راه های تقویت امید به زندگی

راه های تقویت امید به زندگی به چه صورت است؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه امید به زندگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

راه های تقویت امید به زندگی زیاد بوده و شما می توانید به کمک این راهکارها زندگی پر معناتر و بهتری را برای خود رقم بزنید. همانطور که می دانید یکی از موضوعات مهم در زندگی هر فرد داشتن امید و انگیزه می باشد. این موضوع باعث شده تا از پس موانع و مشکلات زندگی برآمده و از افسردگی و حالات روحی بد به دور باشد. امید داشتن در هر شرایطی به نفع انسان ها بوده و باعث پیشرفت و حرکت رو به جلو در زندگیشان شده است. اگر میل به رسیدن به هدف در افراد از بین برود، تلاش در زندگی بی فایده بوده و زندگی پوچ و بی معنی می شود.

شما می توانید با شیوه های صحیح و تغییر در روند زندگی خود، امید را به زندگیتان باز گردانید. ما در این مقاله قصد داریم تا با ارائه راهکارهای مفید در این زمینه، به شما در داشتن زندگی بهتر کمک نماییم و همچنین شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر، با مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن تماس گرفته و از مشاوران و روانشناسان متخصص و با تجربه ما در این زمینه کمک بگیرید.

 

بیشتر بدانید : تعریف اعتماد به نفس در روانشناسی

راه های تقویت امید به زندگی به چه صورت است؟

زندگی پیچیده و شلوغ امروزی باعث شده تا موانع زیادی بر سر موفقیت افراد قرار داشته باشد. نیروی محرک بشر برای دستیابی به این موفقیت ها امید بوده و افرادی که امید به زندگی نداشته باشند، با هیچ مشکلی به مقابله نخواهند پرداخت. در واقع افرادی که امید در زندگی دارند، حرف های منفی و مایوس کننده آنها را از ادامه راه منصرف نکرده و می توانند با تکیه بر توانایی هایشان، بر مشکل خود فایق آیند. از عوارض ناشی از امید نداشتن، افسردگی، انزوا و درماندگی می باشد.

 اما چه راه هایی برای افزایش امید در زندگی وجود دارد :

up arrow 2 با افراد مثبت اندیش صحبت کنید : رفت و آمد با آدمهای امید وار و مثبت اندیش باعث شده تا نوع نگرش شما نیز تغییر یابد. این افراد در بدترین حالت زندگی نیز جنبه های زیبای آن را در نظر می گیرند و شرایطی را برای خود فراهم می کنند که باعث افزایش میزان امید به زندگیشان شود. سعی کنید دوستان و افراد پیرامون خود را از این افراد انتخاب کرده که نگرش آنها بر روی شما تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

up arrow 2 در طول زندگی هدف داشته باشید : داشتن هدف باعث شده تا کشتی زندگی شما در دریای طوفانی سرگردان نباشد و هدف داشتن باعث ایجاد انگیزه و امید به فرد می شود. هدف های کوچک و دست یافتنی داشته باشید که با رسیدن به آنها احساس رضایت و خشنودی را تجربه نمایید. داشتن هدف های بزرگ و سخت باعث شده تا احساس نا امیدی را در شما بیشتر نماید.

up arrow 2 از اخبار منفی دور شوید : پیگیری اخبار منفی و بودن با افرادی که همواره حس و حال منفی و بد در شما ایجاد می کنند باعث شده تا احساس نا امیدی در وجودتان بیشتر شود. از شنیدن خبرهایی درباره جنگ، بیماری ها، تظاهرات و تورم دوری کرده و آنها را دنبال نکنید.

up arrow 2 شکرگذاری کنید : شکر گذاری و قدردانی بابت نعمت های زندگی باعث شده تا تمرکز فرد از روی بخش های نامطلوب بر داشته شده و ذهن او به سمت موضوعات مثبت و امیدوار کننده در زندگی تمرکز نماید.

up arrow 2 از زندگی لذت ببرید : تفریح و استراحت داشته باشید و از زندگی لذت ببرید. داشتن فعالیت های ورزشی، رفتن به سفر، پیک نیک و بودن در طبیعت و وقت گذراندن با دوستان خوش انرژی باعث شده تا احساس رضایت و شادی بیشتری از زندگی داشته باشید.

up arrow 2 انتظاراتتان را در زندگی معقول نمایید : داشتن رویاهای اغراق آمیز و نا معقول باعث شده تا در راه رسیدن به آنها احساس نا امیدی و ناتوانی زیادی را تجربه نمایید. در چنین مواقعی توانایی ها و امکانات خود را بررسی کرده و رویای خود را با این توانمندی ها هماهنگ انتخاب کنید. در صورتی که این رویاها بلند پروازانه و بزرگ تر از حد توان شما باشند زمانی که که می خواهید زندگی رویایی خود را با زندگی واقعی تان بسنجید، دچار افسردگی و نا امیدی می شوید.

همچنین استعداد های خود را در نظر بگیرید و مطابق با آنها رویای خود را بچینید. فراموش نکنید که ملاک قرار دادن زندگی دیگران و مقایسه آن باعث شده تا احساس سرخوردگی داشته باشید. همواره این جمله را در نظر داشته باشید که ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه نکنید. واقعیت زندگی افرادی که در شبکه های مجازی می بینید، بسیار متفاوت تر از آنچه که نمایش می دهند بوده و سعی کنید این افراد را دنبال نکرده و از آنها الگو برداری نکنید.

افراد امیدوار چه ویژگی هایی دارند؟

بیشتر بدانید : استرس مزمن چه تاثیرات مخربی دارد؟

افراد امیدوار دارای چه ویژگی هایی می باشند؟

 افراد امیدوار از سطح رضایت بیشتری در زندگی خود برخوردار بوده و معمولا این افراد نسبت به دیگران نیز متفاوت تر و شاداب تر زندگی می کنند. از ویژگی های بارز این اشخاص شامل موارد زیر است :

• دارای مهارت سازگاری با شرایط سخت و دشوار می باشند
• از زندگی خود رضایت درونی دارند
• در هنگام مواجه با بحران به دنبال راهکارهایی برای خروج آن می باشند
• دارای قابلیت سازگاری و تغییر در روند استراتژی خود در شرایط سخت یا شکست دارند
• از زندگی شاد و لذت بخشی برخوردارند
• برای زندگی خود برنامه دقیق داشته و هدف مشخصی دارند
• از اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی برخوردارند
• بین کار و تفریح در زندگی تعادل برقرار می کنند
• در زندگی تلاش می کنند

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه امید به زندگی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462