مشاوره خانواده چه کار می کند؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات خانواده

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

مشاوره خانواده چه کار می کند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به اهمیت مشاور خانواده بپردازیم. امروزه بیش از پیش نقش مشاور در خانواده برای افراد مشخص شده است و کمک گرفتن از این افراد متخصص در این زمینه باعث شده تا شما بتوانید زندگی بهتر و سلامت روانی بیشتری را داشته باشید. اما ما قصد داریم تا به نکاتی مهم و کلیدی در اینباره پرداخته تا شما را با جنبه های مختلف مشاوره در زندگیتان آشنا نماییم.

امروزه راه های مختلفی برای گرفتن مشاوره و ارتباط با روانشناس وجود دارد. این راه ها به منظور در دسترس بودن افراد به مشاور ایجاد شده است و با توجه به مشغله های بالای اشخاص در زندگی و نبود زمان خالی در خیلی از مواقع، امکان مشاوره حضوری سخت بوده و دارای چالش های زیادی می باشد. به همین منظور روش های جایگزین دیگری صورت گرفته که از جمله آنها مشاوره تلفنی و آنلاین می باشد. این دو نوع مشاوره به افراد این امکان را می دهد که در هر نقطه ای از ایران یا جهان بتوانند به راحتی و بدون نیاز به گرفتن نوبت، مشاوره مورد نیازشان را دریافت نمایند.

در مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن نیز این امکان برای همه افراد جامعه فراهم شده تا به راحتی و بدون نیاز به شماره گیری پیش شماره، با این مرکز تماس گرفته و از مشاوران و روانشناسان مختلف در زمینه های کودک، فردی، زوجین، پیش از ازدواج، خانواده، تحصیلی و جنسی استفاده نمایند.

اهمیت مشاوره خانواده در زندگی افراد چیست؟

مشاوره خانواده یکی از انواع روش های درمانی در اتاق مشاوره بوده که به افراد کمک می کند تا رابطه بهتری با دیگر اعضای خانواده خود برقرار کرده و منجر به کم شدن و یا از بین بردن تنش ها و استرس ها در خانواده می شود. مشاوره خانواده یکی از شاخه های روانشناسی نوین می باشد که به بررسی رفتار افراد بصورت فرد به فرد در خانواده پرداخته و با توجه به نقش آنها را در خانواده به مشاوره می پردازد.

در این نوع مشاوره سعی بر این دارد که با تمامی اعضای یک خانواده جلسات روان درمانی داشته و روابط بین آنها را بهبود بخشد. اما در برخی از مواقع این امکان برای همگی فراهم نبوده و به دلیل داشتن تعارضات بین آنها ممکن است این جلسات با چند نفر از آنها صورت گیرد. این جلسه ها بصورت جداگانه و فرد به فرد بوده و دسته جمعی نمی باشد. در نهایت هدف از این جلسات بهبود روابط و سطح زندگی افراد خانواده می باشد.

بیشتر بدانید : تاثیر مشاوره در روابط زناشویی + چگونگی ارتقاء روابط

اهمیت مشاور خانواده چیست؟

ضرورت مشاوره خانواده در چه مواقعی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اهمیت داشتن مشاوره خانواده در طول همه زندگی افراد مهم بوده و نقش دارد. اما در مواردی به خصوص، نقش مشاور پر رنگ تر شده و لزوم آن بیشتر در خانواده ها مشخص می شود. از جمله این مواقع می توان به موارد زیر اشاره کرد :

up arrow 2 در مواقعی که یکی از اعضای خانواده زندانی شده، دچار حادثه بدی می شود، به مکان جدیدی رفته و یا هر نوع رویدادی که منجر به بروز یک شوک بزرگ در خانواده می شود

up arrow 2 زمانی که فرزند شما دارای مشکلات روانی، اختلالات عصبی، دچار مصرف مواد مخدر و یا مشکلاتی در مدرسه شده و شما نمی توانید با صحبت کردن با او این مشکلات را حل نمایید

up arrow 2 ورود یک عضو جدید در خانواده مانند تولد فرزند، اضافه شدن پدر بزرگ یا مادر بزرگ به جمع خانواده و یا فرزند خوانده و مشکل در کنار آمدن سایر افراد با او

up arrow 2 ایجاد یک رخداد غیر منتظره در خانواده مانند فوت یکی از اعضای خانواده و یا دچار شدن او به یک مریضی سخت

up arrow 2 وجود خشونت در خانواده

up arrow 2 ایجاد مشکلاتی مانند دعوا، طلاق و اختلاف زیاد بین والدین

تمامی این موارد در زمان های بحرانی یا حتی مواقع کم می تواند اعضای خانواده را با این مشکل درگیر کرده و دچار چالش نماید. هر کدام از اعضای خانواده ممکن است در چنین مواقعی یک مدل با این آسیب ها کنار آمده و واکنش های متفاوتی از خود بروز دهند. اما موضوع مهم این است که درست است که میزان آسیب در افراد ممکن است متفاوت باشد، اما در نهایت کل خانواده را تحت الشعاع قرار داده و به همین دلیل نیاز است که همگی مورد بررسی و مشاوره قرار گیرند.

بیشتر بدانید : مدیریت اعتیاد در خانواده | راهکارهای مشاوره ای

مزایای استفاده از مشاوره خانواده چه می باشد؟

مشاور خانواده می تواند در حوزه های مختلف و متنوعی به اعضای یک خانواده کمک کرده و در نهایت باعث بهداشت سلامت روانی هر کدام از افراد می شود. اما مزایای استفاده از مشاور خانواده شامل موارد زیر است :

• تقویت انسجام و ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر
• حفظ روابط خانواده و توسعه سلامت روانی هر کدام از اعضا
• ایجاد تعامل بیشتر بین اعضای خانواده و یادگیری حل مسئله با همدیگر
• افزایش درک و همدلی بین اعضای خانواده
• رفع اختلالات و تعارضات خانوادگی و کمک به بهبود روابط

در خیلی از مواقع دیده شده که کمک گرفتن از یک مشاور خانواده می تواند یک خانواده از هم پاشیده شده و رو به نابودی را درست کرده و باعث انسجام اعضای خانواده و اهمیت نقش هر کدام از این اعضا در زندگی یکدیگر شود. همانطور که می توانید ابتدایی ترین جامعه ای که هر فرد در طول زندگی خود تجربه می کند، خانواده اش می باشد. بنابر نوع تعاملات درست و سازنده با این افراد می تواند تاثیر مستقیم و مطلوبی در کیفیت روابط آینده خود و جامعه بزرگتر دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات خانواده

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462