رابطه و ازدواج با زن بزرگتر چه مزایا و معایبی دارد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج با زن بزرگتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

در ازدواج و در کشور سنتی مانند ایران، ازدواج با زن بزرگتر عرف نبوده و بصورت کلی رایج نمی باشد، به همین دلیل ازدواج با زن بزرگتر می تواند برای فرد و یا خانواده او چالش برانگیز باشد. اما آیا واقعا ازدواج با زن بزرگتر اشتباه بوده و یا این یک باور غلط می باشد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و مزایا و معایب ازدواج با زن بزرگتر را بررسی می کنیم.

بررسی رسوم گذشته درباره ازدواج با زن بزرگتر

در گذشته ازدواج تنها به صورتیکه مرد از زن چند سالی بزرگتر باشد، مرسوم و پذیرفته می بود. اما امروزه و با تغییر کردن برخی از دیدگاه ها و زندگی ها، ازدواج با زن بزرگتر از خود نیز صورت می گیرد، اما چرا در گذشته این نوع ازدواج ها وجود نداشته و مرسوم نبوده است؟ دو نکته مهم در این باره وجود داشته که منجر به این میشده است که ازدواج با زن بزرگتر در گذشته صورت نگیرد.

1. قابلیت فرزند آوری بیشتر : در گذشته که فرزند آوردن به معنای نیروی کار بیشتر محسوب میشده است، افرادی که فرزند بیشتری داشتند، به راحتی و بدون پرداخت هزینه اضافی به کارگر می توانستند از عهده کارهای مربوط به کشاورزی و چرای حیوانات خود برآمده و به همین دلیل فرزند آوری را برای داشتن نیروی کار بیشتر انجام می داند. همچنین داشتن فرزند بیشتر به آنها کمک می کرده است که احتمال پیروزی آنها در جنگ ها و نزاع های قبیله ای را بیشتر نماید. بنابر این داشتن زنان جوان و دارای سن کم به این افراد کمک می کرده است که فرزندان بیشتری داشته باشد.

2. دلیل دوم که از مورد اول میزان اهمیت کمتری را دارد، مراقبت و نگهداری زنان جوان از همسر و زندگی شان می باشد.

با توجه به اینکه امروزه این دلایل از اهمیت چندانی برخوردار نمی باشند، این سوال مطرح می شود که آیا ازدواج با زن بزرگتر درست است یا غلط؟ در واقع این رسم که ریشه در فرهنگ قدیمی داشته است، امروزه کاربردی نبوده، اما با این حال نیاز است تا ازدواج با زن بزرگتر را بررسی کرده تا متوجه شویم که این نوع ازدواج ها از چه ویژگی های مثبت و منفی برخوردار است. در ادامه به مزایا و معایب این نوع ازدواج ها می پردازیم.

مزیت های ازدواج با زن بزرگتر

بیشتر بدانید : بهترین اختلاف سنی در ازدواج

مزایای ازدواج با زن بزرگتر چه می باشد؟

با توجه به اینکه هر نوع تصمیم و انتخابی با خود مزایا و معایبی را به همراه دارد و از آنجایی که ازدواج به عنوان یکی از مهمترین تصمیمات زندگی هر انسانی می باشد و می بایست جنبه های مختلف این تصمیم مورد بررسی قرار گرفته شود، نیاز است تا ازدواج با زن بزرگتر را نیز بررسی کرده و مزایا و معایب آن را مطرح نماییم.

داشتن بلوغ بیشتر : در ازدواج با زن بزرگتر از مرد این احتمال وجود دارد که خانم از بلوغ بیشتری برخوردار بوده و باعث پختگی و تفکر بهتری در زندگی زناشویی او می شود.

فرزند پروری بهتر : درباره خانم هایی که دارای سن بیشتری می باشند، احتمال نگهداری و بزرگ کرده بهتر فرزندانشان بیشتر بوده و می توانند مادران بهتری برای فرزندشان باشند.

ثبات درآمدی و شغلی : خانم های بزرگتر در مقایسه با دختران نوجوان، میزان سال بیشتری داشته تا برای کار و ثبات شغلی آماده باشند و به همین دلیل در این زمینه به موفقیت بیشتری دست پیدا کرده اند.

سازگاری بیشتر : در ازدواج با زن بزرگتر به دلیل پختگی و دور شدن از هیجانات نوجوانی، احتمال سازگاری و ساختن زندگی بهتر و بیشتری وجود دارد.

مسائل جنسی : در تحقیقات صورت گرفته شده در این زمینه هورمون های جنسی مردان در سن 18 سالگی به اوج خود رسیده که این موضوع در زنان، در اوایل سن 30 سالگی آنها می باشد و به همین دلیل سازگاری جنسی بیشتری در این نوع اختلاف سنی ها وجود دارد.

معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود چه می باشد؟

بیشتر بدانید : ازدواج موقت خوب است یا بد

معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود چه می باشد؟

در مورد معایب ازدواج زن بزرگتر از شما ممکن است در زندگی هر فردی این معایب متفاوت بوده و یا موارد ذکر شده در این بخش در زندگی شما وجود نداشته باشد. بنابر این بهتر است هر کدام از آنها را در رابطه خودتان بررسی کرده و نسبت به اینکه این موارد به عنوان معایب در رابطه شما می باشد یا نه، به بررسی بپردازید. همچنین می توانید برای اطمینان و بررسی بهتر و بیشتر، از مشاوره پیش از ازدواج در این زمینه کمک گرفته که به شکل دقیق تری می تواند این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

سن باروری و فرزند آوری : از مهمترین مواردی که در ازدواج با زن بزرگتر باید به آن توجه داشت، موضوع فرزند آوری می باشد که می بایست پیش از ازدواج آن را بررسی کرده و به نتیجه در این زمینه برسند. از آنجایی که سن باروری در خانم ها همیشگی نمی باشد، این موضوع می تواند با بالا رفتن سن خانم، میزان توانایی او را برای بچه دار شدن کاهش دهد. همچنین در صورتیکه مرد علاقه به داشتن فرزند زیاد دارد، ممکن است این موضوع نیز نیاز به بررسی داشته و احتمال آن کمتر شود.

نپذیرفتن خانواده ها : از آنجایی که در خانواده های سنتی این اختلاف سنی ممکن است هنوز بصورت تابو بوده و آن را نپذیرند، دخالت خانواده ها و نپذیرفتن آنها می تواند مشکلاتی را در زندگی مشترک شما ایجاد نماید.

عدم پختگی در مرد : اختلاف سنی در مواقعی که سن مرد کم می باشد، بیشتر نمود پیدا کرده و مشخص می شود و همین موضوع می تواند رابطه شما را دچار چالش و مشکل نماید. اختلاف سنی و بزرگتر بودن زن در دهه 30 به بعد از میزان مشکل کمتری در این زمینه برخوردار است.

نقش بیشتر زن : یکی از مواردی که ممکن است در این روابط ایجاد شود، پر رنگ تر شدن نقش زن در زندگی بوده و می تواند همراه با حالت مادر گونه و والدانه در زندگی همراه شود که جایگاه مرد را کمرنگ تر نماید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج با زن بزرگتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462