وظایف زن نسبت به شوهر از دیدگاه روانشناسی | وظایف اصلی زن

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

ازدواج یک رابطه دو طرفه بوده که در آن هر دو نفر نسبت به یکدیگر وظایفی داشته و احساس مسئولیت می کنند. وظایف زن نسبت به شوهر و یا وظایف شوهر نسبت به زن موضوعاتی می باشد که در صورت رعایت نشدن و آگاهی نداشتن نسبت به آن می تواند مشکلات و مسائل مختلفی را در زندگی افراد ایجاد نماید. یک همسر خوب در زندگی هر فردی می تواند منجر به رشد و پیشرفت او شده و زوجین نقش مثبتی بر روند زندگی یکدیگر دارند. در این مقاله به بررسی وظایف زن نسبت به شوهر می پردازیم تا با آگاهی نسبت به آن، از زندگی زناشویی بهتری برخوردار شوید.

 وظایف زن نسبت به شوهر از دیدگاه روانشناسی

بیشتر بدانید : چگونه با همسر خود صمیمی تر شویم؟ راهکارهای افزایش صمیمیت با همسر

اهمیت وظایف زن نسبت به شوهر چیست؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم هر کدام از زوجین در یک زندگی مشترک نسبت به یکدیگر وظایفی داشته و اهمیت دادن به این وظایف باعث شده تا زندگی زناشویی از کیفیت و استحکام بیشتری برخوردار شود. وظایف زن نسبت به شوهر تنها انجام دادن کارهایی در امور منزل و یا بیرون از آن نمی باشد و خیلی از این وظایف و وظایف متقابل شوهر به همسر خود، کارهایی عاطفی و اهمیت و توجه هایی از این قبیل است. حمایت ها و توجه هاتی که زوجین در یک زندگی مشترک به یکدیگر دارند باعث شده تا تغییرات مثبتی را برای همدیگر ایجاد کرده و بنیان خانواده را بیش از پیش گرم تر و مستحکم تر نمایند.

ازدواج یک مرحله مهم در زندگی دختر و پسر می باشد که در آن هر کدام تغییراتی را در روند زندگی و مسئولیت هایشان ایجاد می کنند و این موضوع باعث شده تا نحوه عملکرد و حضور آنها در زندگی با زمان مجردیشان تفاوت های زیادی نماید. با آگاهی و شناخت از این وظایف می توانید دوران متاهلی خود را بهتر و با کیفیت تر سپری نمایید.

وظایف زن نسبت به شوهر چیست؟

بیشتر بدانید : یک همسر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ روش های بهترین همسر دنیا بودن

وظایف زن نسبت به شوهر شامل چه مواردی می باشد؟

1. دوست داشتن همسر : اولین قدم در هر رابطه ای علاقه و دوست داشتن می باشد. تا این احساس بصورت واقعی شکل نگیرد زوجین نمی توانند با یکدیگر ارتباط خوبی را برقرار نمایند. دوست داشتن بدون قید و شرط از جمله اصیل ترین دوست داشتن ها می باشد که برای آقایان این موضوع اهمیت زیادی دارد. مردان نیز مانند زنان دوست دارند تا مورد اهمیت و دوست داشتن واقع شوند و آنها را بخاطر وجودشان دوست داشته باشند. سعی کنید ابراز علاقه و محبت خود را به شیوه های کلامی، توجه کردن و انجام کارهای مورد علاقه همسرتان انجام دهید.

2. تشکر و قدردانی : یکی از مواردی که برای آقایان اهمیت زیادی دارد این است که آنها متوجه این موضوع شوند که بابت کارها و از خود گذشتگی هایشان مورد قدردانی و تشکر از سوی همسر و اعضای خانوادشان قرار می گیرند. اینکه زحمات یک مرد دیده شده و مورد قدردانی قرار می گیرد برای او ارزش زیادی داشته و انگیزه بخش است.

3. حمایت و پشتیبانی کردن : شاید این تصور را داشته باشید که حمایت کردن تنها مختص به مردان بوده و آنها خودشان نیاز به حمایت و پشتیبانی ندارند. این در حالی است که همه ما نیاز به حمایت و توجه داشته و مخصوصا در زمان های سخت زندگیمان نیاز داریم تا کسی در کنار ما باشد. شما به عنوان یک همسر می بایست در مواقع سخت و یا در شرایطی که همسرتان نیاز به حمایت دارد در کنار او باشید.

4. به همسر خود افتخار کنید : مردها دوست دارند که توانمندی هایشان دیده شود. آنها زمانیکه مورد قدردانی قرار می گیرند و یا در جلوی دیگران از آنها تعریف می کنید، احساس خوبی پیدا کرده و انگیزه پیدا می کنند. سعی کنید نکات منفی همسر خود را در تنهایی و خلوت خود به او گوشزد نمایید و به جای آن حسن ها و ویژگی های مثبت او را در جلوی جمع عنوان کنید.

5. همراه او باشید : اگر به زندگی خود مانند یک تیم نگاه کنید نیاز است تا همواره همراه و حامی هم تیمی خود باشید. در انجام کارهای روزانه از همسر خود مراقبت کرده و در کنار او باشید. این موضوع باعث شده تا زندگی زناشویی تان از تعامل بهتری برخوردار بوده و حس درک و پشتیبانی در آن بالا می رود.

6. به صحبت های همسرتان گوش دهید : شاید فکر کنید که مردها کمتر اهل صحبت کردن باشند. این درست است که آقایان نسبت به خانمها کمتر حرف می زنند، اما با این حال آنها نیز نیاز به شنیده شدن و درک شدن دارند. هر چقدر که احساس کنند بیشتر حرف هایشان شنیده و درک می شود، راحت تر درباره موضوعاتشان صحبت می کنند. بنابر این سعی کنید به آنها اجازه دهید تا راحت و بدون قضاوت شدن، صحبت کنند.

7. به همسرتان احترام بگذارید : احترام گذاشتن در رابطه یک نیاز دو طرفه می باشد. احترام گذاشتن نیاز است تا در زمینه های مختلف باشد مانند احترام به نظرات، عقاید، نیازها و صحبت های یکدیگر و در مواقعی که نظر و دیدگاه مخالفی با همدیگر دارید بهتر است بدون بی احترامی کردن به یکدیگر، تنها به نظر همدیگر گوش دهید. احترام گذاشتن یک رفتار متقابل بوده که نیاز است تا هر دو طرف این نیاز را رعایت نمایند.

8. وفاداری و متعهد بودن : از اصول زندگی مشترک، تعهد می باشد که این موضوع در همه شرایط و مشکلات زندگی می بایست تا رعایت شود. سعی کنید هرگز از اعتماد به یکدیگر سو استفاده نکرده و برای کارهای مهم زندگی یکدیگر را در جریان قرار دهید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462