راهکارهای موثر برای مقابله با شکست عشقی

جهت مشاوره تلفنی در زمینه شکست عشقی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

شکست عشقی تجربه سخت و دردناکی بوده که ممکن است تا مدت ها فرد را با آن درگیر نماید. گاهی شدت آسیب آن به قدری می باشد که می تواند منجر به بروز مشکلات روحی و جسمی در شخص شده و شرایط زندگی او را تحت الشعاع قرار دهد. شکست عشقی و جدا شدن از یار عاطفی می تواند یکی از تلخ ترین تجربیات در زندگی هر فرد به شمار آید. همچنین در چنین مواقعی شخص انگیزه ای برای زندگی نداشته و با کوچکترین چیزی به یاد طرف مقابل می افتد.

شکست عشقی مانند یک فروپاشی احساسی بوده که به دلیل جدا شدن از فردی که او را دوست داشتید، اتفاق می افتد. این موضوع با احساس تنهایی شدید همراه بوده که باعث شده زندگی بدون او برای شما غیر ممکن یا بی معنی به نظر رسد. اما آیا راهی برای درمان شکست عشقی وجود دارد؟ برای التیام این احساس در درونمان میتوان کاری کرد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما راهکارهای موثری برای مقابله با شکست عشقی بیاموزیم.

روش های درمان شکست عشقی

بیشتر بدانید : راه های درمان سوگ و مراحل سوگواری

روش های کاربردی در درمان شکست عشقی چه می باشد؟

در روزهای ابتدایی و ماه های اولیه بعد از جدا شدن، کنار آمدن با شکست عشقی بسیار سخت و دردناک است. در ابتدا میزان فشار و غم آنقدر زیاد می باشد که فکر می کنیم هیچ گاه این روزها تمام نشده و حال ما خوب نمی شود. اما این موضوع برای روزهای ابتدایی کاملا طبیعی بوده و به مرور و با گذشت زمان، شدت ناراحتی و غم شما نیز کمتر می شود.

بپذیرید که رابطه شما تمام شده است : در اولین قدم برای کنار آمدن با شکست عشقی، پذیرش تمام شدن رابطه تان می باشد. این موضوع کاملا طبیعی است که در ذهن خود آرزو می کنید که کاش همه چیز به روال عادی زندگی برگردد و دوباره رابطه تان شروع شود. اما هرچقدر این موضوع را در ذهنتان پرورش داده و با واقعیت روبرو نشوید، نمی توانید به روال عادی زندگیتان بر گردید. در چنین مواقعی بهتر است تا یک لیست از دلایلی که به این رابطه پایان داده اید تهییه کنید و در مواقعی که دچار احساسات زیادی شدید و تنها بخش های خوب رابطه را به یاد می آوردید، به این لیست مراجعه نمایید.

زمان بهترین حلال مشکلات است : در این راه نیاز دارید تا صبور باشید و به خودتان فرصت دهید. در ابتدا ممکن است با ناراحتی و گریه های زیادی روبرو شوید و اینکه در ابتدا حال روحی بدتری داشته باشید، کاملا طبیعی است. اما به مرور زمان شرایط شما بهتر می شود و کافی است به خودتان فرصت دهید. شما می توانید به خودتان قول دهید که تا این محدوده زمانی سوگواری می کنید و سپس به شرایط عادی زندگیتان بر می گردید.

راه های ارتباطی در فضای مجازی را قطع کنید : سعی کنید برای بهتر شدن حالتان و التیام سریع تر، راه های ارتباطی، عکس ها و شماره تماس او را پاک نمایید و از هیچ طریقی پیگیر او نباشید. این موضوع باعث می شود که همواره فکر شما با این موضوع درگیر بوده و روند عادی شدن شرایط روحیتان سخت تر شود. سعی کنید تا زندگی بدون او را یاد گرفته و از هر گونه برقراری ارتباط با او دوری نمایید.

مرور خاطرات نکنید : بعد از اتمام یک رابطه، تجزیه و تحلیل کردن آن باعث می شود تا دوباره احساسات ناخوشایندی را تجربه کنید. اینکه در ابتدا ذهن شما درگیر خاطرات گذشته و مرور اتفاقات باشد، کاملا طبیعی است، اما بعد از گذشت زمان کافی سعی کنید خودتان را سرگرم کارهایی که دوست دارید کرده و کمتر به رابطه خود و تجزیه و تحلیل آن بپردازید.

مراقب سلامتیتان باشید : این نکته را در نظر داشته باشید که غم و ناراحتی شما می تواند در روند سلامتی و تغذیه تان تاثیر گذار بوده و باعث کاهش کیفیت سلامتی شما شود. همچنین ممکن است برای کنار آمدن با ناراحتی های خود، به کشیدن سیگار و یا نوشیدن الکل رو بیاورید. این موضوع را در نظر داشته باشید که این روش ها کمکی به بهتر شدن حال شما نکرده و صرفا بصورت موقت تاثیرگذار می باشد و شما باید روش های سالم تری مانند مراجعه به روانشناس و کمک گرفتن از درمانگر را جایگزین نمایید.

واکنش افراد به شکست عشقی

بیشتر بدانید : چه زمانی به روانشناس نیاز داریم؟

واکنش زن ها و مردها نسبت به شکست عشقی چگونه است؟

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، مشخص شده است که واکنش مردها و زن ها نسبت به شکست عشقی متفاوت و متمایز از یکدیگر می باشد. خانم ها معمولا در ابتدا دچار بهم ریختگی احساسی شده و حس هایی مانند نا امیدی، بی ارزشی، غم، بدبینی و افسردگی را تجربه می کنند. اما معمولا خانم ها راحت از مردان با این احساسات کنار می آیند.

در مقابل مردها بعد از شکست عشقی از درون احساس شکست کرده و کمتر می توانند احساسات خود را بروز دهند. همچنین در مردها امکان بروز رفتارهای پر خطر بیشتر بوده و بعد از شکست عشقی ممکن است به سمت مصرف الکل، سیگار، مواد مخدر، رابطه جنسی ناسالم و سرکوب کردن احساسات رو بیاورند. طبق تحقیقات مردان بعد از شکست عشقی تا سالیان زیادی به شریک قبلی زندگی خود فکر کرده و به همین دلیل سخت تر می توانند وارد یک رابطه عاشقانه دیگر شوند. از این روی برای آقایان تجربه شکست عشقی می تواند طولانی تر و سخت تر بوده، چرا که گذر از احساسات مربوط به رابطه، برایشان در مدت زمان طولانی تری از بین می رود.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه شکست عشقی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462