عوامل روزمرگی چیست؟ حوله تان را سر جایش بیاورید !

روزمرگی چیزی جز تکرار روزها بدون هیچ امید و اشتیاقی نیست

جهت مشاوره تلفنی در زمینه عوامل روزمرگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

 

عوامل روزمرگی چیست؟ روزمرگی چیزی جز تکرار روزها بدون هیچ امید و اشتیاقی نیست، وجود آن باعث می‌شود که در دراز مدت شادمانی خود را از دست دهیم و دیگر میلی به زندگی کردن نداشته باشیم. به همین دلیل روزمرگی نوع بیماری است که به مرگ احساسات معروف است.

روزمرگی باعث می‌شود که اشتیاق خود را نسبت به زندگی از دست دهیم و حتی انرژی خود را در دراز مدت از دست دهیم دیگر حتی با اتفاقات کوچک خوشحال نخواهیم شد. آیا شما هم احساس می‌کنید زندگیتان روی یک خط صاف و بدون هیچ تغییری طی می‌شود؟

این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید روزمرگی خود را به انگیزه زندگی تبدیل کنید در ادامه می‌توانید قدم بزرگی برای زندگی‌تان بردارید به شرطی که به آن عمل کنید. یکی از عوامل ایجاد کننده روزمرگی، سرخوردگی است.

سرخوردگی در نتیجه افکار پوچ و بیهوده‌ای است که از نتیجه نگرفتن تلاش‌هایمان به وجود می‌آید در واقع دیگر میلی برای ایجاد تصمیمات و آرزوهای جدید نداریم. این افکار رفته رفته باعث گوشه‌گیر شدن و فرار از اجتماع خواهد شد.

روزمرگی چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟

طبیعت انسان خواهان هیجان و شادی است وقتی زندگی ما بدون این دو ویژگی طی می‌شود پس از مدتی دچار روزمرگی خواهیم شد. این احساس می‌تواند اعتیادآور باشد و منجر به افسردگی شود.

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که در طول روز غمگین هستید؟ تحقیقات نشان می‌دهد که برای رهایی از این احساس می‌توانید کاری را انجام دهید که از انجام آن لذت می‌برید تا احساس بهتری داشته باشید.

سخت‌ترین تجربه زمانی است که از نظر عاطفی احساس مناسبی نداشته باشیم نمی‌دانیم چه کنیم تا از رکورد روزمرگی خارج شویم. برای شکستن این شکاف قرار است کارهای مختلفی را انجام دهید تا بتوانید بفهمید در کدام کار احساس بهتری دارید.

یک روش علمی ثابت کرده است برای خارج شدن از این احساس لیستی از کارهایی که به آنها علاقمند هستید برای خود فهرست کنید و البته این لیست می‌تواند طولانی باشد یا به نظر می‌رسد هرگز به پایان نمی‌رسد.

مشکل دیگری که می‌تواند ایجاد شود این است که در خانه بمانید و کارهایی را که همیشه انجام می‌دهید، انجام دهید. اما به راحتی می‌توانید این کارهای تکراری را دیگر انجام ندهید وقتی تفاوتی در انجام کارهایتان به وجود نیاید در طول روز تفاوتی در کارهایتان احساس نخواهید کرد.

دلیل تکراری بودن روزها چیست؟

به نظر شما دلیل تکراری بودن روزها چیست؟ آیا احساس نمی‌کنید که رویاهای خود را فراموش کرده‌اید؟ انسان زمانی دچار روزمرگی می‌شود که در زندگی هدفی نداشته باشد، پس شک نکنید که دلیل این احساس، فراموش کردن آینده است.

امیدوارم هیچگاه در زندگی به خاطر کسی یا چیزی رویاهای خود را فراموش نکنی و در تلاش باشی تا به آنها برسی. کسانی که رویای خود را فراموش می‌کنند، افرادی هستند که همه چیز را منطقی می‌بينند باید بدانید که جایگاه رویاهایتان در قلب شما است نه در تصمیمات دیگران‌.

دلیل بعدی که می‌تواند روزها را برای تو تکراری کند این است که زبان رویاهایت را نمی‌دانی و لازم است برای امید داشتن در زندگی آنها را یاد بگیری. باورهای محدود کننده را کنار بگذارید و نباید اجازه بدهید که تفکرات دیگران‌ شما را محدود کنند.

بیشتر فکر کنید، زمانی که از رویاهای خود دست بکشی  و دچار روزمرگی شوید چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد؟ هیچکس نه باید تو را از ادامه دادن منصرف کند، هیچ فردی نمی‌تواند تو را کنترل کند مگر اینکه تو این اجازه را به آنها بدهی.

از شکست‌ها و تجربه‌های تلخ زندگی فرار نکنید و آنها را سکوی پرتابی برای خود تصور کنید تا بتوانید از آنها درس عبرت بگیرید؛ با ترس‌های خود رو به رو شوید تا بتوانید در همان زمینه‌ای که هر روز به خاطر آن به عقب برمی‌گشتید، تلاش ‌کنید و موفق شوید.

