علت خود ارضایی در خانم ها چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خود ارضایی و درمان آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

خود ارضایی در خانم ها با تحریک آلت تناسلی همراه بوده و این کار تا حدی انجام می شود که به ارگاسم ختم شود. این موضوع در بین خانمها و آقایان وجود داشته و ممکن است از زمان کودکی تا بزرگسالی آنها انجام شود. با اینکه این موضوع بیشتر در بین آقایان شایع بوده، اما در خانمها نیز وجود داشته و شایع می باشد. اما علت خود ارضایی در خانم ها چیست؟ چه مزایا و معایبی برای این کار وجود دارد؟ در این مقاله ما به بررسی این موضوع در خانمها پرداخته و به اطلاعات مورد نیاز شما در این زمینه می پردازیم.

معایب خود ارضایی در خانم ها چیست؟

بیشتر بدانید : نکات مهم قبل از رابطه جنسی | چگونه برای رابطه جنسی آماده باشیم؟

به چه علتی خود ارضایی در خانم ها انجام می شود؟

در فرهنگ کشورهای جهان سوم، ابراز میل جنسی توسط خانم ها کاری زشت و گناه شمرده می شود و ممکن است افرادی که دارای میل جنسی بیشتری می باشند، برای غلبه بر این حس، از طریق خود ارضایی، نیاز جنسی خود را برآورده سازند و یا آن را ابراز نکرده و بر آن غلبه کنند. این نوع دیدگاه باعث می شود که نیاز داشتن رابطه جنسی برای خانم ها با حس شرم و گناه همراه باشد و یا زنی که میل جنسی بالایی دارد، برای ابراز آن به همسر و یا شریک عاطفی خود دچار برچسب های ناپسندی شود.

یکی از علت های خود ارضایی در خانمها نیز به همین دلیل است که راهی سریع و بدون احساس گناه و برچسب های اجتماعی برای نیازهای جنسیشان می باشد. همچنین خود ارضایی باعث شده تا زنان به شناخت بهتری از بدن خود دست یابند و به بهبود روابط جنسی آنها نیز کمک می کند. دلایل شایع و مطرح در خود ارضایی شامل موارد زیر می باشد :

• عدم دسترسی به شریک جنسی و یا نداشتن شرایط لازم برای داشتن رابطه جنسی
• دور بودن از همسر و یا شریک عاطفی
• وارد شدن به دوره نوجوانی و بلوغ و نیاز به کشف و تجربه های تازه
• ناتوانی یا بی توجهی همسر در برآورده سازی نیازهای جنسی
• بلوغ زودرس
• نداشتن رابطه عاطفی و جنسی با همسر
• داشتن میل جنسی زیاد و داشتن شریک جنسی سرد مزاج
• کژکاری جنسی
• داشتن تنش، تروما و اضطراب

بیشتر بدانید : راهکار های درمانی زود انزالی در مردان – انواع زود انزالی

معایب خود ارضایی در خانم ها چیست؟

خود ارضایی در صورتی که به زندگی فردی، جنسی و سطح انرژی زن آسیبی وارد نکند، مشکلی را ایجاد نمی کند. اما در مواقعی که بصورت افراطی انجام شود منجر به ضعف، خستگی و ناتوانی در کارهای روزانه می شود. میل جنسی در افراد مختلف، متفاوت می باشد ولی خود ارضایی در هر روز می تواند زمان و انرژی زیادی از فرد گرفته و توان بدنی او را تحت تاثیر قرار دهد.

از عوارض دیگر انجام بیش از حد آن، بر زندگی جنسی فرد می باشد که می تواند در تحریک شدن و به ارگاسم رسیدن فرد به شیوه های طبیعی تاثیرگذار باشد. همچنین خود ارضایی های مکرر و تحریک شدن از طریق ذهن و تخیل نیز باعث شده تا در رابطه واقعی با همسر خود میل و شوق زیادی نداشته و کیفیت رابطه جنسی آنها را پایین می آورد که در نهایت منجر به سردی در زندگی مشترک می شود.

در واقع ممکن است خود ارضایی راهی برای جایگزینی همسر شده که یکی از معایب آن محسوب می شود. خود ارضایی بیشتر دارای اثرات منفی بر روی روان فرد بوده و حتی ممکن است فرد بعد از انجام آن احساس گناه و عذاب وجدان داشته که در مدت طولانی این موضوع منجر به اضطراب و داشتن حس عذاب وجدان زیاد در فرد شده که ممکن است منجر به بروز اختلال افسردگی شود.

مزایای خود ارضایی در خانمها چیست؟

مزایای خود ارضایی در خانمها چه می باشد؟

از مهم ترین مزایای خود ارضایی در خانم ها شناخت آنها از بدن و علایق جنسی خود بوده و با لمس نواحی حساس بدن خود، این شناخت را پیدا می کنند. همچنین از آنجایی که رسیدن به ارگاسم در زنان فرآیند پیچیده ای می باشد، خود ارضایی به زن کمک می کند که این نواحی را شناخته و در رابطه جنسی با قرار گرفتن در پوزیشن مناسب، به ارگاسم رسند. رسیدن به ارگاسم فشار جنسی را از روی زن بر می دارد و از آنجایی که زنان دائما در حال سرکوب نیازهای جنسیشان می باشند، انرژی زیادی را در طول زندگی خود مصرف کرده و این موضوع منجر به کاهش مصرف انرژی برای نیازهای جنسیشان می شود.

راهکارهای ترک خود ارضایی چیست؟

از آنجایی که خود ارضایی جز رفتارهایی است که به سادگی می تواند به اعتیاد تبدیل شده و در کیفیت رابطه جنسی با همسر خود تاثیر گذار است، نیاز به ترک آن بوده که گاهی این موضوع ساده نمی باشد. ترک خود ارضایی اهمیت زیادی داشته چرا که می تواند منجر به کاهش عزت نفس فرد شود. راه هایی برای ترک خود ارضایی وجود داشته که به چند نمونه از آن اشاره می کنیم :

1605686149 communications از تنها شدن دوری کنید و هر زمان که وسوسه شدید به جمع ملحق شوید
1605686149 communications خودتان را سرگرم کنید و اوقات خالی و فراغت خود را با کلاس های مختلف پر کنید
1605686149 communications ورزش کنید تا انرژی جسمی شما تخلیه شود
1605686149 communications برهنه نخوابید و لباس های زیر تنگ نپوشید
1605686149 communications رژیم غذایی خود را به سمت مواد غذایی سرد ببرید
1605686149 communications برای دسترسی به محتوای جنسی برای خود محدودیت تعیین کنید
1605686149 communications زمان بیشتری را با دوستان خود بگذرانید
1605686149 communications خودتان را بابت شکست های کوچکتان در این راه سرزنش نکنید و بپذیرید که بیشتر انسان ها گاهی خود ارضایی می کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خود ارضایی و درمان آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462