بهترین روانشناس کودک خانم در شرق تهران

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات کودکان و نوجوانان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

بهترین روانشناس کودک خانم در شرق تهران این امکان را به شما می دهد که به راحتی و بدون دردسر جستجوی روانشناس کودک در اینترنت، مشاور مورد نظر خود را پیدا کرده و به آن مراجعه نمایید. از دیگر مزایای یافتن روانشناس در محل زندگی و یا کار شما، در دسترس بودن و نزدیکی آن می باشد و با توجه به ترافیک های طولانی و خسته کننده کلان شهری مانند تهران، این امکان به راحتی برای شما فراهم بوده که با توجه به منطقه جغرافیایی محل سکونتتان، از امکانات مشاوره نزدیک تری بهره مند شوید.
از آنجاییکه مراجعه به روانشناس کودک بطور مرتب و ماهانه یا هفتگی صورت می گیرد و گاهی این مراجعات می تواند به دلیل کمی وقت و مشغله های زندگی به تعویق بیوفتد، ما راه بهتر و مناسب تری را برای شما در نظر گرفته ایم که آن استفاده از مشاوره تلفنی می باشد. در مشاوران تلفنی این مرکز، افراد با تجربه و تحصیل کرده در زمینه روانشناسی کودک گرد هم جمع آوری شده اند که می توانند به خوبی پاسخگوی سوالات شما در این زمینه بوده و در تربیت کودک و مشکلات آن، شما را راهنمایی نمایند.

مزیت های بهترین روانشناس کودک خانم در شرق تهران

مزیت های بهترین روانشناس کودک خانم در شرق تهران

از جمله مزیت های پیدا کردن بهترین ها در هر حوزه ای، با تجربه بودن، کار بلد بودن و حاذق بودن این افراد می باشد. یعنی شما این اطمینان را پیدا می کنید که دیگر لازم نیست تا به سراغ چندین روانشناس مختلف رفته و بعد از بررسی های ابتدایی و بدست نیاوردن نتیجه مطلوب، به سراغ نفر بعدی روید.
از آنجایی که مشاوره کودک یک نیازه واجب و اساسی برای هر مادر و پدری می باشد، مراجعه مستمر و مرتب آن می تواند تاثیرات چشم گیری در روند رشد کودک و همچنین تربیت درست آن به همراه داشته باشد. همچنین با بزرگ تر شدن فرزند و قرار گرفتن در مرحله اعلام نیازها و خواسته هایش، روانشناس کودک می تواند با کمک متدهای آموزش دیده و بازی های مرتبط، از حالات، آرزوها، ناراحتی ها و آسیب های درونی کودک شما مطلع شود.

مشاوره کودک دارای چه اهدافی می باشد؟

مشاوره کودک منجر به افزایش احساس مسئولیت پذیری در کودکان می شود و در واقع روانشناس به کودک کمک می کند تا عواطف و احساساتش را شناخته و راه بکارگیری و کنار آمدن با آن را یاد بگیرد. به عنوان مثال حس هایی مانند ترس، استرس و اضطراب از جمله حس های ناخوشایندی می باشد که یک فرد در هر دوره ای از زندگی خود ممکن است تجربه نماید. اما این حس ها نیز مانند حس های شادی، لذت و غم طبیعی بوده و در خیلی از مواقع همین حس ها به ما در موقعیت های مختلف، کمک می کند. وظیفه مشاور تجزیه و تحلیل این حس ها و مشکلات و حالات روحی کودک به شکل قابل درک می باشد.
مشاور کودک می تواند از ابتدای زمان تولد تا پایان دوران نوجوانی، عملکرد درونی کودک را ارزیابی کرده و 7 مرحله اتفاقات این دوران را بررسی نماید. در طول دوران کودکی تا نوجوانی می تواند مشکلات روحی و روانی کودک را حل کرده و با او به خوبی ارتباط برقرار نماید.
مشاوره کودک دارای چند هدف می باشد که در زیر به بررسی هر کدام از آنها می پردازیم:
هدف های پایه: آموزش مهارت های اولیه بر اساس سن، محیط زندگی و پیشینه ژنتیکی کودک.
هدف های والدین: این هدف ها بر اساس رفتار و مشکلات پیش روی کودک برنامه ریزی شده و برنامه های تربیتی والدین تعیین می شود.
هدف های مشاور: با کمک آزمون های گرفته شده و ارزیابی از کودک تعیین می شود.
هدف های کودک: در طول زمان و جلسه های درمان مشخص می شود.

بیشتر بدانید: بهترین روانشناس کودک خانم در غرب تهران

تعداد جلسات مشاوره کودک چند جلسه است؟

تعداد جلسات مشاوره کودک چند جلسه است؟

تعیین جلسات مشاوره کودک بستگی به نوع مشکلی که کودک با آن مواجه شده است، دارد. اما بطور معمول بین 5 تا 6 جلسه در نظر گرفته شده و در جلسه اول مشاوره کودک به بررسی مشکلی که والدین کودک به دلیل آن مراجعه نموده اند، می پردازد. در واقع در این جلسه مشاور و روانشناس مشکلات کودک را بر اساس رویکرد درمانی خود، فرمول بندی می کنند. در این روش مشاور می تواند مسیر درمانی کودک را ترسیم نماید.
از جلسات دوم به بعد فرآیند درمان آغاز می شود و مشاور به اجرای این تکنیک های درمانی می پردازد. در پایان جلسات درمانی و زمانی که هدف درمان محقق شود، درمانگر به جمع بندی نتایج درمان پرداخته و مشاوره خاتمه می یابد.
مشاور کودک در واقع می تواند از سنین 4 تا 5 سالگی تا زمان نوجوانی که کودک قادر به صحبت کردن و بازگو کردن مشکلات خود می باشد، به بررسی حالات و روحیات کودک پرداخته و آن را با کمک تکنینک ها ارزیابی و درمان نماید. همچنین از زمان تولد کودک و تا پایان سنین نوجوانی نیز به پدر و مادر کمک کرده تا نکات تربیتی مهم و تاثیر گذار را به آنها آموزش داده و به والدین کمک می کند تا با همکاری همدیگر، نتیجه درمان سریع تر و بهتر پیش رود. در واقع نوع برخورد والدین و روش تربیتی موثر آنها نیز در کنار متدهای روانشناسی می تواند بسیار کارآمد و موثر واقع شود.
خیلی از مواقع تغییر در سبک رفتاری و فکری والدین می تواند تاثیر زیادی در خلق و خوی کودک گذاشته و مشکلات روحی و رفتاری او نیز به طرز چشم گیری تغییر نماید. بنابر این داشتن یک مشاور و روانشناس کودک می تواند نقش زیادی را در سلامت خانواده و کودک ایفا نماید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات کودکان و نوجوانان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462