راهکارهایی برای رهایی از روزمرگی

راهکارهایی برای رهایی از روزمرگی

همانطور که اشاره کردیم مهمترین چیزی که باعث روزمرگی می‌شود نداشتن هدف و انگیزه است. زمانی که شما از خواب بیدار می‌شوید و فقط به کارهای روزانه‌تان می‌رسید هیچ نشاطی در وجود شما ایجاد نمی‌کند.

مرگ خلاقیت زمانی اتفاق می‌افتد که روزمرگی اتفاق می‌افتد وقتی تنها خود را به کارهای روزانه‌تان محدود می‌کنید. هر کسی توانایی خلق ایده‌ها را از دست دهد با حس مبهمی در زندگی رو به رو می‌شود. در ادامه راهکارهایی برای رهایی از روزمرگی معرفی خواهیم کرد.

هدف داشته‌ باشید

یافتن هدف خود در زندگی، راه نهایی برای از دست دادن تنهایی است، هنگامی که به هدف خود مشغول می‌شوید رضایت بیشتری از زندگی خواهید داشت. از آنجایی که این کار مورد علاقه شماست زمان و انرژی بیشتری برای آن می‌گذارید.

وقتی به کاری که علاقه‌مند هستید وقت می‌گذارید بدون شک در آن موفق‌تر خواهید شد. همچنين بدون شک مراقب رفاه خود خواهید بود زیرا می‌دانید اگر بخواهید بیشتر موفق شوید باید از خود مراقبت کنید.

به سلامت خود اهمیت دهید

بدون شک این جمله معروف را شنیده‌اید که «سلامتی مثل ثروت است.» این یعنی حتی اگر ثروتمند باشید و سلامتی نداشته باشید نمی‌توانید از زندگی لذت ببرید. سبک زندگی مدرن باعث شده بیماری‌های زیادی رواج پیدا کند و اگر جوان هستید به سلامتی خود توجه نکنید، در دوران پیری پشیمان خواهید شد.

البته هیچوقت دیر نیست از همین حالا می‌توانید به سلامتی خود بیشتر اهمیت دهید و یک سری کارها را برای تقویت سلامتی خود در اولویت قرار دهید. اولین قدم برای سلامتی ورزش است، فراموش نکنید ورزش حتی راهی برای درمان برخی از بیماری‌های لاعلاج است.

افکار منفی را از خود دور کنید

احساسات ما به هم مرتبط هستند پس افکار منفی و منفی بافی می‌توانند بر این احساسات تاثیر بگذارند. همچنین مشکلاتی مانند اضطراب اجتماعی، کاهش عزت نفس افسردگی رخ می‌دهد.

مارتین سلیگمن معتقد است منفی نگری سبب افسردگی می‌شود پس مهم است که بدانید چگونه می‌توانید این افکار را از خود دور کنید. تا زمانی که بر افکار منفی خود تسلطی نداشته باشید در زندگی نیز شکست خواهید خورد.

یک برنامه ورزشی را در روتین زندگی خود قرار دهید

به واسطه ورزش کردن هم سلامتی خود را به دست می‌آورید و هم اینکه می‌توانید به تناسب اندام و زیبایی برسید، به ویژه خانم‌ها، شروع یک برنامه ورزشی چندان هم که فکر می‌کنید دشوار نیست.

به یاد داشته باشید هیچ قانونی برای ورزش کردن وجود ندارد، برای ورزش کردن حتماً نباید به باشگاه بروید یا تجهیزات ورزشی خاصی داشته باشید. بهتر است که توجهتان را به فعالیت فیزیکی منظم متمرکز کنید.

مصرف ویتامین‌های مورد نیاز بدن

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های بدن، وتامین B است و انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها عملکرد به خصوص خود را دارند و از غذاهای متفاوتی جذب می‌شوند. به همین دلیل اکثر اوقات مصرف زیادی ویتامین‌های محلول در آب عوارضی به دنبال ندارد.

انسان‌ها باید ویتامین‌ها را از رژیم غذایی خود دریافت کنند در حالی که حیوانات می‌توانند ویتامین‌های مورد نیاز خود را تولید کنند. انسان‌ها برای دریافت برخی ویتامین‌ها باید به دنبال منابع دیگری باشند به عنوان مثال وقتی انسان در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ویتامین D را سنتز می‌کند.

آیا رویا و اهدافی برای زندگی خود دارید؟

همه ما در زندگی رویاهایی داریم، برخی از مردم رویاهای خود را نادیده گرفتند در حالی که بعضی دیگر این کار را نکرده‌اند. اگر نمی‌دانید رویاهایتان چیست بهتر است علاقه‌های خود را بررسی کنید تا زمانی که چیزی را پیدا کنید که به آن علاقه دارید.

