استرس قبل از مهاجرت و علت شکل گیری آن

جهت مشاوره تلفنی در زمینه استرس قبل از مهاجرت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

تقریبا در همه افراد استرس قبل از مهاجرت وجود داشته و یک حالت طبیعی می باشد. علت آن این است که مهاجرت یکی از تصمیمات سخت و مهم در زندگی هر انسانی می باشد. این تصمیم به منزله گذشتن از بسیاری از وابستگی ها، دلبستگی ها و شرایط ایجاد شده در کشور خود بوده و ساختن دوباره تمامی این حس ها و شرایط، در کشور جدید می باشد. افرادی که تمایل به مهاجرت دارند در واقع شرایط کشور فعلی خود را مناسب و مطابق با خواسته ها و معیارهای خود ندانسته و به همین دلیل تمایل به رفتن به کشور جدید و ساختن شرایط متفاوت برای رسیدن به خواسته ها و آرزوهایشان دارند. اما به دلیل تغییرات بسیار زیادی که در روند زندگی این افراد بوجود آمده و ترس و نگرانی هایی که ممکن است شخص به دلیل همین تغییرات در او ایجاد می شود، تجربه های زیاد و ناخوشایندی از استرس در وجود فرد بوجود آمده که منجر به حس های متفاوتی می شود. در این مقاله قصد داریم تا با علت های شکل گیری استرس و راه های کاهش آن آشنا شویم.

علت شکل گیری استرس قبل از مهاجرت

علت شکل گیری استرس قبل از مهاجرت چیست؟

همواره شناسایی و بررسی یک حس در وجود ما و عوامل ایجاد کننده آن می تواند در کنترل و مدیریت این حس به ما کمک نماید. در مورد استرس قبل از مهاجرت نیز همینطور است و شناسایی و بررسی این حس می تواند به مدیریت آن کمک زیادی نماید. در ادامه هر کدام از علل شکل گیری استرس را بیان می کنیم:

1605686149 communications دور شدن از اعضای خانواده و تجربه حس دلتنگی از خانواده، دوستان و همکاران
1605686149 communications قرارگیری در محیط جدید که به واسطه آن با آداب و فرهنگ متفاوتی روبرو شده و نحوه برخورد با موضوعات جدید
1605686149 communications تسلط کافی نداشتن بر زبان کشور مقصد و یا عدم آشنایی با آن
1605686149 communications یافتن شغل جدید و داشتن مهارت هایی که ممکن است در کشور مقصد دارای متقاضی نباشد
1605686149 communications نگرانی از تهییه مسکن، خودرو و وسایل رفاه اولیه

هر کدام از این موارد به تنهایی و یا همزمان با هم می تواند منجر به افزایش نگرانی و استرس در فرد شود و همچنین به دلیل ناشناخته بودن این موارد و ترس از ناشناخته ها نیز می تواند تاثیرات زیادی در بوجود آمدن احساس ترس و استرس در فرد شود. بنابر این نیاز است تا قبل از مهاجرت و قرار گرفتن در شرایط جدید، راهکارهایی را برای مدیریت این حس ها در نظر داشته باشید.

بیشتر بدانید: تاثیر مهاجرت بر کودکان چگونه است؟

راهکارهای مدیریت استرس قبل از مهاجرت

راهکارهای مدیریت استرس قبل از مهاجرت

در زمانی که شما مهاجرت کرده و به کشور مقصد رسیده اید، وجود ترس ها و نگرانی ها در شما طبیعی بوده و ذهنتان بصورت خودکار به دنبال راه حل و چاره اندیشی می باشد. اما نیاز است که قبل از سفر و قرار گرفتن در این چاله های ذهنی، راه کارهای مفیدی را برای مدیریت حس های ناخوشایند خود داشته باشید. یکی از مواردی که ممکن است بصورت جدی گریبان گیر شما شود، افسردگی بعد از مهاجرت بوده که می تواند توان شما را برای ادامه این راه به شدت پایین آورد. در اینجا به چند راهکار ساده و کاربردی اشاره می کنیم که می تواند در این مسیر کمک کننده شما باشد.

1605686310 idea مثبت اندیش باشید: داشتن حس امیدواری می تواند در تمامی موضوعات پیش رویتان به شما کمک کند. این بسیار طبیعی بوده که در ابتدای این مسیر شما شرایط یکسان و برابر با کشور خود نداشته و برای نیازهای اولیه خود باید تلاش بیشتری نمایید. اما داشتن روحیه مثبت و حس امیدواری می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. در این مسیر نیاز است تا هدف ها و قصدهایی که به دلیل آن مهاجرت کرده اید را مرور کنید و در صورت نیاز حتی آنها را در جایی یادداشت کنید. افکار منفی را زایده ذهن خود بدانید و به آنها بال و پر ندهید. در چنین مواقعی می توانید افکارتان را بر روی کاغذ نوشته و آن را از ذهنتان خالی نمایید.

1605686310 idea آگاهی خود را بالا ببرید: نداشتن آگاهی کافی درباره شرایط زندگی در کشور مقصد، باعث افزایش میزان استرس شما می شود. بالا بردن سطح آگاهی خود از طریق اینترنت و یا افراد آشنایی که در آن کشور زندگی می کنند و صحبت کردن درباره موضوعاتی که درباره آنها احساس خطر می کنید، می تواند تا حدود زیادی شما را از چالش های پیش رویتان آگاه کرده و نسبت به آن از قبل پیش زمینه لازم را دهد. بررسی جزئیات مهاجرت در کشور مقصد می تواند از میزان استرس شما در هنگام سفر کم کند.

1605686310 idea کمک گرفتن از مشاور: برای آگاهی بهتر و مدیریت بیشتر احساسات ناخوشایند خود می توانید از یک مشاور یا روانشناس در این زمینه کمک بگیرید. در صورتیکه به دلیل مهاجرت دسترسی به مشاوره حضوری ندارید، می توانید از مشاوران تلفنی ما در این زمینه کمک بگیرید.

1605686310 idea بالا بردن سطح توانمندی هایتان: از راهکارهای مناسب و تاثیرگذار در کاهش استرس قبل از مهاجرت، افزایش سطح توانمندی هایتان می باشد. شما می توانید با آموزش دیدن در این رابطه و افزایش توانمندی های لازم در این خصوص، میزان اعتماد به نفس خود را بالا برده و از چالش های شغلی پیش رویتان، به خوبی بر آیید. در واقع داشتن مهارت هایی که در کشور مقصد کاربردی و مورد نیاز می باشد و یادگیری آنها، می تواند در کم شدن میزان حس ترس و استرس شما موثر باشد. همچنین در زمینه های فردی نیاز است تا روی ظرفیت وجودیتان کار کرده تا بتوانید روحیه آرام تر و صبورتری برای مواجه با مشکلات پیدا نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه استرس قبل از مهاجرت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462