ازدواج با زن دوم چه تاثیراتی بر روی زندگی مشترک دارد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج با زن دوم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

ازدواج با زن دوم با وجود اینکه ممکن است در قدیم مرسوم بوده است، اما در جامعه امروزه عرف محسوب نشده و مورد قبول جامعه نمی باشد. علاوه بر این ازدواج با زن دوم عواقب ناخوشایندی نیز به همراه داشته که می تواند منجر به آسیب رساندن به مرد و زندگی مشترک او شده و همچنین افراد دیگر دیدگاه های منفی به این نوع ازدواج داشته که بر روی زندگی آنها تاثیرگذار می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تاثیرات و عواقب ازدواج با زن دوم و تاثیرات آن بر روی ازدواج اول صحبت نماییم.

ازدواج با زن دوم چه تاثیراتی بر روی زندگی مشترک دارد؟

بیشتر بدانید : چگونه روابط خوبی با شوهر خود داشته باشیم؟

تاثیرات ازدواج با زن دوم بر روی زندگی مشترک چه می باشد؟

ازدواج با زن دوم با وجود اینکه از نظر موضوعات شرعی مشکلی ندارد، اما از لحاظ روانشناختی می تواند عواقب و مشکلات زیادی را برای زندگی مشترک و ازدواج اول فرد ایجاد نماید. از جمله رایج ترین این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

تغییر در شرایط زندگی مشترک : از جمله رایج ترین مشکلات در ازدواج با زن دوم، تغییر در شرایط زندگی و ازدواج اول می باشد. شرایط جدید به صورتی بوده که به احتمال زیاد مشابه شرایط و تجربیات گذشته نمی باشد و این موضوع می تواند مشکلاتی را ایجاد نماید. با توجه به اینکه هدف اصلی در ازدواج داشتن امنیت و آرامش می باشد، زمانیکه دو نفر با یکدیگر ازدواج می کنند، به دنبال این آرامش و امنیت بوده و ازدواج دوم معمولا منجر به برهم خوردن آسایش در ازدواج اول می شود. دشواری ها و چالش هایی که در شرایط جدید ایجاد می شود می تواند بر روی همسر اول تاثیر گذاشته و به دنبال تغییر در احساسات، تغییراتی را در زندگی مشترک نیز ایجاد کرده که منجر به دلخوری و بحث شود که در نهایت آرامش زندگی را از بین می برد.

عدم برقراری تعادل و برابری : یکی از مشکلاتی که در ازدواج با زن دوم بسیار رایج و مرسوم می باشد و باعث ایجاد مشکلات زیادی نیز می شود، عدم تعادل و برابری در شرایط زندگی است. معمولا با شروع ازدواج با زن دوم، مرد توجه بیشتری به زندگی مشترک جدید خود داشته و این موضوع منجر به آسیب روحی و روانی به همسر اول می شود.

تغییر در روند شرایط اقتصادی : با وجود اینکه برای ازدواج دوم، رضایت همسر اول در نظر گرفته می شود و مهم می باشد، اما به ندرت ممکن است که دو همسر در یک خانه مشترک با یکدیگر زندگی نمایند. بنابر این در ازدواج با زن دوم این موضوع اهمیت زیادی دارد که مرد تمکن مالی برای اداره دو زندگی مستقل را داشته باشد. تامین هزینه های هردوی زندگی های مشترک و ایجاد تعادل بین آنها کاره بسیار سختی بوده که ممکن است از عهده مرد خارج باشد. همچنین همانطور که پیش تر ذکر کردیم بحث عدالت و برقراری رفتار عادلانه بین هردوی زندگی ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده که معمولا کمتر فردی می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. بنابر این احتمالا زندگی مشترک اول به مشکلات زیادی برخورد کرده و منجر به آسیب های روحی و روانی به همسر اول می شود که می تواند سبب ناراحتی و یا کینه توزی از همسر دوم و شوهرش شود.

دلایل ازدواج با زن دوم

بیشتر بدانید : علت خیانت در آقایان چیست؟ چگونه جلوگیری کنیم؟

چه دلایلی منجر با ازدواج مرد با زن دوم می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که مردان به سراغ ازدواج با زن دوم می روند، اما از رایج ترین این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

بچه دار نشدن همسر اول : بچه دار شدن و ادامه نسل برای بعضی از مردان بسیار مهم بوده و حتی ممکن است با وجود اینکه امروزه این طرز فکر عوض شده است، اما برای مردان سنتی و با دیدگاه قدیمی داشتن فرزند پسر نیز از اهمیت زیادی برخوردار باشد. اما گاهی همسر آنها به دلایلی مانند مشکلات جسمی و فیزیکی قادر به بارداری نبوده و همین موضوع باعث شده که مرد به فکر ازدواج با زن دوم شود. همچنین علاقه مردان به داشتن فرزند پسر نیز باعث شده که آنها این دیدگاه اشتباه را داشته باشند که با برای پسر دار شدن به دنبال ازدواج دوم باشند، این در صورتی است که تعیین کننده جنسیت بر عهده مرد بوده و مردان هستند که در صورتیکه اسپرم حاوی کروموزوم X آنها با سلول تخمک زن لقاح پیدا کند، فرزند دختر بوجود آمده و در صورتیکه اسپرم حاوی کروموزوم Y آنها با سلول تخمک لقاح پیدا نماید، فرزند پسر شکل می گیرد و در واقع زن در تعیین جنسیت فرزند تعیین کننده نمی باشد.

حرف پدر و مادر : ممکن است در مواقعی که مرد دهن بین بوده و نسبت به حرف دیگران، مخصوصا مادر و یا پدر خود بی اراده است، به دلایل مختلفی و با گذشت زمان زیاد از زندگی مشترک خود و داشتن فرزند، به دنبال ازدواج با زن دوم برود. این دلایل می تواند ناشی از مشکلات خانوادگی، ناسازگاری زن و شوهر، بچه دار نشدن و یا سایر دلایل باشد.

ثروت زیاد : در مواردی که مرد از ثروت زیاد برخوردار می باشد، ازدواج با زن دوم را حق خود دانسته و به دلیل اینکه می تواند مخارج زندگی دیگری را نیز تامین نماید، این موضوع را بلامانع می پندارد. در صورتیکه ثروت زیاد از آسیب های روحی و همچنین آسیب به زندگی مشترک کم نکرده و می تواند منجر به ایجاد مشکلات زیادی در رابطه با همسر اول شود.

نداشتن رضایت جنسی : از دیگر موضوعاتی که منجر به ازدواج با زن دوم می شود، نارضایتی جنسی مرد از رابطه جنسی خود و یا نداشتن رابطه جنسی کافی و مورد نیاز مرد می باشد. همچنین موضوعاتی مثل تنوع طلبی مرد و تامین نشدن نیازهای عاطفی او نیز منجر به ازدواج با زن دوم در او می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج با زن دوم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462