دلیل اینکه برخی افراد احساس بدبختی می‌کنند این است که تمام زندگی خود را به دنبال رویای والدین خود به جای رویای خود تلف کرده‌اند. والدین ما می‌خواهند که ما پزشک و وکیل باشیم زیرا هرگز خودشان به این آرزو نرسیدند، اگر به آنها علاقه‌ای ندارید، راه والدین خود را دنبال نکنید.

تجسم آینده برای رهایی از روزمرگی فایده دارد؟

تجسم آینده برای رهایی از روزمرگی فایده دارد؟

همه ما انسان‌ها در حال تصویرسازی ذهنی هستیم تصور می‌کنیم که چقدر این کار دشوار و پیچیده است. در حالی که اگر چشمان خود را ببندید در همان حال شروع به تصویرسازی ذهنی می‌کنید، انسان‌ها در تمامی مراحل زندگی خود از قدرت تصویرسازی استفاده کردند.

اما اغلب مردم از این تصویرسازی ذهنی به درستی استفاده نمی‌کنند. افکار ما بر مبنای تصویری شکل می‌گیرد که در ذهنمان آن را می‌بینیم یعنی اینکه اگر بگوییم ماشین خاصی همان لحظه تصویری در ذهن شما نقش می‌بندد.

تمام افکاری که در ذهن ما نقش می‌بندد بر اساس باورهای ما شکل می‌گیرند. ذهن ما بین خواسته‌هایی که تصور می‌کنیم و کارهایی که انجام می‌دهیم، تفاوتی قائل نمی‌شود و به راحتی باور می‌کند.

گوش دادن به موسیقی‌ مورد علاقه‌تان برای رهایی از روزمرگی

وقتی به موسیقی مورد علاقه خود گوش می‌کنید هنگام گوش دادن موسیقی لرزشی در سراسر بدن خود احساس خواهید کرد. در واقع این لرزه زمانی اتفاق می‌افتد که در اوج آهنگ هستید هیجان‌های احساسی شما شکل می‌گیرد.

فعالیت‌های بی‌شماری وجود دارند که باعث می‌شوند تمام بخش‌های مغز ما فعال شود و موسیقی یکی از این فعالیت‌ها نامیده می‌شود. زمانی که به موسیقی گوش می‌کنید حجم عظیمی از شبکه‌های عصبی در مغز به کار گرفته می‌شوند و موسیقی می‌تواند باعث فعال شدن مناطق احساسی و خلاقیت در مغز شود.

موسیقی شما را شادتر و سرحال‌تر می‌کند در واقع رابطه مستقیمی با احساس رضایت یا حالت سرخوشی شما دارد. احساس رضایتی که حتی هنگام غذا خوردن حاصل می‌شود و موسیقی دقیقاً همان چیزی است که باعث لذت فرد از انجام این کار می‌شود.

تحقیقی که در رابطه با موسیقی انجام شده نشان می‌دهد آهنگ مورد علاقه شما دقیقاً همانند فعالیت مغزی در هنگام میل کردن غذای مورد علاقه آن فرد می‌باشد.

تمرین‌های رهایی از روزمرگی

گذراندن روزهای معمولی و نرمال در زندگی پس از مدتی خسته کننده و یکنواخت می‌شود. برای اینکه از این روزها تفاوتی را ایجاد کنید باید طریقه و روش عادی زندگی را تغییر دهید، اگر همیشه در ساعت خاصی شام می‌خورید این بار متفاوت عمل کنید و یک ساعت زودتر شام خود را میل کنید.

برای همه ما پیش آمده زمان معینی را به امور روزانه اختصاص نمی‌دهیم و از برنامه‌ریزی مشخصی استفاده نمی‌کنیم. به همین خاطر بی‌نظمی‌های زیادی را به دنبال دارد که باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد می‌شود. پس داشتن برنامه کوتاه مدت روزانه باعث نظم در کار و جلوگیری از روزمرگی می‌شود.

تمرکز داشتن روی علایق و توانایی‌ها می‌تواند فرد را از روزمرگی نجات دهد. این روش به شما کمک می‌کند شناخت بهتری از خود پیدا کنید و اگر حرفه و مهارتی که در آن استعداد و توانایی دارید را پیدا کنید و آن را پرورش دهید روزمرگی شما تبدیل به حس خوب و تنوع در زندگی می‌شود.

اگر بدهی و قبضی دارید که باید پرداخت کنید و هیچ امیدی به آینده ندارید سعی کنید روی درآمد و هزینه خودتان کنترل بیشتری داشته باشید. درک کنید که بین خواسته و نیاز تفاوت وجود دارد و قطعاً اگر از کاری به آن علاقه‌مند نیستید پول دربیاورید، آن پول را زودتر خرج خواهید کرد.

برای خرج کردن پول‌تان و نحوه پس‌انداز کردن اهداف جدید تعیین کنید. وضعیت مالی شما فقط در شرایطی تغییر می‌کند که خودتان بتوانید آن را تغییر دهید. تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که شما خواهان تلاش کردن باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه عوامل روزمرگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462