عاشق کیست؟ به چه کسی عاشق می گویند و ویژگی های آن چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه شکست عشقی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

عاشق شدن یکی از ویژگی های طبیعی انسان با روان سالم می باشد که ممکن است برای همه ما در طول زندگیمان حداقل یکبار پیش آمده باشد. اما مفهوم عشق به چه معنایی است؟ با وجود اینکه معنای عشق برای هر فردی ممکن است متفاوت باشد اما بطور کلی عشق احساسی بیشتر از علاقه مندی و دوست داشتن به هر فردی می باشد و در واقع یک علاقه ویژه به یک فرد خاص بوده که او را بیش از اندازه دوست دارد. فرد عاشق به معشوق خود توجه خاص و ویژه ای نشان داده و شدیدا مجذوب او می شود. در این مقاله به بررسی عشق و ویژگی های فرد عاشق می پردازیم.

عاشق به چه کسی گفته می شود؟

بیشتر بدانید : عاشق شدن در دوران نوجوانی چه مزایا و معایبی دارد؟

عشق به چه معنایی است و به چه کسی عاشق گفته می شود؟

عشق احساسی لطیف می باشد که فرد عاشق به آن معنا می بخشد و در واقع عشق یکی از خاص ترین و حیرت انگیزترین هیجاناتی می باشد که بشر در طول زندگی خود تجربه کرده و می تواند در عین زیبایی به یکی از دردناک ترین حس های او نیز تبدیل شود. تجربه عشق ناکام و نرسیدن به عشق برای هر فرد عاشقی ممکن است پیش آمده که برای او گذر از این احساس و دوران می تواند یکی از سخت ترین چالش های زندگی اش محسوب شود.

عشق یکی از حس های قوی انسانی بوده که درک چگونگی آن سخت می باشد و در مغز ما نیز به واسطه آن تغییراتی رخ داده و هورمون های مختلفی بدین منظور ترشح می شود. در روانشناسی، عشق مجموعه ای از رفتارها و احساسات قوی در فرد گفته می شود که منجر به احساس هایی مثبت مانند سرخوشی، شادی و همچنین حس هایی منفی مانند ترس از دست دادن و نا امیدی می شود. مفهوم دوست داشتن با عشق متفاوت می باشد و فرد عاشق تصور می کند که معشوق او منحصر به فرد و یکتا است.

در واقع فرد عاشق تنهای بر روی خصوصیات مثبت معشوق خود تمرکز داشته و صفات منفی او را نمی بیند. همانطور که پیش تر نیز بیان شد در حالت عاشقی فرد تغییراتی در مغز و بدن او نیز ایجاد می شود که فنیل اتیل آمین که به آن PEA گفته می شود مشهورترین ماده شیمیایی در حالت عاشق شدن بوده که مغز آن را تولید می کند. PEA مثل یک آمفتامین طبیعی در بدن عمل کرده و باعث بروز تحریکاتی در بدن فرد می شود. در واقع این ماده در بدن فرد عاشق باعث شده تا احساسات مختلفی را تجربه کرده که مانند حس پرواز در آسمان، غزل خواندن، بیدار ماندن در شب و مکالمات عاشقانه می باشد. به این ماده، مولکول عشق نیز گفته می شود که در اثر تلاقی دو نگاه و با لمس دست در مغز فرد عاشق ترشح شده و منجر به تپش قلب، هیجان زیاد و تنفس بریده بریده شده و این نشانه ها در فرد عاشق دیده می شود.

ویژگی های فرد عاشق

بیشتر بدانید : راهکارهای افزایش عشق و علاقه در رابطه چیست؟

فرد عاشق دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

1605686310 idea در هر لحظه در فکر معشوق خود می باشد : وقتی فردی عاشق می شود، همواره در حال فکر کردن به معشوق خود بوده و یک لحظه از فکرش بیرون نمی رود. فرد عاشق از فکر کردن به معشوق خود حس سرمستی و خوشحالی زیادی را تجربه می کند. علت علمی این موضوع ترشح ماده ای به نام فنیل اتیلن در بدن می باشد که به آن مخدر عشق نیز گفته می شود و این ماده در زمان عاشق شدن در بدن فرد تولید شده که این ماده در شکلات نیز وجود دارد.

1605686310 idea خوشحالی او را می خواهد : یکی از ویژگی های فرد عاشق این است که همواره دوست دارد تا معشوق خود را خوشحال ببیند. او به کارهایی علاقه پیدا می کند که معشوقش آنها را دوست دارد. فداکاری و از خود گذشتگی از ویژگی های یک فرد عاشق می باشد.

1605686310 idea فرد عاشق در اوج آسمان ها می باشد : تحقیقاتی که بر روی عملکرد ذهن فرد عاشق صورت گرفته است نشان می دهد که ذهن او مانند افرادی می باشد که کوکائین مصرف کرده اند. فرد عاشق در بیشتر مواقع احساس خوشحالی و سرخوشی داشته و این به دلیل ترشح هورمون های مختلف در مغز او می باشد.

1605686310 idea به انجام کارهای جدید علاقه مند می شود : فرد عاشق مدام در حال انجام کارهایی می باشد که به معشوق خود احساس لذت بدهد. فرد عاشق ممکن است کارهایی را انجام دهد که در گذشته به آنها علاقه ای نداشته و یا به سراغ آن نمی رفته است، اما به دلیل علاقه معشوقش، نسبت به این کارها تمایل پیدا می کند.

1605686310 idea فرد عاشق احساس درد نمی کند : عشق منجر به ترشح هورمون اندورفین در مغز شده که این ماده باعث کاهش درد در بدن می شود. در این زمینه تحقیقات زیادی صورت گرفته شده است و نشان می دهد که حتی نگاه کردن به عکس فردی که عاشقش می باشید، میزان درد را در بدن شما کم می کند.

1605686310 idea ضربان قلبتان افزایش می یابد : یکی از نشانه های عاشق شدن این است که با دیدن معشوقتان، ضربان قلب شما افزایش یافته و تندتر می زند. همچنین در این زمینه تحقیقاتی نیز صورت گرفته است که نشان می دهد که افرادی که عاشق می باشند، دارای ضربان قلب یکسانی بوده و از این طریق اتصال عمیق عاطفی بین آنها برقرار است.

1605686310 idea به عادت های معشوقتان علاقه مند می باشید : زمانیکه فردی عاشق می شود، عادت های معشوق خود را نیز دوست داشته و به آن علاقه مند می شود. برای فرد عاشق، کارهای معشوق اش خاص و منحصر به فرد می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه شکست عشقی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462