دخالت اطرافیان در زندگی مشترک چه تاثیری دارد؟ راهکار حل مشکل

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دخالت اطرافیان در زندگی مشترک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

دخالت اطرافیان در زندگی مشترک یکی از مشکلات زوجین می باشد که مخصوصا در ابتدای زندگی زناشویی این موضوع بیشتر بوده و می تواند مشکلات زیادی را ایجاد نماید. گاهی بیشتر مشکلات رابطه ها بخاطر دخالت اطرافیان در زندگی مشترک آنها بوده و حتی می تواند منجر به بالا گرفتن مشکلات و جدا شدن زوجین از یکدیگر نیز شود. با این حال خیلی از خانواده ها این تصور را داشته که این دخالت ها به نفع زوجین بوده و در واقع آنها خیر و صلاح فرزندشان را می خواهند. از مهمترین دلایل دخالت اطرافیان در زندگی مشترک، به دلیل عنوان کردن مشکلات زناشویی، عدم آشنایی زن و شوهر با زندگی مشترک و همچنین اختلافات و درگیری های خانواده ها با یکدیگر می باشد. در این مقاله به بررسی این مشکل و نحوه جلوگیری از دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می پردازیم.

دخالت اطرافیان در زندگی مشترک

بیشتر بدانید : چگونه روابط خوبی با شوهر خود داشته باشیم؟

دخالت اطرافیان در زندگی مشترک به چه صورت است؟

در موقعی که زوج ها به تازگی ازدواج کرده اند و وارد زندگی مشترک شده اند، عدم شناخت و آگاهی کافی آنها از زندگی زناشویی باعث شده تا با مشکلاتی مانند دخالت اطرافیان در زندگی مشترک، روبرو شوند. این دخالت ها می تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد و معمولا خانواده ها از میزان صدماتی که این دخالت ها بر زندگی مشترک زوجین وارد می کند، آگاهی ندارند.

در خیلی از مواقع به دلیل عدم تجربه کافی زوجین، دخالت اطرافیان در زندگی مشترک به دلایلی مانند به اشتراک گذاشتن مشکلات آنها می باشد. در واقع، موقعی این اتفاق آغاز می شود که یکی از زوجین مشکلات زندگی خود را با پدر و مادر خود مطرح کرده و منجر به درگیر شدن والدین با مشکلات آنها می شود. در چنین مواقعی والدین برای دادن راهکار مناسب شروع به صحبت کردن درباره مشکلات آنها کرده و در واقع بصورت خواسته یا ناخواسته وارد زندگی مشترک آنها می شوند.

دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می تواند منجر به درگیر شدن زوجین با یکدیگر شده و در نهایت مشکلات زیادی از جمله طلاق عاطفی را برای آنها بوجود می آورد. رعایت کردن چارچوب های رابطه از مهمترین موضوعاتی است که منجر به جلوگیری از دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می شود.

چه دلایلی منجر به دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می شود؟

1605686310 idea وابستگی والدین : از جمله دلایلی که منجر به دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می شود، وابسته بودن والدین به فرزند خود و عدم آمادگی آنها برای این جدایی و دور شدن از فرزندشان می باشد. گاهی والدین این تصور را دارند که می بایست تا آخر عمرشان برای فرزند خود تصمیم گیری کرده و یا فکر می کنند او نمی تواند بدون کمک والدینش، مسائل و مشکلات را حل کند.

1605686310 idea به اشتراک گذاشتن مشکلات زندگی : از دیگر موضوعاتی که منجر به دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می شود، به اشتراک گذاشتن مشکلات زندگی مشترک می باشد. زوجین در مواقع ناراحتی و پیش آمدن مشکل در زندگیشان، والدین خود را محرم خود دانسته و در پیش آنها به درد و دل و یا مطرح کردن مشکلاتشان می پردازند و این موضوع منجر به اجازه دخالت آنها در امور زندگیشان می شود. در چنین مواقعی بهترین کار کمک گرفتن از یک روانشناس و متخصص در این زمینه می باشد.

1605686310 idea عدم آمادگی زوجین : در مواقعی که زوجین بدون آمادگی ازدواج کرده و در این زمینه از کمک مشاوره قبل از ازدواج استفاده نمی کنند، ممکن است منجر به عدم توانایی و مدیریت لازم در زمینه رابطه زناشویی خود شوند. این موضوع باعث شده تا به مرور خانواده ها وارد زندگی مشترک آنها شده و به جای زوجین تصمیم گیری نمایند. عدم توانایی زوجین در حل مسئله و تصمیم گیری منجر به دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می شود.

راه های جلوگیری از دخالت اطرافیان در زندگی مشترک

بیشتر بدانید : راهکارهای موثر برای مقابله با شکست عشقی

راهکارهای جلوگیری از دخالت اطرافیان در زندگی مشترک چه می باشد؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می تواند عواقب زیادی را به همراه داشته و در نهایت منجر به جدایی نیز شود. بنابر این نیاز است تا در اینباره رهکارهایی را آموزش دیده تا از دخالت اطرافیان در زندگی مشترک جلوگیری نماییم.

1605686149 communications مدیریت کردن رابطه : قبل از اینکه دخالت اطرافیان در زندگی مشترک شما منجر به آسیب به رابطه تان شود نیاز است تا در این زمینه راه های مدیریت کردن رابطه را انجام دهید. مدیریت کردن به معنای تسلط داشتن شما و همسرتان بر زندگی و شرایط می باشد و اجازه نظر و دخالت به دیگران را ندهید.

1605686149 communications ایجاد چهارچوب و مرز مشخص : تعیین کردن حد و مرز در زندگی مشترکتان و اینکه شما دارای زندگی مجزا از خانواده خود شده اید، در جلوگیری از دخالت اطرافیان در زندگی مشترک، تاثیر زیادی دارد. تعیین کردن مرز و محدودیت در زندگی مشترک باعث شده تا دیگران آن را محترم شمرده و وارد زندگی شما نشوند. هدف از اینکار حفظ حریم شما به عنوان یک خانواده می باشد و به معنی قطع کردن روابط خانوادگی نمی باشد.

1605686149 communications کمک گرفتن از روانشناس و افراد متخصص : در مواقعی که در زندگی مشترک خود به چالش و مشکلی برخورد می کنید، صحبت کردن درباره آن گاهی برای شما نیاز می باشد و نمی دانید در چنین مواقعی با چه کسی گفتگو کرده که در اینباره بتواند به شما کمک نماید. بهترین و امن ترین گزینه کمک گرفتن از مشاور و روانشناس می باشد که هم به حل مشکل شما کمک کرده و هم از دخالت دیگران در زندگی مشترکتان بدین صورت جلوگیری می کنید. این افراد دارای اطلاعات و تجربه کافی در زمینه مشکلات زوجین می باشند و می توانند راه حل های اصولی و کاربردی را به شما معرفی نمایند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه دخالت اطرافیان در زندگی مشترک

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462