و یا بازی کردن، همسرتان را سرگرم کرده و او را از درد و ناراحتی که دچار شده است، دور نمایید. اگر در این زمینه حوصله داشت و علاقه مند بود می توانید از فیلم ها و سریال های مورد علاقه اش استفاده نمایید و یا فیلم های کمدی گذاشته تا باعث تغییر در حال و هوای او شوید.

tick 2 او را درک کنید : تغییرات زیادی در اخلاق و رفتار همسرتان ممکن است ایجاد شود. سعی نکنید تا با مرور این موضوع باعث ناراحتی او شوید و یا از تغییرات ایجاد شده تعجب کنید. به جای آنکه این موضوع را به او بگویید که اخلاقت عوض شده است، سعی در درک همسرتان داشته و به این موضوع فکر کنید که این تغییرات موقتی می باشد. بنابر این سعی کنید تا با او با ملایمت برخورد کرده و با مهربانی رفتار نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462