بهترین راهکارهای درمان تریاک

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک اعتیاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

درمان تریاک که با روش های مختلفی امکان پذیر می باشد و ترک تریاک با استامینوفن کدئین و رهایی از وابستگی های ناشی از این ماده مخدر نیاز به دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره ای نیز داشته تا منجر به مصرف دوباره آن نشود. مواد موجود در تریاک و اثرات خوشایند حاصل از آن در حدود 4 ساعت در بدن فرد دوام داشته اما نکته مهم درباره این ماده مخدر میزان وابستگی آن می باشد. تریاک به سرعت اعتیاد جسمانی و روانی در بدن فرد ایجاد می کند و همچنین مصرف آن منجر به آسیب های جبران ناپذیری بر سیستم دفاعی بدن می شود. به همین دلیل ترک آن به سادگی ممکن نبوده و نیاز است تا فرد حتما از مراکز درمان و ترک اعتیاد استفاده کرده و کمک های روان درمانی و روانپزشکی در کنار آن دریافت نماید. این روش درمان تریاک باعث شده تا از احتمال مجدد فرد به مصرف آن جلوگیری شود.

بهترین راهکارهای درمان تریاک

بیشتر بدانید : مدیریت اعتیاد در خانواده | راهکارهای مشاوره ای

چه روش هایی اشتباهی برای درمان تریاک وجود دارد؟

روش های زیادی برای ترک اعتیاد به تریاک استفاده می شود که برخی از آنها منجر به بروز اعتیاد دیگری در فرد شده که به برخی از این روش ها اشاره می کنیم :

1605686149 communications استفاده از متادون : بسیاری از مراکز ترک اعتیاد از متادون برای درمان اعتیاد استفاده کرده که متاسفانه این روش تنها منجر به تغییر در نوع ماده مخدر می شود و اعتیاد فرد از تریاک به متادون تغییر می یابد. استفاده از این روش برای ترک تریاک موثر بوده اما شخص مجددا باید برای ترک متادون اقدام نماید. بنابر این بهتر است از کلینیک های ترک اعتیادی استفاده نمایید که برای ترک تریاک از داروهای ضد مخدر استفاده می کنند که منجر به وابستگی مجدد فرد به مواد مخدر دیگر نمی شود.

1605686149 communications ترک تریاک با کمک قرص B2 : از دیگر روش هایی که منجر به وابستگی فرد به ماده دیگری می شود، استفاده از قرص B2 است. این قرص نیز اثری مشابه با متادون داشته و بسیاری از افراد برای ترک تریاک در منزل از این دو قرص استفاده می کنند. در نتیجه این موضوع، احتمال وابستگی و عود مصرف به این داروها بیشتر شده و عملا ترکی صورت نمی گیرد.

1605686149 communications ترک تریاک با مصرف قرص استامینوفن کدئین : از آنجایی که کدئین جزو مواد اعتیاد آور است، استفاده از این دارو نیز برای درمان موثر نبوده و باز منجر به اعتیاد در فرد نمی شود.

1605686149 communications استفاده از شربت اپیوم : این شربت که به منظور ترک تریاک استفاده می شود ترکیبی از آب، الکل و تریاک است که یک باور اشتباه برای ترک اعتیاد می باشد. در واقع این شربت درصد زیادی مرفین داشته و مصرف آن اعتیاد آور است. این ماده نیز مناسب ترک تریاک نبوده و مصرف خودسرانه آن منجر به اعتیاد فرد می شود.

راهکارهای ترک تریاک چه می باشد؟

بیشتر بدانید : با همسر معتاد چگونه رفتار کنیم؟

بهترین روش برای درمان تریاک چیست؟

بهترین روش برای درمان تریاک رفتن به مراکز ترک اعتیاد معتبر می باشد. این مراکز با کمک روش هایی پیش رفته که منجر به وابستگی فرد به ماده دیگری نمی شود. همچنین روش های بکار رفته شده در این مراکز میزان درد و خماری این افراد را کاهش داده و این موضوع منجر به بهتر و آسان تر شدن فرآیند ترک می شود. معمولا مراحل ترک اعتیاد در این کلینیک ها شامل موارد زیر است :

1605686310 idea مرحله اول سم زدایی : در مرحله اول سم زدایی انجام می شود که به بنا به میزان مصرف دوز تریاک و شرایط روحی و جسمی بیمار این مرحله انجام می شود. سریع ترین راه برای درمان تریاک، سم زدایی فوق سریع می باشد که منجر به درد و خماری فرد نمی شود. در این حالت فرد بیمار کاملا بیهوش شده و بیشتر کارهای ترک و درمان تریاک نیز در حالت بیهوشی اتفاق می افتد. مدت زمان این روش بین 4 تا 8 ساعت می باشد.

در حالت دیگر سم زدایی بصورت سریع و تدریجی اتفاق می افتد که بر اساس شرایط بیمار از این روش استفاده می شود. این مدل سم زدایی بین 3 تا 4 روز طول کشیده و باعث کاهش تدریجی دوز ماده از بدن فرد و رسیدن آن به میزان صفر می باشد. عموما از این روش برای بیماران استفاده شده و با وجود داشتن ماده مورفین در تریاک، این نوع سم زدایی بین 12 تا 21 روز بعد از ترک تریاک، بدن شخص پاک را می کند.

1605686310 idea مرحل دوم روان درمانی : کمک گرفتن از روش های روان درمانی در کنار سایر روش های درمان به فرد کمک می کند که از نظر روانی نیز وابستگی خود را به این مواد از دست دهد. مرحله روان درمانی انفرادی بعد از مرحله سم زدایی اتفاق می افتد و در صورت نیاز روانپزشک به بیمار داروهای مناسب روانپزشکی را تجویز می کند. این مرحله نقش مهمی در درمان فرد معتاد به تریاک داشته و برای بهبودی کامل نیاز است تا این مرحله حتما انجام شود. چرا که ممکن است فرد بیمار بعد از سم زدایی نیز مجددا به سمت مصرف مواد رو آورد.

1605686310 idea ترک تریاک با روش کاشت ایمپلنت : یکی از روش های نوین در درمان اعتیاد کاشت ایمپلنت نالتروکسان می باشد که این روش درمانی کامل نیست و باید بعد از دو روش سم زدایی و روان درمانی استفاده شود. روش کاشت ایمپلنت باعث شده که میل و هوس ناشی از تریاک به دلیل مسدود کردن گیرنده های افیونی در مغز، از بین رفته و فرد دیگر هوس مصرف تریاک را نداشته باشد. این روش بیشتر برای افرادی که میل شدید به تریاک داشته و در دوز بالایی آن را مصرف می کنند، مناسب می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترک اعتیاد

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462