چگونه دخالت فامیل در زندگی مان را کم کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

دخالت فامیل یکی از موضوعاتی می باشد که باعث بروز اختلافات و مشکلات زوجین شده و در زندگی زناشویی آنها مسائلی را ایجاد می کند. دخالت در هر نوع آن، چه خیرخواهانه باشد و چه غیر آن، از سوی زوجین پذیرفته نبوده و ممکن است تاثیر بدی را در زندگی آنها ایجاد نماید. دخالت فامیل باعث شده تا زوجین بر اثر این موضوعات با یکدیگر به اختلاف نظر و بحث برخورد کرده و این موضوع منجر به آسیب به رابطه آنها می شود. در کنار آن دخالت فامیل باعث شده تا مرز مشخصی بین رابطه زوجین و خانواده ها مشخص نشده و آنها نتوانند حریم زندگی خود را از خانواده هایشان جدا نمایند.

علت دخالت فامیل در زندگی افراد چیست؟

بیشتر بدانید : همسرم از من فرار می کند، چکار کنم؟ بررسی دلایل همسرگریزی

علت دخالت فامیل در زندگی زوجین چه می باشد؟

از جمله مهمترین دلایل دخالت فامیل در زندگی زوجین شامل موارد زیر می باشد :

• وابستگی خانواده به فرزند خود
• ترس خانواده ها از عدم آشنایی زوجین با موضوعات و مهارت های زندگی
• عدم اعتماد خانواده به زوجین
• سنتی بودن و نقش پر رنگ بزرگترها در خانواده
• وابستگی عاطفی زوجین به والدین خود
• ناتوانی در داشتن استقلال مالی
• زندگی کردن در کنار خانواده همسر

روش های کم کردن دخالت فامیل

بیشتر بدانید : دخالت اطرافیان در زندگی مشترک چه تاثیری دارد؟ راهکار حل مشکل

راهکارهای کم کردن دخالت فامیل و خانواده ها چه می باشد؟

1605686310 idea مرز خود را مشخص نمایید : در ابتدای زندگی و یا در شرایطی که برای هر کار کوچکی از خانواده خود مشورت و کمک می گیرید، به آنها این اجازه را می دهید که می توانند در همه امور زندگی شما نظر داده و یا دخالت کنند. مشورت گرفتن را برای موضوعات مهم و ضروری در نظر گرفته و برای زندگی خود، با رفتار و عملکردتان می توانید مرز تعیین کنید. این موضوع باعث شده تا استقلال شما را بهتر درک کرده و تنها در زمان هایی که مایل هستید به شما کمک نمایند.

1605686310 idea فاصله خود را با خانواده خود حفظ نمایید : حفظ رابطه دوستی و در کنار آن محترمانه با خانواده ها در زندگی مشترک بسیار اهمیت دارد. شما نیاز است تا برای صمیمیت های خود حریم داشته و برای از بین نرفتن استقلال خود مرز تعیین نمایید. حفظ حریم داشتن به معنی بد اخلاقی یا قهر کردن با کسی نمی باشد، بلکه یعنی دیدارها، برنامه ها و رفت و آمدهایتان باید به گونه ای باشد که به زندگی شخصی شما آسیبی را وارد نکند. در کنار آن این ارتباط ها باید همراه با محبت و احترام صورت گیرد.

1605686310 idea احترام بگذارید ولی در نهایت تصمیم خودتان را بگیرید : در برخی مواقع ممکن است شما نتوانید از یکسری از تصمیم گیری ها و نظرات خانواده هایتان راحت شوید. در چنین شرایطی می توانید به صحبت های آنها گوش داده اما در نهایت تصمیم خودتان را بگیرید. البته این راهکار در همه مواقع موثر نمی باشد، چرا که در برخی شرایط منجر به بیشتر شدن دخالت آنها شده و یا در صورتیکه متوجه شوند که شما کار خودتان را انجام داده اید، باعث ناراحتی و یا مشکل شود. شما می توانید در چنین مواقعی به آنها بگویید که “ایده خوبی است، با همسرم درباره موضوع صحبت می کنم تا ببینم نظر او چه می باشد”

1605686310 idea اختلاف های خود را با کسی از اعضای خانواده در میان نگذارید : یکی از اشتباهات رایج زوجین بویژه در ابتدای زندگی مشترک، در میان گذاشتن حریم و مشکلاتشان با خانواده خود و یا همسرشان است. در زمانیکه شما خانواده خود و یا همسرتان را از اختلاف هایتان مطلع می کنید در واقع به آنها این اجازه را می دهید که درباره زندگیتان قضاوت کرده و برای آن راهکاری به شما ارائه دهند. شما می توانید برای حل اختلاف های خود از مشاور کمک بگیرید.

1605686310 idea برنامه های زندگیتان را با کسی در میان نگذارید : در میان گذاشتن ایده ها و برنامه ریزی هایتان با دیگران نیز به آنها این حس را می دهد که درباره آن نظر خود را به شما بیان کرده و در کنار آن در روزهای آینده درباره روند برنامه تان از شما سوال بپرسند. علاوه بر اینکه این موضوع احتمال دخالت فامیل و اطرافیان را در زندگی مشترک شما بالا می برد، بلکه از آنجایی که ممکن است برنامه های شما موفق نباشد و مانعی در راه رسیدن به آن برایتان وجود داشته باشد، علنی شدن آن می تواند میزان فشار و استرس شما را نیز بالا برد. بنابر این بهتر است تا در به نتیجه نرسیدن آن صبور باشید. برخی از خانواده ها ممکن است این انتظار را داشته باشند که از همه چیز باخبر شده و وقتی نسبت به برنامه ای بی خبر هستند، عکس العمل بدی را از خود نشان می دهند. در این زمینه نیز نگران نباشید، معمولا بعد از چندین مرتبه به این مدل عادت کرده و با این روش هماهنگ می شوند.

1605686310 idea اعتماد به نفس همسر خود را بیشتر نمایید : اگر همسر شما تمام اطلاعات و موضوعات را به خانواده خود می گوید، باید سعی کنید تا در این زمینه استقلال شخصیتی او را رشد داده و میزان اعتماد به نفس اش را تقویت نمایید. شما می توانید از جملات مثبت در این زمینه استفاده نمایید مانند “تو انقدر پخته هستی که می تونی زندگیت رو خودت مدیریت کنی”

1605686310 idea با همسرتان جلوی دیگران بحث و دعوا نکنید : بحث و دعوا کردن در جلوی خانواده ها باعث شده تا آنها برای رفع مشکل شما وارد بحث شده و بدین صورت میزان دخالت آنها در زندگی شما افزایش می یابد. همچنین به دلیل اینکه بصورت غریزی ممکن است خانواده همسرتان طرف او را بگیرد، این موضوع میزان خشم و ناراحتی شما را بیشتر می کند و ممکن است منجر به دامن زدن اختلاف های شما نیز شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462