مشاوره دوستی با جنس مخالف + مشاوره تلفنی و آنلاین

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

مشاوره دوستی با جنس مخالف به شما کمک می کند تا ارتباط سالم تری را شکل داده و فرد مناسب تری را برای دوستی انتخاب نمایید. دوستی و ارتباط یکی از دغدغه های افراد در سنین مختلف و مخصوصا دوران جوانی می باشد. مشاوره دوستی با جنس مخالف می تواند با کمک راهکارهای ساده و ابتدایی در این زمینه به افراد کمک کرده تا شروع به مکالمات داشته و بتوانند تعاملات مفید تر و مناسب تری داشته باشند. البته با وجود پیشرفت وسایل ارتباطی و گوشی های هوشمند، برقراری ارتباط با جنس مخالف برای بسیاری از افراد درونگرا و یا خجالتی، آسان تر شده است، اما با این حال ممکن است همین موضوع نیز برای خیلی ها چالش بر انگیز بوده و نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد.

مشاوره دوستی با جنس مخالف

بیشتر بدانید : مشاوره خانواده چه کار می کند؟

مشاوره دوستی با جنس مخالف در چه زمینه هایی به فرد کمک می کند؟

مشاوره دوستی با جنس مخالف به شما کمک می کند تا در ابتدا اعتماد به نفس بیشتری برای برقراری ارتباط با جنس مخالف داشته تا بتوانید تاثیر بهتر و موثرتری داشته باشید. دوستی و یا ارتباط با جنس مخالف به منظور رفع تنهایی، پر کردن اوقات فراغت و یا تقلید از دوستان و همکلاسی ها می باشد. اما از آنجایی که ارتباط و دوستی بین دختر و پسر از هر نوع ارتباطی چالش بر انگیزتر می باشد، مشاوره دوستی با جنس مخالف برای افراد بدین منظور راه گشا و مفید است. این مشاوره ها به صورت های تلفنی، آنلاین و حضوری می تواند به شما کمک کرده و بسته به نوع تمایل شما و یا شرایط زندگیتان می توانید از این امکانات بهره مند شوید.

مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن نیز از مراکز مشاوره تلفنی معتبر در کشور می باشد که شامل مشاوران و روانشناسان با تجربه در حوزه های مختلف روانشناسی بوده و می توانند به افراد در زمینه های فردی، پیش از ازدواج، زوجین، کودک، طلاق، جنسی و تحصیلی خدمات ارائه دهند. شما می توانید از هر نقطه ای از ایران و جهان با شماره گیری تلفن مرکز و بدون نیاز به پیش شماره، به راحتی تماس گرفته و مشاوره مورد نیازتان را تامین نمایید.

دوستی با جنس مخالف و فواید و معایب آن

دوستی با جنس مخالف به معنی ارتباط عاطفی و احساسی بین دختر و پسر می باشد که می تواند با هدف آشنایی و سپس نامزدی و ازدواج صورت گیرد. در این نوع دوستی ها صمیمیت عاطفی بخش بارز و متفاوت آن از سایر دوستی ها می باشد که می تواند منجر به دوست داشتن و عشق در بین دختر و پسر شود.

در گذشته به دلیل کم بودن سن ازدواج و مرسوم نبودن دوستی های پیش از ازدواج، این موضوعات در جامعه مطرح نبوده است. اما امروزه نوع آشنایی های پیش از ازدواج از روش سنتی و مرسوم آن خارج شده و به نوع دوستی و آشنایی تبدیل شده است. این مدل از آشنایی ها دارای مزایا و معایبی می باشد که از جمله مزایای آن میتوان به شناخت بیشتر دو طرف، آشنایی با علایق، خواسته ها و رفتارها و افزایش دوران خوش آشنایی اشاره کرده و از جمله معایب آن به طولانی شدن دوران دوستی و آسیب های عاطفی این نوع دوستی ها در صورت برهم خوردن میتوان اشاره نمود.

شکل هایی از دوستی های پیش از ازدواج وجود داشته که در اینجا به چند نوع از این موارد اشاره می کنیم :

1605686310 idea دوستی هایی که انگیزه یکی از آنها ازدواج و انگیزه طرف دیگر صرفا دوستی می باشد
1605686310 idea دوستی هایی که هردو طرف با انگیزه جهت ازدواج با یکدیگر آشنا شده، اما بعد از مدتی یکی از طرفین منصرف می شود
1605686310 idea دوستی هایی که هر دو طرف برای دوستی با یکدیگر آشنا شده اما بعد از گذشت مدتی قصدشان برای ادامه رابطه، ازدواج و تشکیل خانواده می باشد
1605686310 idea دوستی هایی که انگیزه هر دو طرف دوستی و برطرف کردن نیازهای عاطفی و جنسی یکدیگر می باشد

مزایای مشاوره دوستی با جنس مخالف

بیشتر بدانید : تأثیر مشاوره تحصیلی بر انتخاب رشته و تحصیلات تکمیلی

دلایل رواج دوستی در بین دختر و پسر چه می باشد؟

دوستی های بین دختر و پسر امروزه رواج زیادی داشته و به نوعی به یک عادت بدل شده است. این موضوع باعث شده تا در قشر نوجوان و یا جوان افرادی که تجربه دوستی با جنس مخالف خود را ندارند، گاها از سمت دوستان و هم سالان خود مورد نقد و تمسخر قرار می گیرند. اما دلایل این نوع دوستی ها چه می باشد، در اینجا به چندتا از دلایل رواج دوستی با جنس مخالف می پردازیم :

1. بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان : با افزایش سن ازدواج و سخت شدن شرایط زندگی، روابط بین جنس مخالف افزایش پیدا کرده است. در واقع این نوع دوستی ها هم منجر به تاخیر در ازدواج شده و در واقع پیامد آن می باشند و هم علت آن هستند.

2. محیط های مشترک : افزایش محیط های مشترک بین دختر و پسر نسبت به قدیم منجر به افزایش این نوع دوستی ها شده است. همچنین وجود محیط های مجازی باعث شده تا نحوه آشنایی و ارتباط با جنس مخالف به راحتی صورت گیرد.

3. تغییر در فرهنگ : تغییر در باورها و اعتقادات سفت و سخت منجر به این شده تا والدین سخت گیری های کمتری نسبت به گذشته داشته و دوستی با جنس مخالف مانند قدیم تابو و خط قرمز نمی باشد.

4. شرایط اقتصادی سخت : سخت تر شدن شرایط زندگی منجر به این شده که جوانان امکان تشکیل زندگی و خانواده را نسبت به گذشته کمتر داشته و همین موضوع ترس آنها را از ازدواج بیشتر کرده و به دوستی با جنس مخالف متمایل می کند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462