مشاوره تلفنی درمان استرس و اضطراب + شماره تلفن رایگان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان استرس و اضطراب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

درمان استرس و اضطراب یکی از موارد مهم برای سلامت روان فرد می باشد که نیاز است تا در این زمینه از یک مشاور و روانشناس کمک گرفته شود. امروزه افراد به دلیل داشتن مشغله های بالای زندگی و کاری ممکن است مراجعه به روانشناس و مشاور برای فرد کاری زمان گیر محسوب شده و یا فرصت کافی برای اینکار را نداشته باشند. اما راهکارهای جایگزین در این زمینه مانند استفاده از مشاوره تلفنی و آنلاین توانسته تا برای این اشخاص یک روش موثر و مناسب محسوب شود. مشاوره تلفنی برای افرادی که دسترسی به مشاور خوب نداشته و یا به دلیل داشتن مشغله های فردی امکان دریافت مشاوره حضوری را ندارند، راه حل مناسبی می باشد.

نقش مشاوره در درمان استرس و اضطراب

بیشتر بدانید : علت ترس و دلهره دائمی چیست؟ چگونه بر دلهره غلبه کنیم؟

مشاوره تلفنی برای درمان استرس و اضطراب چه تاثیری دارد؟

استرس و اضطراب یکی از موارد مهم در سلامت روان و جسم افراد می باشد که در صورتیکه در زندگی شما این موارد وجود داشته باشد، منجر به آسیب های جدی بر سلامتی تان می شود. درمان استرس و اضطراب می تواند به شما در بهتر شدن شرایط زندگیتان کمک کرده و در کنار آن راهکارهایی جهت مدیریت و کنترل این موضوع به شما آموزش داده می شود. مشاوره تلفنی در این زمینه می تواند نقش موثری برای درمان فرد بر عهده داشته و باعث شده تا میزان استرس و اضطراب در شخص کاهش یابد.

از جمله مراکز مشاوره متخصص و با تجربه در این زمینه مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن می باشد که دارای مشاورین و روانشناسان کاربلد در زمینه های مشاوره فردی، کودک، زوجین، ازدواج، طلاق، افسردگی، استرس و اضطراب و غیره می باشند. این مرکز دارای مشاورین خانم و آقا بوده که شما می توانید بسته به نیاز خود مشاوره مورد نظرتان را انتخاب نمایید. از ویژگی های خوب مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن امکان تماس و پاسخگویی در بیشترین ساعات شبانه روز می باشد که از ساعت 8 صبح تا 12 شب شما می توانید با این مرکز تماس حاصل نمایید. چنانچه در شهرهای دیگر ایران می باشید و یا حتی در خارج از ایران زندگی می کنید می توانید تنها با شماره گیری تلفن 9099072952 از خدمات مشاوره ای ما بهره مند شوید.

راهکارهای درمان استرس و اضطراب

بیشتر بدانید : درمان سریع استرس و اضطراب + رازهای طلایی آرام شدن

برای درمان استرس و اضطراب چه روش هایی وجود دارد؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم استرس و اضطراب می تواند تاثیرات زیادی بر روی روند زندگی و همچنین سلامت روان فرد داشته باشد. در کنار آن طولانی بودن استرس و اضطراب می تواند سلامت جسمی فرد را نیز تهدید کرده و باعث بروز بیماری های مختلف شود. بنابر این نیاز است تا در این زمینه از یک روانشناس و متخصص کمک گرفته شده تا فرد بتواند با مدیریت درست این موضوع و کم کردن میزان استرس و اضطراب، شرایط زندگی بهتری داشته باشد. در زیر راهکارهای موثر در درمان استرس و اضطراب را بررسی می کنیم.

1. ورزش کردن : از جمله راهکارهای موثر در این زمینه ورزش کردن و انجام حرکات فیزیکی می باشد که می تواند منجر به کاهش میزان استرس شما شود و باعث شده تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. ورزش کردن منجر به ترشح هورمون اندورفین شده که از جمله هورمون های شادی آور بوده و در کاهش میزان استرس و اضطراب موثر می باشد. از جمله ورزش های موثر در این زمینه تمرینات هوازی، یوگا، ماساژ و تمرینات تنفسی می باشد.

2. تغذیه سالم : داشتن تغذیه سالم و مناسب می تواند در میزان روحیه و حالت ذهنی شما تاثیر گذار باشد. مصرف غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات، مصرف آب به میزان کافی و کم کردن مصرف قهوه و قند می تواند در کم شدن استرس و اضطراب شما موثر باشد.

3. خواب کافی : خواب کافی و کیفیت خوب آن نقش مهمی در کم شدن میزان استرس و اضطراب شما دارد. سعی کنید در طول شب حداقل 7 تا 8 ساعت خواب خوب داشته و میزان استراحت کافی داشته باشید.

4. تکنیک های آرامش بخش : تمرینات تنفسی و تنفس عمیق، تمرین ذهن آگاهی، یوگا و مدیتیشن می تواند نقش زیادی در آرام سازی بدن و دور شدن از استرس و اضطراب به همراه داشته باشد.

5. مدیریت زمان : برنامه ریزی داشتن برای انجام فعالیت های روزانه و اولویت بندی کاری می تواند میزان فشار و استرس شما را کم کرده و در نتیجه آرامش بیشتری را برای شما ایجاد نماید.

6. حفظ ارتباط اجتماعی : داشتن روابط سالم با خانواده و دوستان و انجام فعالیت های لذت بخش و سرگرم کننده با آنها باعث شده تا میزان استرس و اضطراب روزانه شما کم شده و در کنار آن خستگی های ذهنی و جسمی شما نیز کم شود.

7. کمک گرفتن از مشاور : در کنار تمامی موارد ذکر شده در بالا، گاهی با صحبت کردن با یک فرد متخصص و کمک گرفتن از راهنمایی های او می توانید مدیریت بهتر و بیشتری بر روی استرس و اضطراب خود داشته باشید. این کار باعث شده تا شما درباره موضوعاتی که منجر به ناراحتی و یا مشغول شدن ذهنتان می شود، صحبت کرده و این افراد برای شما راه حل های مناسب در این زمینه را نیز ارائه می دهد. مشاوره می تواند روش های مدیریت در اینباره را آموزش داده تا در شرایط خاص فرد از این راهکارها استفاده نماید.

شما می توانید از روش های ذکر شده استفاده کرده تا با امتحان کردن هر کدام از آنها و پیدا کردن بهترین آن برای خود، میزان استرس و اضطراب را کاهش داده و آن را مدیریت نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان استرس و اضطراب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462