اصلی‌ ترین دلایل خیانت زناشویی چیست؟

خیانت بین زوج‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که وعده وفاداری به یکدیگر را که ...

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خیانت زناشویی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

اصلی‌ ترین دلایل خیانت زناشویی چیست؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید پیشنهاد می‌شود تا پایان مطالب همراه سایت دکتر ذهن باشید تا بتوانید به جواب قانع کننده‌ای برسید.

زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند یا با هم یک زندگی مشترک را تشکیل داده‌اند به دنبال زندگی آرام عاشقانه می‌گردند؛ زندگی که ستون‌های آن اعتماد و سقفی از حمایت داشته باشد.

اما خیانت مانند طغیانی زندگی آرام را به یک زندگی جهنمی تبدیل می‌کند که می‌تواند محکم‌ترین پایه‌های عشق یعنی اعتماد را از بین ببرد. تحمل آن بسیار دشوار بوده و بخشش آن سخت و حتی گاهاً غیر ممکن است.

چنانچه قصد دارید زندگی خود را حفظ کنید، باید مشکلات مختلفی را تجربه کنید و آنها را حل کنید، اما قبل از هر چیزی به شما خواهیم گفت که چرا خیانت در زندگی مشترک اتفاق می‌افتد.

چرا خیانت در زندگی مشترک اتفاق می‌افتد؟

خیانت بین زوج‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که وعده وفاداری به یکدیگر را که در رابطه خود ابراز کرده یا بر آن توافق کرده‌اند، زیر پا بگذارند.

خیانت لزوماً رابطه جنسی نیست، در هر نوع رابطه‌ای که زن و شوهر به یکدیگر قول می‌دهند یا فرض می‌کنند که به یکدیگر وفادار هستند، زیر پا گذاشتن این عهد توسط یکی از آنها نشان دهنده خیانت است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خیانت کردن فقط در قالب فیزیکی انجام می‌شود، اما داشتن رابطه عاشقانه یا جنسی با فردی خارج از شریک زندگی خود، می‌تواند خیانت محسوب شود. همانطور که گفتیم این خیانت فقط به رابطه جنسی محدود نمی‌شود.

این تقلب عاطفی زمانی رخ می‌دهد که یکی از شرکا با فرد دیگری، نزدیکی عاطفی و پیوند خاصی را برقرار می‌کند. یکی از موقعیت‌های خیانت تنها به صورت فیزیکی نیست اما همچنان می‌توان آن را نوعی خیانت دانست، ارتباط با فردی دیگر از طریق پلتفرم‌های آنلاین است.

از آنجایی که روابطی از طریق اینترنت ایجاد می‌شود شامل تمایلات جنسی نیست، مردم ممکن است اشتباه کنند که این خیانت محسوب نمی‌شود. اما صمیمیت در یک رابطه فقط از طریق رابطه جنسی ایجاد نمی‌شود.

نزدیک شدن شخصی به شخص دیگر یا به اشتراک گذاشتن بسیاری از چیزها حفظ رابطه پنهانی نیز می‌تواند خیانت محسوب شود که ممکن است نشان دهنده بی‌وفایی به شریک اصلی باشد.

فردی که خیانت می‌کند به راحتی می‌توانید رفتار و حرکات او را تشخیص دهید. این افراد لزوماً پیچیده نبوده و به راحتی می‌توانید آنها را بشناسید.

دلایل اصلی خیانت در زندگی زناشویی

دلایل اصلی خیانت در زندگی زناشویی

یکی از اصلی‌ترین دلایل خیانت در ازدواج می‌تواند مشکلات جنسی بین زوج‌ها باشد، البته دلایل خیانت‌ها بسته به شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، زمانی که ازدواج رضایت بخشی وجود ندارد برخی از افراد بیشتر تمایل دارند که در زندگی خیانت کنند.

در ادامه دلایل اصلی خیانت در زندگی زناشویی را بررسی می‌کنیم، لطفاً این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کنید:

خشم و انتقام در زندگی مشترک

گاهاً خیانت در زندگی مشترک، به دلیل خشم و انتقام زوج‌ها است. آنها از روی عصبانیت تمایل به انتقام دارند این مورد معمولاً در افرادی دیده می‌شود که از سوی همسرشان خیانت دیده‌اند، پس سعی می‌کنند انتقام بگیرند.

