معرفی تیپ شخصیتی ENFP

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ENFP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تیپ شخصیتی ENFP از انواع تیپ های 16 گانه تست MBTI می باشد که این افراد را به اشخاصی خلاق، مشتاق و کاریزماتیک توصیف می کنند. تیپ شخصیتی ENFP بسیار پر انرژی، جذاب، خلاق و مستقل می باشند که در مواقعی که آزادی عمل در خلاقیت خود داشته باشند، بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. اشخاصی که در این گروه شخصیتی قرار دارند در حدود 5 تا 7 درصد از افراد می باشند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تیپ شخصیتی ENFP و نقاط ضعف و قوت آنها بپردازیم.

بیشتر بدانید : مقایسه ویژگی های افراد درونگرا و برونگرا

ویژگی افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP چه می باشد؟

تیپ شخصیتی ENFP دارای مهارت زیادی در برقراری ارتباط با دیگران می باشند. این افراد به دیگران اهمیت داده و افرادی مشتاق می باشند. همچنین می توانند احساسات دیگران را به خوبی درک کرده و رهبران بزرگی بوده چرا که دارای شخصیت خلاق، کاریزماتیک و با اشتیاق می باشند.

تیپ شخصیتی ENFP علاقه مند به کارهای روزانه و روزمرگی نبوده و بر امور مربوط به آینده تمرکز دارند. این گروه در ایده پردازی عالی بوده ولی مشکل آنها در بی توجهی شان به تکمیل کردن ایده ها می باشد، با وجود اینکه توانایی بالایی در رویا پردازی دارند.

حواس پرتی در کار از دیگر ویژگی های تیپ شخصیتی ENFP می باشد، مخصوصا در مواقعی که موضوعی که بر روی آن کار می کنند بی اهمیت و یا خسته کننده باشد. این افراد بسیار انعطاف پذیر بوده و متناسب با تغییرات صورت گرفته، بصورت خودجوش و منعطف عمل می کنند.

نقاط مثبت تیپ شخصیتی ENFP شامل مواردی مانند همدلی و دلسوزی، گرم و مشتاق بودن، مردم محور، خلاقیت زیاد، خود جوش و سرگرم کننده و داشتن مهارت ارتباطی بالا می باشد.

نقاط منفی تیپ شخصیتی ENFP شامل مواردی مانند بی نظمی، نیازمند به تایید گرفتن از دیگران، بیش از حد فکر کردن به موضوعات، احساساتی شدن بیش از اندازه، تلاش زیاد برای پیروی کردن از قوانین و تمایل داشتن به رهایی از استرس ها به روش ساده و راحت می باشد.

معرفی تیپ شخصیتی ENFP

بیشتر بدانید : ویژگی های شخصیتی تیپ احساسی چیست؟

رویکردهای شناختی افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP چه می باشد؟

تیپ شخصیتی ENFP از 4 رویکرد شناختی تشکیل شده است که 2 رویکرد اول آن نقش مهمی در شخصیت هر تیپ شخصیتی داشته و 2 رویکرد بعدی نیز در شخصیت هر فرد نقش دارد، اما تاثیرگذاری شان در موقعیت های خاص مشخص می شود.

1605686149 communications رویکرد غالب تیپ شخصیتی ENFP، برونگرا شهودی : این تیپ شخصیتی بیشتر بر روی احتمالات تمرکز دارد. این افراد در تفکر انتزاعی خوب بوده و ترجیح می دهند که بر روی جزئیات تمرکز نداشته باشند. تیپ شخصیتی ENFP خلاق و مبتکر بوده و بر روی آینده تمرکز دارند. این افراد در مشاهده تصویر اشیا قوی تر از توجه به واقعیت ها می باشند. افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP به روابط علاقه داشته و در یافتن الگویی بین موقعیت ها، ایده ها و ارتباط بین افراد، مهارت دارند.

1605686149 communications رویکرد کمکی تیپ شخصیتی ENFP، درونگرا احساسی : این تیپ شخصیتی در مواقع تصمیم گیری ها اهمیت بیشتری به احساسات و ارزش ها داده تا اینکه بر روی معیارهای منطقی و عینی تمرکز داشته باشد. این افراد به همدلی با دیگران، دنبال کردن احساسات خود و تصمیم گیری بر اساس احساسات، علاقه مند می باشند. افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP، با خود صادق بوده و به ارزش های خود نیز علاقه مند می باشند.

1605686149 communications رویکرد سوم تیپ شخصیتی ENFP، برونگرا منطقی : در این حالت رویکرد افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP، مبتنی بر سازماندهی کردن اطلاعات و ایده ها به روشی منطقی عمل می کنند. در این حالت شخص سعی می کنند برای مرتب کردن داده های پراکنده خود، راه ارتباطی برقرار نماید. مثلا از روش بلند فکر کردن برای بدست آوردن خط فکری مناسب استفاده می کند.

1605686149 communications رویکرد فرعی تیپ شخصیتی ENFP، درونگرا احساسی : از این رویکرد با مقایسه کردن تجربیات امروزه خود با گذشته استفاده می کنند. افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP می توانند غالبا خاطرات، احساسات و حواسی که مرتبط با آن واقعه می باشد را به یاد بیاورند. در نتیجه بر اساس تجربه هایی که در گذشته بدست آورده اند، به دنبال الگویی برای وقایع آینده خود می باشند.

روابط شخصی و شغلی تیپ شخصیتی ENFP چه می باشد؟

افراده دارای تیپ شخصیتی ENFP برونگرا بوده و انرژی خود را از محیط می گیرند. این افراد از وقت گذراندن با دیگران لذت برده و معاشرت کردن با دیگران باعث شده تا تازگی، هیجان و طراوت را در زندگی خود حس کنند. بیشتر افراد برونگرا تنهایی را دوست ندارند، اما تیپ شخصیتی ENFP برای تامل و تفکر خود نیاز به خلوت دارند.

افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP روابط پر شور و گرمی داشته و بصورت ذاتی اجتماعی و خوش بین می باشند. آنها همواره بر رشد کردن در روابط خود تلاش کرده و راه هایی را برای تقویت بیشتر همکاری های خود پیدا می کنند. تیپ شخصیتی ENFP به دنبال جلب توجه کردن بوده و افرادی خود جوش می باشند. این افراد ریسک پذیر بوده که گاهی می تواند برای اطرافیانشان استرس زا باشد.

در مسیر شغلی شان بهتر است تا به نقاط ضعف و قوتشان توجه نمایند و همچنین این افراد در کارهایی موفق بوده که نیاز به انعطاف پذیری زیادی دارد. به دلیل اینکه تیپ شخصیتی ENFP مردم محور بوده و همدلی بالایی دارند، در مشاغل خدماتی از عملکرد خوبی برخوردار هستند و در کنار آن از شغل هایی که دارای روتین زیادی بوده و جزئیات محور می باشد، باید دوری نمایند.

از جمله مشاغل محبوب برای تیپ شخصیتی ENFP به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

• بازیگر
• روانشناس
• روزنامه نگار
• پرستار
• متخصص تغذیه
• گزارشگر
• مجری تلویزیون
• سیاست مدار
• مشاور

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه تیپ شخصیتی ENFP

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462