چگونه دوام رابطه احساسی خود را بیشتر کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دوام در رابطه زناشویی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

دوام رابطه احساسی به شما کمک می کند تا از زندگی مشترک خود لذت بیشتری برده و روابط شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد. شاید همه ما برای پیدا کردن شریک عاطفی خود تلاش کرده ایم و بنابر این برایمان پایداری رابطه مان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اما چگونه می توانیم رابطه مستحکم و در عین حال با علاقه ای را داشته باشیم. نکته مهم درباره رابطه این است که باید برای آن همواره تلاش کرده و وقت و انرژی صرف نمایید. رابطه مانند یک گیاه می ماند که برای زنده ماندن و رشد کردن نیاز به مراقبت داشته و این موضوع باید بصورت همیشگی انجام شود. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که یک رابطه عاطفی به خودی خود و بدون تلاش هر دو طرف، خوب پیش رود. بنابر این هردو طرفین باید برای این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با راه هایی برای این منظور آشنا نماییم.

همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره و گرفتن راهنمایی بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن تماس گرفته و از روانشناسان و مشاوران ما اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.

دوام رابطه احساسی

بیشتر بدانید : مشاوره تلفنی برای بدست آوردن آرامش در زندگی

راهکارهای دوام رابطه احساسی به چه صورت است؟

tick 2 از خواسته ها و علایق هم مطلع شوید : برای اینکه بتوانید حس بهتری را برای طرف مقابلتان در رابطه ایجاد کرده و به اصطلاح روابطتتان از شور و عشق روزهای اول برخوردار باشد، بهتر است تا به علایق، نظرها و خواسته های طرف مقابلتان احترام گذاشته و آنها را الویت قرار دهید.

tick 2 گذشت کنید : سعی کنید خطاهای هم را نادیده گرفته و در صورتی که کوچک می باشد، آنها را بزرگ و زیاد نکنید. او را بخاطر اشتباهاتش سرزنش نکرده و در مواقعی که مرتکب اشتباهی می شوید، عذرخواهی نمایید. کینه ای بودن و داشتن حس کدورت باعث شده تا نتوانید احساس خوبی به هم داشته باشید. پس سعی کنید در رابطه عاطفی خود گذشت داشته و فراموش کنید.

tick 2 با هم همکاری نمایید : سعی کنید پا به پای هم پیش رفته و مانند یک کار تیمی به زندگیتان نگاه کنید. در کارهای خانه و امور زندگی با هم مشارکت داشته و نگذارید تا یک نفر از شما زیر فشار بیشتری قرار گیرد.

tick 2 برای همدیگر زمان بگذارید : وقت هایی را برای یکدیگر اختصاص داده و برای شناخت همدیگر وقت بگذارید، سعی کنید از موقعیت های جدید و شادی آور استفاده کرده و تفریح و بازی را به زندگی مشترک خود بیاورید. صمیمیت در رابطه زناشویی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و برای اینکار باید با یکدیگر زمان های زیادی را برای حرف زدن و برقراری رابطه صمیمانه برقرار نمایید.

tick 2 مشوق یکدیگر باشید و به هم انگیزه دهید : داشتن یک مشوق در زندگی همیشه به فرد امید بیشتری می دهد و چه بهتر که این مشوق همسر شما باشد. سعی کنید در کارها همدیگر را یاری دهید و برای ادامه زندگی و انجام فعالیت های جدید به یکدیگر کمک رسانده و همدیگر را تشویق نمایید.

tick 2 همدیگر را درک کنید : حس همدردی و درک شدن باعث شده تا علاوه بر افزایش صمیمیت در رابطه، به دوام آن نیز کمک می کند. همدردی یعنی توجه و پاسخ مناسب دادن نسبت به مشکلات و ناراحتی های طرف مقابل. این موضوع نشان دهنده میزان اهمیت و محبت شما بوده و در سلامت روان و رابطه شما نقش مهمی دارد.

tick 2 توقعات زیاد نداشته باشید : داشتن انتظار بالا از طرف مقابلتان باعث شده تا او احساس کامل نبودن داشته و همواره مجبور باشد که بیشتر تلاش کند. این موضوع به مرور طرف مقابلتان را خسته کرده و از ادامه زندگی مشترک منصرف می کند. بنابر این سعی کنید که نسبت به شرایط و موقعیت زندگیتان نیازهای خود را عنوان کرده و درخواست های نادرست یا بیجا نداشته باشید. توقع زیاد، توانایی های طرف مقابل را به زیر سوال برده و ممکن است به او احساس ناکافی بودن دهد. بنابر این برای این کار ابتدا نیاز است تا توانایی ها و ویژگی های طرف مقابل خود را درک کرده و خودتان را به جای او بگذارید. این موضوع باعث شده تا هم حس بهتری به همسرتان دهد و هم احساس درک شدن و دیده شدن داشته باشد.

tick 2 قدردان یکدیگر باشید : از همدیگر بابت کارها و تلاش هایی که در طول روز انجام می دهید تشکر کرده و ویژگی های خوب و مثبت یکدیگر را به هم یادآوری نمایید. تشکر کردن می تواند حس بسیار خوبی به همسر شما داده و احساس می کند که کارها و تلاش هایش در زندگی دیده می شود.

بیشتر بدانید : مشاوره تلفنی برای بدست آوردن آرامش در زندگی

ارکان مهم در رابطه عاطفی چه مواردی است؟

  1. به یکدیگر احترام بگذارید : احترام گذاشتن در هر رابطه ای باعث شده تا حرمت ها از بین نرفته و آن رابطه حفظ شود. این موضوع باید دو طرفه باشه و شان و شخصیت طرفین زیر سوال نرفته و یا با توهین و تحقیر پایمال نشود.
  2. صداقت داشتن : برای ایجاد دوام در رابطه داشتن صداقت و دوری از پنهان کاری باعث شده تا رابطه خود را به خوبی پیش برده و هر دو از اعتماد و امنیت در رابطه برخوردار باشند.
  3. صمیمیت : یکی از ارکان مهم در هر رابطه ای داشتن صمیمیت می باشد. صمیمیت باعث شده تا دوام رابطه حفظ شده و فرد خود واقعیش باشد.
  4. بروز احساسات : داشتن رابطه گرم و با دوام نیاز به ابراز احساس داشته و باید هر دو طرف در این راه تلاش خود را انجام دهند. رابطه ای که در آن محبت و دوست داشتن وجود نداشته باشد، به سمت سردی و دوری پیش می رود.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دوام در رابطه زناشویی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462