تصور می‌کنند که انتقام گرفتن باعث می‌شود تا همسرشان همان درد و رنج را درک و تحمل کند. به عبارت دیگر با خودشان می‌گویند که «او به من صدمه زده، پس نوبت من است که به او صدمه بزنم» البته این عکس‌العمل در برابر خیانت اصلاً درست نبوده و تنها اوضاع را بدتر می‌کند.

عدم رضایت از رابطه جنسی

دلیل دیگری که زوج‌ها را به سمت خیانت می‌کشد، نارضایتی از رابطه جنسی است. بسیاری از افراد به دلیل ارضا نشدن به دنبال فرصتی برای خیانت هستند این می‌تواند بزرگترین ضربه را به شریک زندگی آنها وارد کند.

زمانی که در رابطه خود مشکل دارید چرا درباره این موضوع با همدیگر صحبت نمی‌کنید؟ گره‌ای که با دست باز می‌شود چرا باید به دندان کشید؟ برای افزایش صمیمیت جنسی نیاز به برقراری ارتباط صمیمانه است. همچنین دلیل دیگر در این مشکل، برقراری ارتباط نادرست است.

قبل از اینکه با هم در یک تخت یکی شوید، ابتدا مشکلات خود را حل و فصل کرده و با انجام حرکات محبت آمیز مثل در آغوش گرفتن هم می‌توانید رابطه‌ای بهتر را برقرار کنید. رابطه جنسی یک جنگ نیست بلکه راهی برای یکی شدن دو روح در یک بدن است.

نقص ارتباطات در میان زن و شوهر

امروز ارتباط بین زن و شوهرها بسیار کسل کننده و خسته کننده است و بسیاری از زوجین یکدیگر را قبول ندارند. خود و همسرتان را همانطور که هستید بپذیرید، طبیعی است که انتظار داشته باشید رابطه‌تان مانند روزهای نامزدی باشد اما اینطور نیست.

با گذشت زمان زندگی زناشویی تغییر می‌کند ارتباط بین شما و همسرتان نیز تغییر خواهد کرد.

به عنوان مثال وقتی که ازدواج کردید و به خانه خودتان نقل مکان کردید اولین چیزی که در شما تغییر می‌کند و می‌تواند آزاردهنده باشد جدایی طولانی مدت از خانواده اصلی خودتان است.

احساس تنهایی در یکی از زوجین

وقتی تشکیل خانواده می‌دهید، در واقع کم کم از دوران مجردی فاصله می‌گیرید و شما به عنوان یک مادر یا پدر یک خانواده نقش دارید. همسر و فرزندان خود را دوست دارید و دیگر احساس تنهایی نمی‌کنید.

اما وقتی یکی از زوج‌ها احساس تنهایی می‌کند، مشکل از درون زندگی مشترک است، بدین ترتیب عدم حل مشکل می‌تواند منجر به جدایی و خیانت در زندگی زناشویی شود. شاید بعد آن دیگر هیچ مشکلی در زندگی مشترک درست نشود.

اعتماد به نفس پایین در زوجین

میزان اعتماد به نفس در زنان و مردان، فقط جنبه‌های زندگی فردی آنها را در بر نمی‌گیرد. بلکه می‌تواند بر کیفیت رابطه آنها و ارتباط با همسرشان نیز تأثیر بگذارد.

وقتی اعتماد به نفسی در رابطه زناشویی وجود نداشته باشد، به سادگی خیانت را می‌توانید در آن زندگی پیدا کنید.

این موجب می‌شود که آنها ارتباط سالمی برقرار نکنند و مشکلاتی مانند سردی رابطه، بی‌توجهی، عدم رضایت از رابطه جنسی و خشم نیز بوجود آید.

البته همواره کسی که درگیر اعتماد به نفس پایین باشد ممکن است متوجه نشود که مشکلات پیش آمده به دلیل عدم مهارت اوست.

دروغ گفتن در زندگی زناشویی نشانه چیست؟

دروغ گفتن در زندگی زناشویی نشانه چیست؟

دروغ گفتن می‌تواند هر رابطه‌ای را خراب کند چه برسد به این که در زندگی مشترک خود این کار را انجام دهید. گاهی اوقات همسرتان مدام به شما دروغ می‌گوید، حتی وقتی حقیقت را می‌دانید، درک دلیل آن می‌تواند دشوار باشد.

شما با این شخص ازدواج کرده‌اید و قرار است که یک مسیر طولانی همراه شما باشد. طبیعتاً این به معنی آن است که شما با یکدیگر صادق باشید و به یکدیگر اعتماد کنید.

