دلایل شکست در ازدواج مجدد چیست؟ + مشاوره برای پیشگیری

ازدواج مجدد می‌تواند برای هر فردی فصل جدیدی را رقم بزند و ...

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج مجدد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

آیا برای شماهم این سوال یا این شک به وجود آمده است که دلایل شکست در ازدواج مجدد چیست؟ ازدواج مجدد و ورود به یک زندگی جدید پس از طلاق یا فوت همسر، می‌تواند برای هر فردی فصل جدیدی را رقم بزند که شاید مهیج و حتی ترسناک باشد.

این یک تصمیم بسیار بزرگ است که نیاز به دقت زیادی دارد، حالا اگر شما با داشتن تجربه و درک از زندگی قبلی آن شور و اشتیاق را ندارید هیچ اشکالی ندارد.

در واقع تجربه‌های شما یک مزیت محسوب می‌شود زیرا می‌دانید که چه نوع رابطه‌ای برای شما مفید بوده و چه رابطه‌ای شما را آزار می‌دهد. همچنین شما درک بهتری از مرزها و سطح استقلال خود دارید و بدین ترتیب احتمال خطا و اشتباه پایین‌تر خواهد بود.

ازدواج مجدد چرا و چگونه رخ می‌دهد؟

طلاق می‌تواند آسیب زا باشد اما اگر دوباره بخواهید ازدواج کنید، قضاوت‌های اجتماعی درد عاطفی می‌تواند مانع از آن شود که دوباره شادی را در زندگی خود به دست آورید. البته ازدواج برای بار دوم احتیاج به دقت بالایی دارد می‌تواند از شما حمایت کند چیزی که در ازدواج قبلی خود تجربه نکردید.

هنگامی که طلاق را پشت سر می‌گذارید یافتن عشق و اعتماد به کسی می‌تواند از نظر عاطفی خسته کننده باشد. بنابراین، اگر فردی را ملاقات کردید که آماده است در بدترین حالت با شما باشد، شماره در اولویت قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند؛ باور کنید که عشق واقعاً به فرصتی دوباره نیاز دارد پس آن شخص ارزش ازدواج با شما را دارد.

هیچ اجباری در ازدواج مجدد نیست، مگر اینکه کسی را واقعاً دوست داشته باشید. ازدواج دوم پس از طلاق فقط باید تصمیمی باشد که شامل عشق و راحتی باشد.

اگر مطمئن هستید که می‌خواهید باقی عمر خود را با شخص دیگری ادامه دهید این انتخاب هیچ اشکالی ندارد. شما می‌توانید شادی خود را دوباره انتخاب کنید و با کسی ازدواج کنید که آماده است مسئولیت‌های شما را بپذیرد.

اما دقت کنید که برای تمام نیازهای خود فقط به شخص دیگر وابسته نباشید، قدر فرصتی که به شما داده است را یک بار دیگر بدانید.

وجود نیاز جنسی برای ایجاد یک ازدواج طولانی مدت کافی نیست، اگر شما و شریک فعلی‌تان احساسات عمیقی از عشق دارید شاید وقت آن رسیده است که به خود فرصتی دوباره برای ازدواج بدهید.

چگونه در ازدواج مجدد شکست نخوریم؟

در حالی که بسیاری از زوج‌ها در ازدواج مجدد شانس بیشتری را برای خوشبختی می‌بینند، اما برای اینکه در ازدواج دوم شکست نخورید باید این نکات را جدی بگیرید، پایه و اساس هر زندگی اعتماد است که می‌تواند به راحتی جدایی و طلاق را در زندگی دوم‌تان شکست دهد.

وقتی دوباره ازدواج می‌کنید اغلب الگوهای ناسالم رابطه و مسائل مربوط به اعتماد را از ازدواج اول خود وارد زندگی جدید می‌کنید که می‌تواند رابطه جدید را خراب کند، بهتر است قبل از ازدواج دوم یکدیگر را بهتر بشناسید و عجله نکنید.

به عنوان مثال اگر همسر سابقتان به شما خیانت کرده باشد ممکن است بیش از حد مشکوک شده باشید و به راحتی به شریک جدید خود اعتماد نکنید، به همین خاطر بهتر است قبل از هر کاری روی تمام رفتار خود تمرکز داشته باشید.

منطقی است که ترس از آسیب پذیری می‌تواند یک معضل واقعی در ازدواج دوم باشد، اما ابراز نکردن احساسات، افکار و خواسته‌های ما در واقع می‌تواند یک رابطه را بیشتر در معرض خطر قرار دهد زیرا اعتماد و صمیمیت را از دست می‌دهیم.

این حس با با شریک جدیدتان می‌تواند باعث شود احساس کنید که در معرض خطر قرار دارید، اما مهم‌ترین عنصر یک رابطه اعتماد دو طرفه است.

دکتر جان گاتمن کتاب چه چیزی عشق را پایدار می‌کند اینگونه می‌نویسد که: «زندگی برای کسانی که شهامت اعتماد به دیگران را دارند بهتر پیش می‌رود.»

