بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در گرگان

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

مرکز مشاوره روانشناسی در گرگان به منظور ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی می باشد. این مراکز از خدمات مشاوره در زمینه های مختلفی برخوردار است که شامل فردی، زوجین، پیش از ازدواج، طلاق، کودک، جنسی، تحصیلی و خانوادگی می باشد. از آنجایی که رفتن به پیش مشاور ممکن است بصورت روتین بوده و گاهی به چندین جلسه مشاوره نیاز دارد، بهتر است از مراکز نزدیک به محل زندگی یا کارتان استفاده کرده که به دلیل دوری مسیر و یا ترافیک های شهری، از رفتن به پیش مشاور منصرف نشوید.

در مواقعی که دسترسی شما به مرکز مشاوره مطمئن کم بوده و یا در منطقه زندگی شما افراد با تجربه و کاربلد وجود ندارند، می توانید از مرکز مشاوره تلفنی استفاده نمایید. در این مراکز نیز افراد متخصص و توانمندی قرار داشته که بصورت تلفنی پاسخگوی نیاز شما می باشند. همچنین با کمک مراکز تلفنی نیاز به مراجعه حضوری نداشته و می توانید به راحتی و در هر نقطه ای از ایران، مشاوره مورد نیازتان را دریافت نمایید.

مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن نیز یکی از این مراکز بوده که دارای کیفیت بالا و کادری مجرب در زمینه روانشناسی و مشاوره می باشد. یکی از مزایای این مرکز ارائه خدمات در بیشترین زمان های شبانه روز بوده که می تواند به افراد در خارج از ایران نیز مشاوره دهد. شما می توانید با شماره گیری تلفن آن و بدون نیاز به پیش شماره، مشاوره مورد نیازتان را دریافت نمایید.

مرکز مشاوره روانشناسی در گرگان

بیشتر بدانید : مشاوره تلفنی راه غلبه بر ترس از تاریکی کودکان

مرکز مشاوره روانشناسی در گرگان از چه امکاناتی برخوردار است؟

مرکز مشاوره های خوب علاوه بر داشتن مشاوران و روانشناسان در زمینه های مختلف و ارائه خدمات مشاوره ای با کیفیت، از روش های نوین و به روز نیز برخوردار می باشند. کمک گرفتن از متدهای جدید روانشناسی باعث تسریع روند درمان شده و به همین دلیل آگاهی داشتن از این روش ها می تواند به افراد متخصص کمک زیادی نماید. یکی از آنها استفاده از تست های معتبر روانشناسی می باشد که به شناخت بیشتر افراد در زمینه های استعدادیابی، شخصیت شناسی و رفتارشناسی کمک کرده و برای مشاوره در مواردی مانند پیش از ازدواج، انتخاب شغل و رشته تحصیلی می توانند کمک کننده و مفید باشد. همچنین این مراکز دارای دستگاه هایی مانند نوروفیدبک و بیوفیدبک بوده که به افراد در روند درمانی شان می تواند کمک زیادی نماید و یکی از روش های جدید در بهبود عملکرد مغز می باشد.

بیشتر بدانید : کودکان با نیازهای ویژه : تکنیک‌ های مشاوره ای برای والدین

مشاور خانواده چه کمکی به افراد می کند؟

در جلساتی که با مشاور خانواده برگزار می شود، دیگر تنها یک فرد درگیر نبوده و در این نوع جلسات با تک تک اعضای خانواده بصورت تکی و یا جمعی مشاوره می شود. در جلسات خانواده درمانی به بهبود شرایط آشفته در یک خانواده کمک می شود و این شرایط ممکن است در اثر موضوعات فرزندان با یکدیگر، فرزندان با والدین و والدین با همدیگر و تاثیر آن بر فرزندان، شکل گرفته باشد.

در طول روند زندگی در یک خانواده عوامل مختلفی می تواند منجر به برهم زدن نظم و سلامت خانواده شود که از جمله این موارد میتوان به اعتیاد یکی از اعضا، مرگ، بیماری ناگهانی و مزمن یک فرد و ورشکستگی اشاره کرد. در چنین مواقعی مشاور خانواده به سایر اعضا کمک می کند تا چگونه با مشکل ایجاد شده، کنار آمده و در کنار آن نیز با شخص بیمار یا آسیب دیده، به چه نوعی برخورد نمایند.

خانواده ممکن است در طول زندگی خود با حس های مداومی مانند ترس، عصبانیت و استرس روبرو شده که این حس ها را می توانند اعضای خانواده به یکدیگر انتقال داده و باعث بدتر شدن شرایط و یا کم شدن سطح تعاملاتشان با همدیگر شوند. همچنین در چنین مواقعی قدرت حل مسئله افراد کم شده و ظرفیت روانیشان پایین می آید، که خانواده درمانی می تواند به شخص کمک کند تا شرایط روحی بهتر و مناسب تری داشته و روش های حل مسئله را یاد بگیرد.

آیا خانواده درمانی فقط برای زمان بحران می باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. خانواده درمانی یا کمک گرفتن از مشاور خانواده در هر زمانی مفید بوده و به سلامت روان و بهداشت روانی خانواده کمک زیادی می کند. خانواده درمانی باعث شده که تعامل افراد خانواده با یکدیگر بیشتر و بهتر شده و همچنین روش های حل مسائل بین آنها افزایش می یابد. در نتیجه میزان حال خوب و احساس شادی بین اعضا بیشتر شده و در نهایت امید و انگیزه را در آنها تقویت می کند.

خیلی از مواقع افراد به رفتارهای خود و آسیب های ناشی از آن آگاه نبوده و دست به کارهایی مانند رنجش دیگران، پرخاشگری و عصبانیت های زیاد، رفتارهای نمایشی و ایجاد حس گناه به دیگران می زنند. این عصبانیت های کوچک تا رنجش های زیاد می تواند تاثیرات مخربی در ارتباط آن شخص با سایر اعضای خانواده داشته باشد، مشاور خانواده در آگاه سازی افراد نسبت به عملکردشان و همچنین کمک به از بین بردن این رفتار در فرد می تواند نقش بسزایی را ایجاد نماید.

خانواده به عنوان اولین اجتماع کوچکی که هر فرد در طول زندگی خود تجربه می کند، از اهمیت زیادی برخوردار است و کیفیت روابط در آن می تواند نقش موثر و قابل توجهی در آینده فرد و نوع زندگی زناشویی او گذارد. بنابر این نیازی نیست تا حتما در خانواده ای بحران جدی بوجود آمده باشد تا به مشاور خانواده مراجعه نماید، بهتر شدن تعاملات بین افراد و انسجام سیستم خانواده نیز می تواند از جمله هدف ها برای مراجعه به روانشناس خانواده باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462