برای رهایی از غم غربت چه راهکاری موثر است؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه رهایی از غم غربت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

رهایی از غم غربت یکی از چالش های افرادی که به تازگی مهاجرت کرده اند، می باشد. حس تنهایی و انزوا باعث شده تا تحمل شرایط برای این اشخاص مشکل شده و کسانی که به هر دلیلی مجبور به ترک کشور و خانواده خود شده اند، نتوانند با حس های بد آن روبرو شوند و کنار بیایند. غربت برای بیشتر افراد با حس دلتنگی زیاد، ناراحتی، غم، گریه و تنهایی همراه بوده و گاهی داشتن این حس ها و تداوم آن منجر به بازداری فرد از ادامه روند زندگی اش می شود. ممکن است افزایش روند این موضوع باعث بروز بیماری افسردگی در فرد شده و تلاش برای ادامه مسیر مهاجرت را برای او سخت تر نماید. در این مقاله قصد داریم تا با ارائه راهکاری هایی، شما را از غم غربت رهایی داده و یا در تسکین آن کمک نماییم.

بیشتر بدانید: مشاوره تلفنی افسردگی برای ایرانیان مقیم کانادا

راهکار رهایی از غم غربت

رهایی از غم غربت به چه روشی امکان پذیر است؟

در مرحله اول نیاز است تا شما با این واقعیت روبرو شده و آن را بپذیرید که داشتن حس ناراحتی و دلتنگی در روزها و ماه های اول طبیعی می باشد. این موضوع با گذشت زمان و طی شدن چالش های اولیه مهاجرت، بهتر شده و کاهش می یابد. اما زمانی این احساسات مشکل ساز می شود که به مدت طولانی همراه شما بوده و یا منجر به گیجی و سردرگمی شما شود. در این حالت نیاز است تا شما با کنترل احساسات خود از طریق راه حل های پیش رویتان، به بهبود این روند و افزایش کیفیت زندگیتان کمک نمایید. از جمله این راه حل ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1605686149 communications سطح توقع خودتان را پایین بیاورید: در ابتدای این راه شما نیاز به داشتن صبر زیاد داشته و ممکن است برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود چالش ها و سختی های زیادی را به دوش بکشید. در این بین شما ممکن است تا زندگی خود را ناخواسته با دیگران مقایسه کرده و یا انتظار پیشرفت سریع و چشم گیری از خود داشته باشید. اما این را در نظر بگیرید که شما در ابتدای این راه بوده و نیاز است که در این مسیر صبور بوده و به ادامه آن امیدوار باشید.

1605686149 communications روابط اجتماعی خود را گسترش دهید: داشتن تعاملات اجتماعی زیاد و شرکت در محیط ها و اجتماعاتی که برای افراد تازه وارد تهییه شده است باعث شده تا با افراد جدیدی آشنا شده و تعاملات بهتر و بیشتری را انجام دهید. همین موضوع حس شما را بهتر کرده و در ادامه این مسیر می توانید از حمایت دوستان جدیدتان نیز کمک گرفته و احساساتتان را با آنها در میان بگذارید.

1605686149 communications سخت نگیرید: برای داشتن زندگی راحت تر و با کیفیت تر، نیاز به سخت نگرفتن آن می باشد. هرچه زندگی را برای خود و اعضای خانواده تان سخت تر بگیرید، سخت هم می گذرد. داشتن احساس دلتنگی یک نیاز طبیعی شما بوده و نشانه ضعیف بودنتان نمی باشد. بنابر این خودتان را سرزنش نکنید و سخت گیری های بی مورد نداشته باشید.

1605686149 communications مهارت زبان خود را تقویت نمایید: یکی از راه های برقراری ارتباط بهتر و موثرتر در محیط جدید توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران از طریق زبان کشوری که به آن مهاجرت کردید می باشد. بنابر این نیاز است که در تقویت آن هرچه بیشتر تلاش کرده و در این راه سریع تر پیش روید.

1605686149 communications افزایش کیفیت روابط خانوادگی و دوستان: داشتن ارتباطات خانوادگی با افراد مهم زندگیتان از طریق تماس های تصویری و شبکه های اجتماعی، به شما کمک می کند تا از حمایت ها و عاطفه این افراد بهره مند شده و روحیه تان را بالا برید.

1605686149 communications پیدا کردن شغل: داشتن یک شغل در ابتدای این راه حتی اگر هم مرتبط با کار قبلی فرد نباشد، به شما کمک می کند تا بتوانید از پس خرج های زندگی بر آمده و همچنین به دلیل اینکه سرگرم به کار بوده و دارای مشغله می باشید، از داشتن فکرهای منفی و احساسات ناخوشایند نیز دور می شوید.

بیشتر بدانید: افسردگی بعد از مهاجرت و راه های کاهش آن

راهکارهای موثر رهایی از غم غربت

راهکارهای موثر دیگر در رهایی از غم غربت

1605686310 idea خود مراقبتی انجام دهید: انجام تمرینات یوگا، مدیتیشن و تنفس های عمیق به شما در رهایی از استرس کمک کرده و می تواند در مدیریت بهتر افکار و احساساتتان برای شما مفید باشد. همچنین از تنش های روزمره دور شده و می توانید با روحیه بیشتر و بالاتری فعالیت نمایید.

1605686310 idea داشتن تفریحات متنوع: انجام فعالیت های تفریحی به شما در بهبود شرایط روحیتان کمک کرده و همچنین منجر به بهتر شدن روحیه و پر انرژی تر شدن شما می شود. از جمله این فعالیت ها می توان به سفر، سینما، پیک نیک، مهمانی و ورزش کردن اشاره کرد. همچنین می توانید از زیبایی های کشور جدید لذت برده و از مکان های دیدنی آن مانند موزه ها، آثار تاریخی، فضاهای طبیعی، رستوران ها و فرهنگ آن لذت ببرید.

1605686310 idea کمک گرفتن از مشاور و روانشناس: وجود یک مشاور و روانشناس در این مسیر به فرد کمک می کند که افکار و احساسات خود را به خوبی مدیریت کرده و احساس درک شدن و تنها ماندن نداشته باشد. مشاوره می تواند شما را در برابر چالش ها و مشکلات پیش رویتان مقاوم تر نماید. در صورتی که دسترسی به مشاوره و روانشناس در کشور جدید ندارید، می توانید از طریق مشاوران تلفنی، این نیاز خود را برطرف کنید. همچنین مشاوران تلفنی ما در این زمینه می توانند در تایم زیادی از شبانه روز، پاسخگوی شما بوده و در این مسیر همراه و کنار شما باشند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه رهایی از غم غربت

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462