وقتی می‌دانید که به شما دروغ می‌گویند چگونه می‌توانید به آنها اعتماد کنید؟ چرا در وهله اول باید دروغ بگویند؟

انگیزه همسرتان در دروغ گفتن بسیار مهم است، به عنوان مثال اگر آنها به شما دروغ می‌گویند تا از شما در برابر دردهای احتمالی محافظت کنند، این یک وضعیت کاملاً متفاوت است.

اما اگر دروغ‌های او ریشه در پنهان کردن موضوعی دارند باید مطمئن شوید که او به شما خیانت می‌کند یا خیر‌.

چه این دروغ به قصد صدمه زدن به شما باشد یا هر چیزی، به هر حال دردناک است و ممکن است منجر به خیانت شود. هر چند امیدی وجود دارد تا زمانی که هر دو مایل به بازگرداندن اعتماد در زندگی باشید.

همسرتان باید از دروغ گفتن به شما دست بردارد و برای اطمینان از این اتفاق خوب است بدانید که چگونه دروغ را تشخیص دهید، در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

6 نشانه رایج که نشان می دهد همسرتان به شما دروغ می گوید

اکثر همسران نمی‌توانند بدون زل زدن در چشمانتان‌ نگاه کنند و به شما دروغ بگویند، به خصوص اگر به شما اهمیت می‌دهند و شما آنها را به خوبی می‌شناسید. افراد وقتی دروغ می‌گویند، رفتارشان عصبانی می‌شود حتی اگر صادق به نظر برسند.

بنابرین، حتی اگر همسر شما در دروغ گفتن بسیار خوب باشد‌، اگر به دنبال نشانه‌های زیر باشید می‌توانید تشخیص دهید که او به شما دروغ می‌گوید.

1. با سوال، جواب سوالات‌تان را می‌دهد

وقتی فردی نمی‌خواهد به شما ما پاسخی بدهد از شما سوال می‌پرسد، این یک راه عالی برای پرت کردن حواستان است و در عین حال شما را متوقف می‌کند تا به دنبال راهی برای پوشاندن دروغ‌هایش باشد.

برای مثال فرض کنید که از همسرتان می‌پرسید: « آیا با آن زن رابطه داشتی؟ » او این گونه به شما جواب می‌دهد: «چطور می‌توانی فکر کنی که با او رابطه داشتم؟» با این سوال از پرسیدن سوال‌های دیگر از جانب شما جلوگیری می‌کنند.

اگر شریک زندگی‌تان سعی‌ می‌کند با سوال جواب‌تان را بدهد از او بخواهید که فقط به شما پاسخ بله یا خیر بدهد. اگر در حین پرسیدن سوالاتتان از شما زمان می‌خواهد، احتمالاً چیزی را از شما پنهان می‌کند.

2. قبل از پاسخ دادن وقت می‌گذارند

به بسیاری از سوالات می‌توان در یک ثانیه پاسخ داد، اما زمانی که همسر شما قبل از پاسخ دادن وقت می‌گذارد، ممکن است به این فکر کند که چه بگوید.

وقتی دروغ می‌گوییم، کلمات به همین راحتی جریان نمی یابند و باید برای بیان کردن آنها تلاش کنیم. ما به زمان بیشتری برای پاسخگویی نیاز داریم، مخصوصاً زمانی که سؤال پیچیده باشد.

اگر متوجه شدید که همسرتان با مکث‌های غیرضروری قبل از پاسخ دادن تلاش می‌کند تا مدتی را متوقف کند، ممکن است به شما دروغ گفته باشد.

به عنوان مثال وقتی از او می‌پرسید: «در مرکز خرید بودی؟» او ممکن است قبل از پاسخ دادن به سوال شما به کار کوتاهی مشغول شده و سپس جواب شما را بدهد، باید به او شک کنید چون در حال تلاش برای دروغ گفتن است.

3. مکالمه را متوقف می‌کنند

همسرتان ممکن است از بسیاری جهات مکالمه را متوقف کند، هر یک از آنها ممکن است نشان دهنده این باشد که او به شما دروغ می‌گوید، به خصوص اگر پاسخ دادن به آنچه از او می‌خواهید سخت نباشد.

اگر مدام از آنها سؤالات بعدی بپرسید، احتمالاً هر چه بیشتر بپرسید، پاسخ آنها مبهم می‌شود. سخت است به این همه دروغ در یک زمان فکر کنید و مطمئن شوید که هر دروغ با دروغ اولیه مطابقت دارد.

