مشاوره بعد از طلاق چه کمکی می کند؟ + راهکارهای مشاوره

جهت مشاوره تلفنی در زمینه طلاق و مشاوره بعد از طلاق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

مشاوره بعد از طلاق برای زوجینی که به تازگی از یکدیگر جدا شده اند مهم و ضروری می باشد و به آنها کمک کرده تا با چالش ها و فراز و نشیب های آن بهتر کنار بیایند. طلاق و بحران ناشی از آن می تواند آسیب های جدی را به روح و روان زوجین وارد نماید و اگر این جدایی ها همراه با وجود فرزند در زندگی زوجین باشد، می تواند مسائلی و موضوعاتی را بعد از جدایی نیز در پی داشته و به همین دلیل کمک گرفتن از یک مشاور، می تواند تصمیم عاقالانه و درستی باشد. احساساتی چون یاس، نا امیدی و افسردگی از جمله تجربیات افراد بعد از جدایی می باشد که با کمک مشاوره بعد از طلاق فرد می تواند این احساسات را بهتر مدیریت کرده و با آنها کنار بیاید. در مشاوره بعد از طلاق راه هایی برای رسیدن به آرامش و بهتر شدن شرایط روحی و روانی به فرد آموزش داده می شود که در این مقاله به بررسی نمونه هایی از آن می پردازیم.

مشاوره بعد از طلاق چه راهکارهایی ارائه می دهد؟

بیشتر بدانید : طلاق بر روی کودکان چه تاثیری می گذارد؟

مشاوره بعد از طلاق چه راهکارهایی را به همراه دارد؟

تجربه احساسات بعد از طلاق برای زوجین می تواند متفاوت و مختلف باشد. مشاوره بعد از طلاق به فرد کمک می کند تا بهتر از پس این احساسات برآمده و آنها را مدیریت نماید. در اینجا به بررسی راهکارهای موثر در مشاوره بعد از طلاق می پردازیم :

1. به احساساتتان فرصت دهید : هر نوع جدایی برای انسان سخت و دردناک می باشد، طلاق نیز یکی از انواع جدایی ها بوده که با تغییرات زیادی در روند زندگی هر کدام از زوجین نیز همراه است. این شرایط جدید منجر به بوجود آمدن احساس های متناقضی در فرد می شود که سرکوب کردن این حس ها می تواند دردناک و باعث بدتر شدن شرایط شود. مشاوره بعد از طلاق به فرد کمک کرده تا این احساسات را به رسمیت شناخته و آنها را طبیعی بداند. همچنین به فرد کمک می کند تا بهتر بتواند این احساس ها را مدیریت نماید.

2. با افراد مطمئن زندگی خود درد و دل کنید : صحبت کردن درباره احساسات خود می تواند راهی برای تخلیه آن و به رسمیت شناختن آنها شود. شما می توانید برای اینکار از افراد خانواده و یا دوستان امن و با درک خود کمک بگیرید. کسانی که شما را قضاوت نکرده و به شما احساس گناه منتقل نکنند. این افراد می توانند با گوش کردن به صحبت ها و درد و دل های شما از میزان غم و اندوه تان کم کرده و در این مسیر در کنار شما باشند. اگر در این زمینه در اطراف خود افرادی دارای این ویژگی شخصیتی را نمی شناسید، می توانید از مشاوره بعد از طلاق کمک بگیرید. این افراد می توانند به شما احساس درک شدن و دیده شدن دهند.

3. برای خود هدف جدیدی تعیین کنید : زندگی همواره در حال حرکت بوده و شما نیز می بایست با آن رو به جلو حرکت نمایید. فکر کردن به گذشته و غصه خوردن یا سرزنش کردن خود نمی تواند کمکی به پیشرفت شما در زندگی نماید. بنابر این نیاز است تا در این زمینه برای خود اهداف جدیدی را تعیین کرده که باعث شده تا انگیزه بهتر و بیشتری داشته باشید و با کمک آن در مسیر رو به جلو قدم بردارید. مشاوره بعد از طلاق نیز به شما کمک می کند تا در پیدا کردن هدف های جدید و موقعیت هایی که منجر به انگیزه بهتر و بیشتر در شما می شود، همراه و پشتیبان شما باشد.

4. در کلاس های جدید ثبت نام کنید : در مسیر طلاق و بعد از آن ممکن است میزان اعتماد به نفس خود را از دست داده و روابط اجتماعی خود را نیز محدود نمایید. بعد از طلاق می توانید با شرکت در باشگاه ها و یا کلاس های جدید، هم روحیه و مدل زندگیتان را تغییر دهید و هم با افراد جدیدی در این زمینه آشنا شوید.

5. خود مراقبتی کنید : طلاق و جدایی می تواند آسیب های روحی و جسمی زیادی را به شما وارد نماید. برای اینکه از معرض این آسیب ها در امان باشید نیاز است تا از جسم و روحتان مراقبت نمایید. تمرین های ذهن آگاهی، مدیتیشن و یوگا می تواند در ایجاد آرامش روحی به شما کمک نماید و منجر به کم شدن استرس و اضطراب درونی شما نیز شود.

مشاوره بعد از طلاق چه کمکی به افراد می کند؟

بیشتر بدانید : مشاوره تلفنی حفظ اعتماد به نفس بعد از طلاق

چگونه می توانیم یک مشاور خوب بعد از طلاق پیدا کنیم؟

با توجه به اینکه طلاق و جدایی موضوع مهمی می باشد و می تواند آسیب های زیادی را برای مدت های طولانی بر روی فرد ایجاد نماید، کمک گرفتن از مشاوره بعد از طلاق می تواند یک تصمیم عاقلانه و موثر در زندگی فرد باشد. اما چگونه می توانیم یک مشاور خوب بعد از طلاق پیدا نماییم؟ افرادی که دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه مشاوره خانواده و طلاق می باشند می توانند در این زمینه به شما راهکارها و کمک های مفید و موثری نمایند. مشاوره بعد از طلاق یک راه مهم برای حمایت از افرادی است که به تازگی موضوع طلاق را پشت سر گذاشته اند. در این مشاوره ها توصیه ها و تکنیک کاربردی به افراد گفته می شود که می تواند به سلامت روان و ایجاد ثبات عاطفی در فرد کمک نماید. حتی این نوع مشاوره ها در طول پروسه جدایی نیز بسیار مفید بوده و توصیه می شود که باعث شده تا با میزان تنش ها و چالش های کمتری افراد از یکدیگر جدا شوند.

در مرکز مشاوره روانشناسی دکتر ذهن نیز مشاوران خانم و آقا در این زمینه وجود داشته و دارای تجربه بالا و تخصص مرتبط با این موضوع می باشند. این مرکز می تواند بصورت حضوری و تلفنی مشاوره مورد نیاز شما را ارائه دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه طلاق و مشاوره بعد از طلاق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462