بهتر است بپذیرید که فراز و نشیب‌های اجتناب ناپذیری در زندگی مشترک وجود دارد، عشق احساس شگفت انگیزی است اما نه درد طلاق را جبران می‌کند و نه به طور خودکار خانواده را به وضعیت سابق باز می‌گرداند، اما برای اینکه در ازدواج مجدد شکست نخوریم باید ارتباط بین فردی را درک کنیم.

بهترین راه برای شانس و موفقیت در ازدواج دوم ایجاد فرهنگ قدردانی و احترام در خانه است، همچنین بسیار مهم است که با شریک زندگی خود صادق و دوست باشید تا بتوانید اعتماد و صمیمیت بیشتری ایجاد کنید، داشتن حس شوخ طبعی در خانه می‌تواند کمک زیادی کند که ازدواج شما مادام العمر باشد.

دلایل شکست در ازدواج مجدد

دلایل شکست در ازدواج مجدد

امروز طلاق دیگر به معنای یک تابو نیست، زیرا افراد بیشتر متوجه می‌شوند که دیگر مجبور نیستند در زندگی بمانند که آنها را ناراضی می‌کند، علاوه بر این عوامل متعددی وجود دارد، وقتی افراد به ازدواج دوم روی می‌آورند در واقع به دنبال آرامش روانی هستند.

طبق یک مطالعه در سال 2015 در Psychosomatic Medicine، حدود 40 درصد ازدواج‌ها به نابودی ختم می‌شود و حدود یک میلیون زوج هر سال طلاق می‌گیرند، در ادامه دلایل شکست در ازدواج مجدد را برایتان آشکار می‌کنیم‌ با ما همراه باشید.

کمبود عشق در ازدواج مجدد

ما اغلب فراموش می‌کنیم که بعد از ازدواج به همسرمان بگوییم: «دوستت دارم!» ما آنها را بدیهی می‌دانیم و کم کم محبتی که زمانی به شریک زندگی خود داشتیم، کاهش پیدا می‌کند و این یکی از دلایل اصلی طلاق در ازدواج دوم است.

بهتر است قبل از اتفاق تلخ طلاق به یکدیگر عشق بورزید و بتوانید زندگی خود را به درستی مدیریت کنید، زیرا شما یک بار طعم شکست را چشیده‌اید و نباید این اتفاق برای بار دوم رخ دهد.

بوجود آمدن حس تنهایی در ازدواج

ممکن است حس تنهایی را حتی در ازدواج دوم خود احساس کنید، این به دلیل ارتباط نادرست با همسرتان است، وقتی به طور مداوم با شریک زندگی‌تان ارتباط نمی‌گیرید می‌تواند فاصله بین شما و همسرتان را زیاد کند.

پس راجع به تنهایی خود صحبت کنید تا بتوانید دلیل اصلی را ریشه یابی کنید و بیش از حد از یکدیگر دور نشوید.

خیانت در ازدواج مجدد

وقتی شما برای بار دوم ازدواج می‌کنید به دنبال زندگی راحت و پر آرامش هستید، ممکن است یکی از دلایلی که مجبور به طلاق شده باشید رخ دادن خیانت در زندگی است.

با این حال اگر در ازدواج مجدد شما مسئله خیانت رخ دهد باید خیلی واضح و قاطعانه شریک زندگیتان صحبت کنید و اگر این مسئله با صحبت کردن حل و فصل نشود احتمال طلاق در ازدواج مجدد بالا می‌رود.

تحقیر شریک زندگی خود

هیچ زوجی کامل نیست و همه ما این را می‌دانیم، به همین دلیل باید عیب‌های یکدیگر را بپذیریم. اما زمانی که ما شروع به دیدن عیب‌های شریک زندگی خود می‌کنیم مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

این یک هشدار جدی برای زندگی دومتان است، وقتی شما مجبور به ازدواج دوم می‌شوید باید بسیاری از دلایلی که باعث طلاق در ازدواج‌‌تان می‌شود نیز دوری کنید.

سوء استفاده از شریک زندگی

بدرفتاری فیزیکی البته غیر قابل قبول است، اما چیزی که مردم متوجه نمی‌شوند این است که آزار عاطفی هم نیز غیر قابل تحمل است، وقتی کسی از همسر خود سوء استفاده می‌کند دیگر هیچ صمیمیت و اعتمادی بین آنها شکل نخواهد گرفت.

یادتان باشد هیچگاه حتی در ازدواج دوم خود از همسرتان سوء استفاده نکنید.

آیا ازدواج با کسی که طلاق گرفته درست است؟

بسیاری از افراد در هنگام تصمیم برای ازدواج دوم خود با این مشکل روبرو هستند که آیا ازدواج با کسی که طلاق گرفته درست است یا نه یا اینکه تصمیم اشتباهی خواهد بود.

