چگونه روابط خوبی با شوهر خود داشته باشیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زوجین و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

داشتن روابط خوبی با شوهر می تواند تاثیرات زیادی در بهتر شدن شرایط زندگی و همچنین حال بهتر فرزندان شما داشته باشد. در ابتدای زندگی مشترک روابط خوب و عاشقانه ای بین زوجین برقرار بوده که متاسفانه شیرینی این موضوع بعد از طی مدت زمان کوتاهی از بین رفته و جای آن را به اختلاف نظرها و انتقاد ها می دهد. البته بسیاری از روابط موفق نیز وجود داشته که حالت خوب و عاشقانه آن برای تمامی سال های زندگی مشترک آنها دوام دارد و به همین دلیل از کیفیت زندگی بهتری نیز برخوردار می باشند. اما داشتن رابطه خوب با همسر نیازمند به تلاش و انجام راهکارهای ساده و موثر بوده که می تواند در بهتر شدن رابطه شما نقش زیادی داشته و زندگی زناشویی با کیفیت تری را به همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به شما تکنیک های ساده و کاربردی در این زمینه را آموزش دهیم.

چطور رابطه خوبی با شوهر داشته باشیم؟

بیشتر بدانید : چالش های رابطه چیست و چه نکاتی را در باید درباره آن بدانیم؟

چطور می توانیم روابط خوبی با شوهر خود داشته باشیم؟

هدف همه ما برای تشکیل خانواده، داشتن زندگی بهتر و موفق تر می باشد و قطعا همه افراد در این زمینه نیز تلاش هایی را انجام می دهند. اما اینکه این تلاش ها کافی بوده و یا مناسب یک ارتباط موثر و خوب می باشد، نیاز به بررسی دارد.

به همین دلیل در این باره روانشناسان اصول کاربردی و مهمی را پیشنهاد می دهند که برای بیشتر روابط موثر بوده و می تواند نقش قابل توجهی در بهتر شدن روابط بین زوجین داشته باشد. این اصول مانند سنگ بنای یک رابطه می باشد که با رعایت کردن آن میتوان بنای رابطه را محکم تر و درست تر بنیان نهاد.

داشتن رابطه خوب با شوهر

بیشتر بدانید : حسادت زنانه چیست و نحوه درمان آن

روش های موثر در بهتر شدن روابط با همسر

tick 1 از یکدیگر قدردانی و تشکر نمایید : اهمیت دادن به همدیگر و تشکر کردن از تلاش های همسرتان می تواند تاثیر زیادی در بهتر شدن رابطه شما داشته باشد. شما از این طریق به او نشان می دهید که محبت ها و کارهای او را متوجه شده و قدردان آنها هستید. همچنین می توانید در این راه از روش های متنوعی برای تشکر و خوشحال کردن همسرتان استفاده نمایید. سوپرایز کردن یکی از این راه ها می باشد که با داشتن خلاقیت در این زمینه و انجام کارهای خلاقانه مانند نوشتن پیام تشکر بر روی درب ورودی، خرید یک شاخه گل و یا درست کردن غذای مورد علاقه همسرتان، او را سوپرایز کرده و همچنین از او قدردانی نمایید.

tick 1 انتقاد کردن از یکدیگر را کم کنید : برای داشتن زندگی بهتر و بهبود روابط عاطفی خود دست از انتقادهای مدام و سختگیرانه خود بردارید. سعی کنید به جای این روش از کارهای درست او تحسین نمایید. تحسین و تشویق کردن فرد، بیشتر به او انگیزه داده و همین موضوع نیز میزان کارهای اشتباه او را کم می کند. انتقاد کردن به ویژه به آقایان احساس ناکافی بودن و مناسب نبودن می دهد. این موضوع منجر به سردی در رابطه و کم شدن میزان اعتماد به نفس آنها می شود.

tick 1 عذرخواهی کردن از یکدیگر را بیشتر نمایید : اگر در کاری خود را مقصر می دانید، حتما عذرخواهی کنید. معذرت خواستن درباره کارهای کوچک نیز باعث بهبود رابطه عاطفی تان شده و رابطه شما را گرم تر و صمیمی تر می کند. فکر نکنید با عذرخواهی کردن کوچک می شوید، برعکس این موضوع نشان از بزرگ منشی شما داشته که اشتباه خود را متوجه شده و در راستای آن اقدام می گذارید. زمانی که باعث رنجش همسر خود می شوید، حتما از او عذرخواهی نمایید.

tick 1 شنونده فعالی باشید : مهمترین کار در هر نوع رابطه ای، هنر گوش دادن می باشد. گوش دادن از صحبت کردن نیز با اهمیت تر بوده و به طرف مقابل احساس بهتری می دهد. سعی کنید در زمان صحبت کردن همسرتان، با توجه و با دقت به صحبت های او گوش دهید و اجازه دهید تا حرف های او تمام شده و سپس شما شروع به صحبت نمایید. شنونده خوب بودن باعث احساس دیده شدن و شنیده شدن به طرف مقابلتان شده و در بهبود روابط شما نقش بسیاری دارد.

اگر موضوعی در صحبت های همسرتان دارای اهمیت زیادی بوده و ممکن است آن را فراموش نمایید، حتما آن را یادداشت کنید. این کار حس ارزشمندی به همسرتان داده و احساس می کند که حرف هایش برای شما اهمیت دارد.

همچنین سعی کنید تا در صحبت ها و بحث هایتان حل مسئله داشته باشید. حل مسئله کردن باعث بهتر شدن رابطه و ایجاد صمیمیت بین شما می شود. در این را از روش برنده برنده استفاده نمایید و سعی کنید هم حرف ها و صحبت های همسرتان را شنیده و هم نظرات و حرف های خودتان را مطرح نمایید.

tick 1 با همسرتان همدلی داشته باشید : در رابطه زناشویی درک و همدلی می تواند تاثیر زیادی در بهبود روابط داشته و به طرف مقابل احساس فهمیده شدن می دهد. زن و شوهر همراه و پشت یکدیگر می باشند و اگر این موضوع را در طول زندگی خود رعایت نمایند، منجر به دوام رابطه زناشویی شده و هر دو احساس ارزشمندی می کنند. توجه داشتن و درک یکدیگر باعث بیشتر شدن صمیمیت زوجین شده و آنها را به هم نزدیک تر می کند. همچنین تمامی این موارد باعث شده تا در صورت داشتن انتقاد و بیان خواسته ای، همسرتان در پذیرش بیشتری از شما قرار داشته و درک بهتری از خواسته و نیازتان پیدا نماید. داشتن رفتار همدلانه در هر شرایط و هر نوع رابطه ای منجر به درک بیشتر افراد از یکدیگر می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه زوجین و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462