چگونه حالمان را خوب کنیم؟ بهترین تکنیک های روانشناسی برای حال بد

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

داشتن حال بد در زندگی ما منجر به کم شدن میزان انرژی و انگیزمان شده و ادامه مسیر زندگی را برای فرد دشوار می کند. همه ما در طول زندگی خود با فراز و نشیب های زیادی همراه می باشیم که این موضوعات می تواند منجر به تغییر در شرایط روحی ما شده و حالمان را خوب یا بد نماید. وجود احساساتی مانند غم، خشم، اضطراب، استرس، بی انگیزگی و عصبانیت می تواند حال ما را بد نماید. با اینکه این امکان وجود ندارد که ما همیشه در طول زندگیمان خوشحال و شاد باشیم، اما با این حال می توانیم با کمک تکنیک ها و روش هایی باعث شویم که حال بد خود را به حال خوب تبدیل نماییم.

بهترین تکنیک های روانشناسی برای حال بد

بیشتر بدانید : چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟ 5 راهکار طلایی

حال بد چه تاثیری در زندگی ما دارد؟

زمانیکه ما دچار حال بد می شویم و به دلایلی چون ناراحتی، استرس و یا نداشتن روحیه مناسب، احوال بدی را تجربه می کنیم، انرژی و انگیزه کافی برای حرکت کردن و انجام فعالیت های ساده را نیز ممکن است نداشته باشیم. حال بد بسیار انرژی گیر بوده و می تواند فعالیت های ما را تا چند روز نیز مختل نماید. بنابر این نیاز است تا با کمک روش های کاربردی و مفید بتوانیم احساسات منفی را در خود مدیریت کرده و منجر به تغییر حال بد به حال خوب در درونمان شویم. اما از چه طریقی؟ در این مقاله ما به شما راهکارهای ساده ای در این زمینه را آموزش می دهیم.

تاثیر حال بد در زندگی ما

بیشتر بدانید : چگونه مشکل مقایسه خود با دیگران را درمان کنیم؟

راهکارهای تغییر حال بد به حال خوب

1. ذهن خود را آرام نمایید : انجام تکنیک هایی مانند مدیتیشن، ذهن آگاهی و یوگا به افراد کمک می کند که به سرعت روحیشان بهتر شده و آرام بیشتری را به زندگی خود برگردانند. این روش ها منجر به آرام شدن ذهن و دور شدن افکار منفی از آن می شود و با تمرکز بر روی تنفس و انجام آن بصورت عمیق، نه تنها که حواس شخص پرت می شود، بلکه میزان استرس در شما نیز کم می شود. تحقیقات نشان می دهد که تنفس عمیق می تواند منجر به آرام شدن بدن و دور شدن استرس از فرد شود. اگر برای شما انجام مدیتیشن سخت می باشد، می توانید تنها چشمان خود را بسته و در محیطی آرام به تنفس عمیق پرداخته و بر روی نفس های خود تمرکز نمایید.

2. استراحت کافی داشته باشید : گاهی حال بد ما ناشی از داشتن کار و مشغله های زیاد در زندگیمان می باشد که باعث شده تا نتوانیم خواب مفید در طول شبانه روز داشته و یا استراحت مناسبی انجام دهیم. هر چقدر هم که زندگی شما شلوغ و پر مشغله می باشد، نیاز است تا از طریق استراحت کردن بتوانید هم قوای جسمانی خود را تامین کرده و هم حال بهتری داشته باشید. محققان به این نتیجه رسیده اند که حتی استراحت کوتاه نیز می تواند منجر به بهبود توانایی فرد شده و عملکرد او را بهتر نماید.

3. به بیرون بروید : قدم زدن و بودن در زیر نور خورشید می تواند حال بد را از شما دور نماید. نور خورشید منجر به ترشح هورمون های شادی آور در بدن شده و به بهتر شدن حال شما کمک می کند. در تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که بیرون رفتن از خانه باعث بیشتر شدن انرژی، بهبود حافظه و کم شدن اضطراب در شما می شود. همچنین انجام پیاده روی روزانه می تواند نه تنها که منجر به بهبود شرایط جسمی و عملکرد قلب شما شود، بلکه در روحیه و تقویت شرایط خلق و خوی شما نیز مفید باشد. اگر در طبیعت قدم بزنید این موضوع برای شما احساس بهتری را به همراه دارد. سعی کنید تا در موقع قدم زدن در طبیعت، از حواس خود کمک گرفته و حضور در لحظه داشته باشید. این موضوع به بهتر شدن حال شما کمک می کند.

4. به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید : گوش دادن به موسیقی فواید زیادی دارد و برای سلامتی شما نیز مفید می باشد. همچنین موسیقی می تواند بر روی خلق و خوی شما نیز اثرگذار باشد. بهتر است در این زمینه از آهنگ های شاد کمک بگیرید، این موضوع به بهتر شدن احساس شادی در شما کمک کرده و روحیتان را تقویت می کند.

5. به دیگران کمک کنید : کمک کردن به دیگران باعث ایجاد حس خوب در فرد می شود و می تواند احساسات بد را از او دور نماید. این کمک کردن می تواند با انجام کارهای داوطلبانه و خیریه ای صورت گرفته و یا رفتن به پیش یک دوست و کمک کردن به او در کارهای منزلش باشد. برای کمک کردن به دیگران راه های زیاد و خلاقانه ای وجود داشته که شما می توانید بسته به علاقه خود از هر کدام از این روش ها کمک بگیرید. از جمله این روش ها به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

• کمک کردن به همسایه
• تهییه غذا برای افراد نیازمند
• پاکسازی محله یا پارک از آشغال
• کمک کردن مالی به خیریه ها
• شرکت در کارهای گروهی خیریه ها

6. با یک دوست خوب صحبت کنید : وقت گذراندن با یک دوست خوش انرژی و دارای روحیه بالا می تواند به حال خوب شما کمک نماید. مهم نیست که بصورت حضوری و یا تلفنی با او وقت بگذرانید، مهم این است که دوستی را انتخاب کنید که بتواند در این زمینه به شما کمک کرده و دارای انرژی مثبت و روحیه بالایی باشد. داشتن حمایت های اجتماعی باعث شده تا احساس تنهایی از فرد دور شده و همچنین منجر به افزایش تاب آوری شما در برابر مشکلات و استرس می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462