بهترین مشاور روانشناس در شرق تهران

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی یا خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

اهمیت رفتن به پیش بهترین مشاور روانشناس در شرق تهران، علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان، شما را در روند بهتره مشاوره و درمان نیز جلو برده و از راهنمایی اشتباه و یا طولانی شدن جلسات مشاوره، دور می کند. امروزه اهمیت رفتن به پیش مشاوره برای بیشتر افراد جامعه مشخص شده و دیگر باور غلط و قدیمی نرفتن به روانشناس، از بین رفته است. مشاوره ها می توانند در زمینه های مختلفی افراد را هدایت کرده و به همین دلیل پیدا کردن مشاور خوب در زمینه مورد نیاز شما می تواند در روند حل مسئله تان به خوبی کمک نماید. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده راحت تر از امکانات، دیگر نیاز نیست تا حتما و بصورت حضوری به پیش مشاور رفته و با توجه به موضوع ترافیک و زمان، می توانید از امکانات مشاوره های تلفنی نیز استفاده کرده که همان کیفیت را بدون نیاز به مراجعه به مطب برایتان فراهم می کند. شما نیز می توانید در این مرکز و با کمک مشاورهای تلفنی کاربلد، به راحتی در هر نقطه از ایران، مشاوره دریافت نمایید.

نقش مشاور در سلامت روان چیست؟

نقش مشاور در سلامت روان چیست؟

امروزه ثابت شده که سلامت روان ارتباط مستقیم و چشمگیری بر سلامت جسم نیز دارد و به همین دلیل اهمیت داشتن روانی سالم و بدون از تنش و استرس، یکی از موارد حائز اهمیت می باشد. در واقع داشتن روان سالم به بهبود سلامتی شما و کم شدن نشانه ها و علائم بیماری های ایجاد شده به واسطه آن نیز کمک کرده و از صرف هزینه های درمان شما نیز می کاهد. تحقیقات نشان داده که بهبود سلامت روانی، تاثیر مستقیم و قابل توجهی در بهبود سلامت جسمی بسیاری از بیماران داشته و علائم حاصل از آن را کاهش می دهد.

بیشتر بدانید: بهترین مشاور روانشناس در غرب تهران

مراجعه به مشاور به چه دلایلی صورت می گیرد؟

دلایل مراجعه به مشاوره می تواند بسیار مختلف و گوناگون باشد، اما بطور معمول افراد به دلایلی مانند طلاق، مشکلات زوجین، فرزند پروری، مشکلات تحصیلی فرزندان، مشاوره پیش از ازدواج، مشکلات فردی، اختلالات روحی و شخصیتی، سوگ عزیزان و مشکلات جنسی به روانشناس و مشاور مراجعه می کنند. در واقع یک روانشناس خوب می تواند با بررسی حالات روحی و شخصیتی فرد و همچنین نوع مشکل پیش روی، روش درمانی و یا راه حل مناسب را بررسی کرده و در طی جلسات مشاوره، با کمک مراجعه و میزان همکاری او، از این موارد عبور نماید. اطمینان و امنیت و همچنین برقراری ارتباط درست و مناسب از ویژگی های یک روانشناس و مشاور کاربلد و حاذق می باشد.

برای انتخاب مشاور خوب به چه نکاتی باید توجه نمایید؟

برای انتخاب مشاور خوب به چه نکاتی باید توجه نمایید؟

از جمله نکات مهم برای انتخاب مشاور و روانشناس خوب، بررسی نوع تخصص آن می باشد. بطور مثال اگر مشکل شما مشاوره درباره فرزند پروری و مشکلاتتان با فرزندتان می باشد، بهتر است به روانشناسی مراجعه نمایید که تخصص اصلی او مشاور کودک بوده و در این زمینه کار و تحصیل کرده است. درست است که روانشناسان بصورت بالینی تمامی مباحث روانشناسی را آموزش دیده و کار کرده اند، اما برای نتیجه بهتر و درست تر، مراجعه به روانشناس مربوطه در همان زمینه می تواند کمک سریع تری به روند درمان و گرفتن نتیجه شما داشته باشد.

تعداد جلسات مشاوره چند جلسه است؟

تعیین تعداد جلسات مشاوره امکان پذیر نبوده و این موضوع کاملا بستگی به نوع مشکل و شدت مشکلات دارد. در جلسه اول و جلسات ابتدایی، مشاور صرفا به شناخت شما پرداخته و با شنیدن شرح مشکل شما و بررسی آن، در ارائه مشاوره بهتر و هماهنگ با نوع زندگی و حالات روحی، به شما کمک می کند. اینکه انتظار داشته باشید تا با یک جلسه مشاوره، به نتیجه دلخواه و مطلوب خود دست یابید، انتظار بالایی بوده و نیاز است که طول دوره مشاوره خود را با توجه به نوع مشکلتان، پیش برده تا نتیجه مطلوب تر و درست تری را دریافت نمایید. مشاور در طی جلسه اول نیز یک راه حل ابتدایی و قابل اجرا به شما ارائه داده و در همان جلسه ابتدایی نیز به شما مشاوره می دهد، اما این به تنهایی کافی نبوده و نیاز است تا شما با مراجعات بیشتر به مرکز، از خدمات بهتر و بیشتری برخوردار شوید.

ویژگی بهترین مشاورها چیست؟

یکی از ویژگی های مهم در مشاوره حس امنیت و درک شدن می باشد. یک مشاور خوب اول از همه امین و رازدار شما بوده و می تواند این حس را به شما منتقل نماید. در مرحله بعدی باید در طول روند مشاوره، بدون قضاوت به حرف های شما گوش داده و شما را مورد شماتت و سرزنش قرار ندهد. در کنار آن بتواند با شناخت بهتر از شما و مشکلتان و همچنین سبک زندگی و محدودیت های پیش رویتان، چه از لحاظ فکری و چه از لحاظ نوع زندگی، بهترین مشاوره را به شما ارائه داده و در این زمینه کمک نماید. امروزه مشاورهای زیادی وجود داشته که در خیلی از مواقع با راهنمایی غلط و یا رفتار غیر حرفه ای باعث شده اند که یا افراد از رفتن به مشاوره و ادامه درمان امتناع کرده و یا منجر به سوگیری نسبت به موضوع روانشناسی و روانشناس شده اند. بنابر این انتخاب درست در این زمینه اهمیت زیادی داشته و می تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب نقش مهمی را ایفا نماید.

همچنین بهتر است تا بسته به نوع مشکل پیش رویتان، از مشاور آموزش دیده در همان زمینه مشاوره دریافت نمایید. بطور مثال اگر برای مشاوره پیش از ازدواج نیاز به گرفتن راهنمایی دارید، حتما از افرادی که در این زمینه دارای تخصص می باشند کمک گرفته و پیش روانشناس عمومی و یا دارای تخصص غیر مرتبط مراجعه نکنید، چرا که کمک درست و کافی دریافت نمی کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی یا خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462