حتی افرادی که قصد ازدواج دارند بهتر است قبل از تصمیم گیری به جواب این سوال فکر کنند؛ اما چیزی که باید در این زمینه به آن توجه باید کنیم این است که به ندرت پیش می‌آید در یک طلاق و جدایی یکی از زوجین مقصر باشد.

در واقع در بیشتر طلاق‌ها هر دو طرف مقصر هستند و بنابراین به نظر می‌رسد که فرد مطلقه قبل از ازدواج مجدد نیاز به مشاوره و مراجعه به روانشناس دارد تا دیدگاه او در مورد ازدواج به خصوص ازدواج دوم تغییر پیدا کند و برای بار دوم گرفتار طلاق نشود.

دلیل ترس از ازدواج دوم چیست؟

دلیل ترس از ازدواج دوم چیست؟

بسیاری از مردان و زنان پس از اولین طلاق خود همچنان پذیرش و شجاعت لازم برای بررسی این پرونده شکست خورده و رویارویی با تعارضات درونی خود را ندارند.

به عبارت ساده‌تر اینکه افراد در ازدواج اول خود موفق نمی‌شوند و سال‌ها به دنبال چرایی شکست خود بوده در آخر نیز دچار سرخوردگی می‌شوند.

این نکته را به یاد داشته باشید که در هر کجا باشیم و در کنار هر زن یا مردی که زندگی کنیم خود واقعی‌مان را به همراه خواهیم داشت.

این ما هستیم که با ویژگی‌های شخصیتی حتی اختلالات روانشناختی خود مرد یا زنی را برای زندگی مشترک خود انتخاب می‌کنیم و زندگی عاشقانه را تشکیل می‌دهیم.

فردی که نسبت به خود آگاه است به خوبی می‌داند که به چه دلیلی در ازدواج اول خود موفق نبوده است قطعاً می‌تواند تاثیرات محیط را به حداقل رسانده و ازدواجی موفق را بسازد.

بسیاری از افراد به دلیل انتخاب‌های نادرست در ازدواج اول خود موفق نمی‌شود اما این موفقیت را می‌توانند در ازدواج دوم خود کسب کنند.

چه زمانی برای ازدواج مجدد مناسب است؟

برای بسیاری از افراد که در ازدواج اول خود شکست را تجربه کرده‌اند و طلاق آنها خاطره بدی برای آنها جا گذاشته است یا حتی همسرشان فوت کرده است، شاید ازدواج مجدد آنها را با چالش‌های جدیدی روبرو کند و موفقیت به همراه نداشته باشد.

زمانی که افراد رابطه و ازدواج خود را خاتمه می‌دهند به دنبال راهی برای فرار از آن بوده و گاهی در دام ازدواج دوم می‌افتند که شاید در آن زمان شرایط مناسبی برای ازدواج مجدد نباشد و منجر به شکست دوباره شود. زمان این ازدواج موفق می‌شود که فرد نیاز به آن ندارد بلکه فقط آن را می‌خواهد و ارتباط قبلی خود را فراموش کرده است.

ازدواج نیاز به انرژی و مراقبت از یکدیگر دارد، قبل از وارد شدن به ازدواج دوم خود مطمئن شوید که برای یک زندگی طولانی آماده هستید نمی‌خواهید یک زندگی نصف و نیمه مانند ازدواج اولتان رخ دهد.

گاهی مردان و زنان از ازدواج قبلی خود فرزندی داشته که برای ازدواج مجدد باید مطمئن شوند که توان رسیدگی به همسر و فرزند خود را دارند.

گاهی اوقات افراد برای رفع نیازهای جنسی خود وارد ازدواج دوم می‌شوند، نیاز جنسی یکی از عوامل مهم برای ازدواج است اما تنها دلیل برای آن نیست، باید مطمئن شوید که چیزی بیشتر از میل جنسی در تمایل به ازدواج مجدد در شما است و صمیمیت و تعهد که در مثلث عشقی هست نیز در شما پررنگ است.

در ازدواج جدید باید با همسر خود سازگار باشید و مطمئن شوید برخی مسائل مثل طلاق قبلیشان یا وجود فرزند از ازدواج قبلی مشکلی نداشته و با آنها سازگار است.

برای ازدواج مجدد رضایت و مشورت با افراد نزدیک مهم است، گاهی شما فرزندی دارید که از این ازدواج ناراضی بوده و اگر تن به این کار دهید مشکلات فراوانی برای شما حتی همسر جدیدتان رخ می‌دهد.

کلام آخر

همانطور که قبلا اشاره کردیم عوامل مختلفی روی ازدواج مجدد تاثیر می‌گذارد و برای موفقیت در ازدواج دوباره باید تمام خود را بگذارید که منجر به طلاق دوباره نشود‌.

با وجود اراده فردی و ذهن باز می‌توان وارد رابطه جدید شده و آن را به موفقیت رساند. بهترین راه برای موفقیت در ازدواج مجدد مشورت با یک فرد حرفه‌ای است.

5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج مجدد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462