عوامل تاثیرگذار بر کاهش عشق و علاقه در رابطه

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تقویت رابطه زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

کاهش عشق و علاقه در رابطه ممکن است در هر زمانی از زندگی زناشویی اتفاق افتاده و منجر به سردی روابط شود. معمولا در روزهای ابتدایی زندگی مشترک، عشق و محبت بیشتری بین زوجین برقرار بوده ولی این موضوع از دوام بالایی برخوردار نمی باشد و به مرور شدت این عشق های آتشین، کم می شود. اما سوال اینجاست که چه چیزی منجر به کم شدن عشق و علاقه در رابطه می شود؟ کم تر شدن علایق بین زوجین چه عواقبی را به دنبال دارد؟ در این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی علل کم شدن عشق و علاقه در رابطه زوجین بپردازیم.

بیشتر بدانید : راه های تقویت امید به زندگی

چه عواملی منجر به کاهش عشق و علاقه در رابطه زوجین می شود؟

کم شدن علاقه بین زن و شوهر به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای همه رابطه ها این اتفاق می افتد که دوران شیرین و پر از عشق ابتدای رابطه، یک روزی به پایان می رسد و یا میزان آن کم می شود. اما این مقدار ممکن است در روابطی افت شدیدی داشته و رو به سردی در رابطه رود. ولی در برخی از روابط می تواند به شدت روزهای ابتدایی نبوده، اما با تلاش هر دو طرف، تا حدود زیادی از این عشق و علاقه در طول زندگی نیز مشاهده شود.

up arrow 2 کم شدن سطح هورمون ها : یکی از دلایل تاثیر گذار در این زمینه، کم شدن سطح هورمون های عشق و شادی در هر دو طرف می باشد. در مواقعی که ما وارد رابطه عاطفی می شویم، ترشحات هورمون هایی مانند اکسی توسین و دوپامین در مغز ما افزایش می یابد. این هورمون ها باعث شده تا علاوه بر اینکه ما احساس عشق و علاقه زیادی به طرفمان داشته و حس های بهتری را تجربه نماییم، منجر به این می شود که ما کمتر مشکلات و چالش های رابطمان را دیده و به اصطلاح در دوران ماه عسل و شیرینی از رابطه به سر بریم. اما به مرور زمان میزان و سطح این هورمون ها در بدن هر کدام از زوجین کم شده و همین موضوع از مقدار شور و علاقه ابتدای رابطه کم می کند.

up arrow 2 داشتن بحث و اختلاف نظر : داشتن بحث و مشکل یک موضوع بسیار طبیعی و رایج در همه روابط می باشد و این موضوع ممکن است بعد از گذشت مدتی از رابطه، نمود پیدا کرده و شما را متوجه نماید. علت و میزان این مشاجره ها نیز می تواند تاثیر زیادی در سرد شدن روابط داشته باشد. همچنین روش صحیح حل مسئله می تواند منجر به بهتر شدن رابطه و صمیمی تر شدن آن نیز شود.

up arrow 2 پیش کشیدن مشکلات گذشته : بحث های مکرر و حل نشده و مطرح کردن دوباره موضوعات می تواند منجر به سرد شدن رابطه زوجین شده و میزان صمیمیت و علاقه آنها را تحث تاثیر قرار دهد.

up arrow 2 دور بودن طولانی مدت از هم : در روابط زناشویی که یکی از زوجین یا هردوی آنها به دلیل مشکلات کار نیاز به داشتن شیفت های طولانی کاری بوده و یا ماموریت های زیادی می رود، ممکن است باعث شده تا به مرور زمان روابط از سردی بیشتری برخوردار شده و تایم مناسبی را با یکدیگر نگذرانند.

up arrow 2 اهمیت ندادن به موضوعات جنسی : روابط جنسی یکی از موارد تاثیر گذار در میزان شور و علاقه در زندگی مشترک می شود. این موضوع می تواند منجر به بیشتر شدن علاقه بین زوجین شده و همچنین صمیمیت آنها را در این زمینه بالا برد. بنابر این میزان اهمیت دادن به روابط جنسی نقش مهمی در میزان شور و علاقه در زندگی دارد.

راه های موثر در ایجاد عشق و علاقه در رابطه

بیشتر بدانید : بهترین اختلاف سنی در ازدواج

روش های موثر در ایجاد عشق و علاقه در رابطه

در ابتدا مهم است که انتخاب درستی در زندگی مشترک خود داشته و همسرتان را بر پایه علاقه و معیارهای خود انتخاب نمایید و ویژگی های شخصیتی، خصوصیات و ارزش های او متناسب با خواسته های شما باشد. در مرحله بعدی می توانید تا با کمک روش های زیر میزان عشق و علاقه خود را در رابطتان تقویت نمایید:

tick 2 نیازها و خواسته هایتان را بصورت شفاف با همسرتان مطرح نمایید : بسیاری بر این باورند که همسرشان خودش باید از خواسته های او مطلع شده و از طریق رفتارهایش، ناراحتی و یا خواسته او را درک کند. اما واقعیت اینطور نیست و در خیلی از مواقع طرف شما از خواسته و یا ناراحتی شما اطلاعی ندارد. بنابر این نیاز است تا بصورت شفاف درباره مسائل، مشکلات، خواسته ها و در خواست هایتان در زندگی زناشویی صحبت کرده و آنها را بصورت واضح بیان نمایید.

tick 2 قدردانی کنید : تشکر و قدردانی کردن از رفتارهای خوب و مطلوب همسرتان باعث احساس رضایت و خشنودی در او شده و منجر می شود تا تشویق به تکرار این رفتارها و کارها شود.

tick 2 حامی هم باشید : حمایت کردن از هم در جلوی دیگران و پشتیبان یکدیگر بودن باعث شده تا احساس امنیت و رضایت بیشتری به همدیگر داشته و باعث بیشتر شدن علاقتان می شود. همچنین در تصمیم گیری ها با یکدیگر مشورت کرده و بصورت فردی عمل نکنید.

tick 2 به همدیگر محبت کنید : ابراز علاقه و بروز محبت به یکدیگر باعث شده تا میزان صمیمیت و عشق در رابطه تان افزایش یافته و بتوانید در مواقع مشکل، از یکدیگر ناراحتی به دل نگرفته و آن را حل نمایید.

tick 2 هدیه داده و همدیگر را سوپرایز کنید : کادو گرفتن حتما نباید در موقعیت ها و مواقع خاصی اتفاق بیوفتد. شما می توانید در زمان های مختلف و بدون مناسبت با گرفتن هدیه ای کوچک و یا یک شاخه گل، همدیگر را خوشحال و سوپرایز کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تقویت رابطه زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462