احتمالاً همسرتان عصبی می‌شود و می‌خواهد هر چه زودتر به گفتگوی ناخوشایند پایان دهد. این یک تکنیک ساده برای فهمیدن این است که طرف مقابل‌تان به شما دروغ می‌گوید.

4. الگوی گفتار آنها تغییر می‌کند

دروغ گفتن آسان نیست، همسر شما احتمالاً از صدای بلندتر استفاده می‌کند، ممکن است لکنت زبان پیدا کند یا خیلی سریع صحبت می‌کند. اگر همسرتان با وجود اینکه یک سوال ساده از او پرسیده‌اید عصبی می‌شود، چیزی در حال رخ دادن است که او به شما نمی‌گوید.

بنابراین قبل از اینکه بفهمید همسرتان می‌خواهد به شما دروغ بگوید، به دنبال نشانه‌های بیشتری باشید.

5. زبان بدن آنها تغییر می‌کند

کسی که تمایلی به در میان گذاشتن حقیقت با شما ندارد، احتمالاً به چشمان شما نگاه نخواهد کرد. علاوه بر این، بدن آنها ممکن است علائم استرس را نشان دهد.

آنها ممکن است بینی یا چشم های خود را بمالند، صورت خود را بپوشانند، عرق کنند، لب‌های خود را گاز بگیرند، ممکن است بیشتر پلک بزنند، دست‌ها یا پاهایشان را روی هم بگذارند یا دست‌هایشان را در جیب‌هایشان پنهان کنند.

در نهایت زبان بدن همسرتان با یک مکالمه معمولی متفاوت خواهد بود. احتمالاً این تفاوت را احساس خواهید کرد، حتی اگر مطمئن نباشید که دقیقاً چه چیزی باعث شده فکر کنید که آنها دروغ می‌گویند.

6. گوشی همراه خود را از شما پنهان می‌کند

واقعیت واضحی که در دروغ گفتن وجود دارد این است که همسرتان بخواهد گوشی همراه خود را از شما پنهان کند. این پنهان کاری می‌تواند دو دلیل داشته باشد: اول اینکه او می‌خواهد موضوعی را از شما پنهان کند، دوم اینکه او می‌خواهد به شما خیانت کند.

اگر ناگهان و بدون دلیل رمز گوشی خود را تغییر داد، مشکوک باشید و اگر آنها به معنای واقعی گوشی خود را از شما پنهان می‌کنند، می‌توانید مطمئن شوید که آنها چیزی را از شما پنهان می‌کنند.

چرا زنان خیانت می کنند؟

درک اینکه چرا زن خیانت می‌کند به شما کمک خواهد کرد تا ویژگی‌های اصلی یک زن خیانتکار را شناسایی کنید. به عبارت دیگر، اگر بدانید چه چیزی باعث خیانت آنها می‌شود، شاید بتوانید راهی برای نجات رابطه خود انجام دهید.

آیا او برای ارضای نیازهای عاطفی خود خیانت می‌کند یا این صمیمیت فیزیکی است؟ آیا رابطه عاطفی بین شما هر دو وجود دارد؟

پاسخ به این سوالات می‌تواند علت خیانت زنان را بگوید اما همه امور با نیاز به لذت جنسی تحریک نمی‌شود بلکه برخی از شرکا چیزی بیشتر از یک رابطه را می‌خواهند. این می‌تواند نشان دهنده عزت نفس پایین باشد.

به همین دلیل احتیاج است که حتماً با یک مشاوره ازدواج صحبت کنید، اکثر مردم خیانت را داشتن رابطه جنسی با کسی که شریک زندگی آنها نیست، می‌دانند.

با این حال برخی دلایل دیگر وجود دارد که منجر به خیانت در زندگی زناشویی می‌شود. به هر حال اگر واقعا به دنبال نجات زندگی خود هستید باید دقیقاً بدانید که چرا شریک زندگی شما خیانت می‌کند.

کلام آخر

به سوال، اصلی‌ ترین دلایل خیانت زناشویی چیست پاسخ دادیم و باید بدانید که همه روابط مبتنی بر اعتماد است. مهم نیست که چه دلایلی برای خیانت در رابطه وجود دارد. این‌ نقص هر کسی را می‌تواند از پای درآورد، دشمنان نمی‌توانند به ما خیانت کنند زیرا ما قلب و زندگی خود را به روی آنها باز نکرده‌ایم؛ تنها کسی که به او اعتماد داریم می‌تواند به ما خیانت کند.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه خیانت زناشویی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462