رابطه زناشویی چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات رابطه جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

رابطه زناشویی یکی از غرایز و نیازهای طبیعی در انسان بوده که با ازدواج و تشکیل زندگی مشترک صورت می گیرد و شامل روابط جنسی می باشد. رابطه زناشویی و برقراری رابطه جنسی می تواند منجر به ایجاد عشق و محبت در بین زوجین شده و این میزان را در آنها افزایش دهد. ترشح اکسی توسین بعد از انجام رابطه جنسی منجر به وابستگی افراد به یکدیگر شده و تعهد و پایداری را بیشتر می کند. در این مقاله به بررسی رابطه زناشویی و ویژگی های آن در زندگی مشترک می پردازیم.

رابطه زناشویی چیست؟

بیشتر بدانید : با همسر بدون میل جنسی چگونه رفتار و مشکل را حل کنیم؟

رابطه زناشویی به چه معنایی می باشد؟

رابطه زناشویی با ازدواج کردن و داشتن یک زندگی جدید بین زوجین آغاز می شود. این عمل تنها به یکی از زوجین مربوط نبوده و رابطه ای است که در آن هر دوی آنها نسبت به انجام آن مسئول می باشند. رابطه زناشویی که با ارتباط جنسی همراه می باشد و به عملی گفته شده که با تحریک جنسی فرد همراه بوده و می تواند شامل مراحل معاشقه، بوسیدن، نوازش کردن و انجام رابطه جنسی به شیوه های مختلف باشد. در هر رابطه ای عاطفی که بین زن و مرد برقرار می شود، احساس دوست داشتن و علاقه به تنهایی مطرح نبوده و به داشتن علاقه به برقراری رابطه جنسی نیز مربوط می شود.

داشتن رابطه جنسی نوعی غریزه طبیعی در انسان می باشد که زمانیکه یک ازدواج موفق و رضایت بخش شکل می گیرد، می تواند منجر به ایجاد صمیمیت در بین زوجین شود و این موضوع نیز رابطه زناشویی را از موفقیت و پایداری بیشتری برخوردار می کند.

ویژگی های داشتن رابطه زناشویی

بیشتر بدانید : شیوه های افزایش میل جنسی در خانمها

رابطه زناشویی چه ویژگی هایی دارد؟

رابطه زناشویی در زندگی هر زوجی نقش مهم و حیاتی داشته و منجر به تقویت احساسات آنها، جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه بین زوجین، بیشتر شدن صمیمیت آنها، تنوع در نوع رابطه و محکم تر شدن پیوند زناشویی بین زن و مرد می شود.

در کنار آن رابطه زناشویی منجر به بالا رفتن لذت زیاد در بین زن و شوهر شده و سطح صمیمیت جنسی را بین آنها بیشتر می کند. همچنین رابطه زناشویی تاثیرات دیگری بر روی سلامت جسمی هر کدام از زوجین داشته که در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم :

tick 2 کاهش وزن بدن و داشتن تناسب در اندام : رابطه زناشویی میزان فعالیت بدنی و تحرک زیادی داشته که می تواند مانند یک ورزش منجر به افزایش سوخت و ساز بدن بین زن و مرد شود. همچنین این موضوع به تناسب اندام فرد کمک زیادی کرده و می تواند کالری زیادی را در بدن بسوزاند. رابطه زناشویی باعث بیشتر شدن میزان تنفس در فرد شده و افرادی که در طول هفته حداقل سه بار دارای رابطه جنسی می باشند، در سال به میزان 7500 کالری را می سوزانند.

tick 2 تقویت کردن سیستم ایمنی بدن : افرادی که در طول هفته دو بار رابطه جنسی مرتب دارند، میزان آنتی بادی بیشتری را در مقایسه با افراد دیگر داشته و در نتیجه از سطح ایمنی بالاتری برخوردار می باشند. در زمان برقراری رابطه جنسی، آنتی ژن هایی در بدن آزاد شده و هرچه که میزان رابطه زناشویی در بین زوجین بیشتر باشد، مقدار آنتی بادی ها نیز در بدن افزایش یافته و از این رو فرد دارای بدن سالم تری نسبت به دیگران است.

tick 2 کم شدن میزان فشار خون : از دیگر مزیت های داشتن رابطه زناشویی برای زوجین کم شدن فشار خود در روابط جنسی سریع و پر سرعت می باشد. همچنین بهبود عملکرد قلب و عروق را نیز به همراه داشته و در مردانی که رابطه جنسی مرتبی دارند، 40 درصد میزان ابتلا به بیماری های قلبی کمتر می باشد. در کنار آن روابط جنسی با داشتن کالری سوزی بالا، منجر به سلامت بدن می شود.

tick 2 تقویت کردن عضلات لگن : هرچه که میزان عضلات لگن شما قوی تر و بهتر باشد، ارگاسم بهتری نیز خواهید داشت. علاوه بر عضلات لگن، عضله های اصلی و چهارگانه نیز در رابطه جنسی تقویت می شود و در مردانی که دچار اختلال در نعوظ می باشند، تقویت عضلات لگن می تواند بسیار مفید باشد.

tick 2 داشتن خواب راحت تر و بهتر : بعد از رابطه جنسی ترشح هورمون اکسی توسین در مغز می تواند منجر به آرامش بهتر و داشتن خواب راحت تر در فرد شود. این موضوع باعث شده تا آقایان بعد از رابطه جنسی دچار خواب آلودگی شدیدی شوند.

tick 2 کم کننده درد : رابطه زناشویی در کم کردن درد در بدن نقش داشته و مانند یک مسکن عمل می کند که می تواند در کم شدن درد مفاصل، سردرد و گرفتگی در عضلات نقش داشته باشد.

tick 2 کم شدن احتمال ابتلا به سرطان : رابطه جنسی منجر به کم شدن خطر ابتلا به سرطان در مردان می شود و مردانی که در ماه 21 بار دچار انزال شده اند، در مقایسه با دیگران کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار می گیرند.

tick 2 تنظیم شدن زمان قائدگی زنان : روابط جنسی منجر به تنظیم شدن سیکل قائدگی در زنان و مرتب شدن زمان آن نیز می شوند و به نظم دوره ها کمک زیادی می کند.

tick 2 افزایش طول عمر : رابطه جنسی می تواند طول عمر را در مردان افزایش دهد و طبق تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، مردانی که دارای رابطه جنسی مرتب می باشند، دو برابر بیشتر از دیگران عمر می کنند.

tick 2 بهبود گردش خون در بدن : از آنجایی که در زمان رابطه جنسی میزان گردش خون در بدن افزایش می یابد، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری نیز به مغز و سایر اندام های بدن می رسد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات رابطه جنسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462