بهترین مشاوره خانواده در غرب تهران

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

خانواده به عنوان کوچک ترین اجتماعی که هر فرد در زندگی اش تجربه می کند از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مشاوره خانواده می تواند راهی مطمئن برای نظم دهی به مشکلات و مسائلی باشد که در روابط خانوادگی بین افراد ایجاد می شود. کمک گرفتن از مشاور خانواده در کنار آن که به اعضای خانواده کمک کرده تا با یکدیگر تعامل بهتری داشته باشند، در حل مشکلات و اختلالات فردی آنها نیز موثر بوده و می تواند باعث شود تا هر کدام از اعضای خانواده حال فردی بهتری داشته باشند. امروزه پیدا کردن بهترین مشاوره خانواده با توجه به گستردگی مراکز مشاوره، کاره سختی بوده و نیاز است تا در این زمینه اطلاعاتی کسب نمایید.

بهترین مشاوره خانواده در تهران

بیشتر بدانید : مشاوره خانواده چه کار می کند؟

بهترین مرکز مشاوره خانواده در غرب تهران

همه ما در طول زندگیمان ممکن است با مشکلات، چالش ها و سختی هایی روبرو می شویم که بیشتر از جسممان، ذهنمان را درگیر کرده و ما را دچار بیماری و یا اختلال می کند. مشاوره و کمک گرفتن از روانشناس در این زمینه ها می تواند برای ما راهکاری درست و مناسب بوده و در این زمینه به فرد کمک زیادی نماید. اما خیلی از مواقع ما نمی دانیم که از چه فرد یا افرادی کمک گرفته که دارای تجربه بالاتری بوده و بهتر بتوانند ما را یاری نمایند.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن راهی مطمئن برای مشاوره و کمک گرفتن از روانشناسان معتبر می باشد. این مرکز دارای افرادی با تجربه و توانمند در زمینه های مشاوره پیش از ازدواج، زوجین، خانواده، فردی، کودک، طلاق، تحصیلی و جنسی می باشد که شما می توانید بسته به نیاز خود هر کدام از این افراد را انتخاب کرده و مشاوره مورد نظرتان را در زمینه های مختلف، انجام دهید.

یکی از ویژگی های خوب مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن، در دسترس بودن آن برای همه ایرانیان در سراسر ایران و جهان می باشد که می توانید تنها با شماره گیری 09099072952 از خدمات مشاوره ای آن در بیشترین ساعات شبانه روز، بهره مند شوید. این مرکز دارای مشاوران و روانشناسان با تجربه در زمینه های مختلف بوده و می توانید بسته به نیاز خود، با مشاور مربوطه صحبت نمایید.

مشاور خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

1. داشتن ارتباطات خوب : از ویژگی های مهم یک مشاور خانواده خوب داشتن توانایی برقراری ارتباط با همه اعضای خانواده می باشد. توانایی ارتباط سالم و قوی می تواند به درمانگر کمک کرده تا بهتر با افراد خانواده در ارتباط بوده و از مشکل هر کدام از آنها مطلع شود و در حل مشکلات به اعضای خانواده کمک نماید. داشتن ارتباطات قوی از ویژگی های مهم در هر روانشناس و درمانگر می باشد.

2. تجربه و تخصص مرتبط : داشتن تجربه از مواردی می باشد که به یک مشاور خانواده کمک کرده تا حل مسائل موجود در خانواده را بهتر ریشه یابی کرده و حل نماید. همچنین تخصص مرتبط داشتن باعث شده تا آگاهی های کافی درباره نحوه برقراری ارتباط بین اعضای خانواده و ایجاد تعاملات بهتر بین آنها را بداند.

3. شنونده فعال بودن : از دیگر ویژگی های یک مشاور خانواده خوب قابلیت شنیدن فعال می باشد. این موضوع به این معنا بوده که بتواند با دقت و توجه به صحبت های اعضای خانواده گوش داده و مسائل و نگرانی هایشان را متوجه شود.

4. قابلیت تحلیل : داشتن قدرت تحلیل و تجزیه مسائل و مشکلات خانواده و ارائه راه حل مناسب با آن از دیگر ویژگی های مهم در یک مشاور خانواده خوب می باشد. به دلیل پیچیدگی روابط بین اعضای خانواده، ریشه یابی و پیدا کردن مشکلات اصلی بسیار مهم بوده و مشاور خانواده باید در این زمینه تبحر کافی داشته باشد.

5. احترام گذاشتن به حریم خصوصی افراد : مشاور خانواده علاوه بر اینکه می بایست این امنیت و اعتماد را برای اعضای خانواده ایجاد نماید که صحبت ها و مکالمات هر کدام از آنها پیش او محفوظ باقی مانده و به فرد دیگری از خانواده منتقل نمی شود، در کنار آن نیز می بایست تا به حریم خصوصی هر کدام از اعضای خانواده احترام گذاشته و این اجازه را به فرد دهد تا خودش درباره موضوعی که دوست دارد صحبت کرده و او را تحت فشار قرار ندهد.

بهترین مشاور غرب تهران

بیشتر بدانید : کاهش وابستگی به خانواده بعد از ازدواج + مشاوره کاهش وابستگی

مرکز مشاوره خانواده دارای چه امکاناتی است؟

مرکز مشاوره خانواده خوب باید دارای یکسری ویژگی ها و امکاناتی باشد تا افراد در آن احساس راحتی بیشتری نمایند. از جمله این موارد به نمونه های زیر میتوان اشاره نمود.

tick 2 داشتن اتاق مشاوره راحت : داشتن فضای اتاق مشاوره مناسب و استاندارد و همچنین وجود امکاناتی مانند صندلی راحت، میز، کامپیوتر، تخته وایت برد و تلویزیون منجر به راحتی مراجعه کننده شده و همچنین در صورت لزوم درمانگر می تواند از این وسایل برای انتقال مفاهیم بهتر به مراجعه کننده، استفاده نماید.

tick 2 کتابخانه : وجود مجموعه ای از کتاب های مفید و مناسب برای اعضای خانواده به آنها کمک کرده تا در طول مدت زمانی که در انتظار نوبتشان می باشند، از این کتاب ها استفاده کرده و بدین صورت سرگرم شوند. همچنین داشتن وسایل بازی ساده و یا دفتر نقاشی برای کودکان نیز از دیگر امکاناتی می باشد که مراکز مشاوره خانواده خوب در اختیار اعضای خانواده قرار می دهند.

tick 2 داشتن سیستم ثبت پرونده های پزشکی : داشتن محیطی برای پذیرش و همچنین ثبت محرمانه پرونده های پزشکی هر کدام از مراجعین، علاوه بر اینکه منجر به ایجاد حس امنیت در افراد می شود، بلکه نظم و سامان دهی درستی به آن داده و باعث شده تا در صورت نیاز درمانگر بتواند به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات خانوادگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462