علت استرس قبل از ازدواج چیست؟ 7 راهکار کنترل استرس قبل از ازدواج

جهت مشاوره تلفنی در زمینه استرس قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

استرس قبل از ازدواج به اندازه شیرینی ازدواج می تواند ترسناک و اذیت کننده باشد. در دوران شناخت و آشنایی پیش از ازدواج، زوجین ممکن است با مشکلاتی مواجه شده که منجر به استرس قبل از ازدواج شود. با وجود اینکه ازدواج یک پروسه شادی آور برای بیشتر افراد می باشد، با این حال علل و عواملی نیز وجود داشته که منجر به استرس قبل از ازدواج می شود. در این مقاله به بررسی این علت ها و راهکار کنترل استرس قبل از ازدواج می پردازیم.

علت استرس قبل از ازدواج

بیشتر بدانید : 15 نکته مهم و کاربردی که قبل از ازدواج باید بدانید

دلایل استرس قبل از ازدواج چه می باشد؟

1605686149 communications مشکلات مالی : از جمله موضوعات مهمی که امروزه نمیتوان نسبت به آن بی توجه بود، مشکلات و مسائل مالی می باشد که منجر به استرس قبل از ازدواج در زوجین می شود. روزهای خوش آشنایی و ازدواج به دلیل درگیری های مالی و مشکلات اقتصادی برای افراد می تواند منجر به استرس و نگرانی شود. این مشکلات مربوط به هزینه های تامین مخارج عروسی، مسکن، تهییه جهیزیه و مراسم های مختلف مربوط به دوران ازدواج می باشد. همچنین مواردی مانند شغل، مخارج های زندگی و فرزند نیز می تواند در مراحل بعدی منجر به استرس زوجین شود. حمایت خانواده ها در ابتدای راه و همچنین مدیریت مخارج توسط عروس و داماد می تواند تا حدودی منجر به کم شدن استرس قبل از ازدواج شود.

1605686149 communications نداشتن ثبات در شغل : از دیگر عواملی که منجر به بیشتر شدن استرس قبل از ازدواج می شود، وضعیت شغلی شما و یا همسرتان می باشد. داشتن درآمدی مناسب با مخارج زندگی و ثبات شغلی از جمله مشکلاتی است که امروزه بسیار مهم بوده و منجر به بروز چالش هایی در زندگی افراد می شود.

1605686149 communications ترس از مسئولیت پذیری : ازدواج باعث یک تغییر بزرگ در شیوه و سبک زندگی افراد می شود. ممکن است پیش از آن دختر و پسر در خانواده خود دارای مسئولیت چندانی نبوده و با وارد شدن به زندگی مشترک، باید مسئولیت یک زندگی را به دوش بکشند. همین تغییر در سبک زندگی افراد و وارد شدن به یک روند ناشناخته و جدید می تواند منجر به استرس قبل از ازدواج در آنها شود. مسئولیت های جدید هر کدام از زوجین می تواند از آنها افرادی متفاوت ساخته و همین موضوع نیز برای آنها سبب استرس می شود. این افراد ممکن است در این زمینه نسبت به توانایی های خود و همچنین انجام درست مسئولیت هایشان دچار شک و یا استرس شوند.

1605686149 communications ترس از انتخاب اشتباه : ترس از انتخاب اشتباه فرد زندگیشان از جمله ترس های رایج پیش از ازدواج می باشد. این فکر که با ازدواج کردن هیچ راه برگشتی وجود ندارد برای بیشتر افراد سبب استرس و نگرانی می شود. منشا استرس قبل از ازدواج مربوط به عدم شناخت و اطمینان کامل از همسر آینده می باشد. شناخت کافی و درست، بخش زیادی از این ترس و استرس را کم می کند.

1605686149 communications اختلاف نظر بر سر بچه دار شدن : برای برخی از زوجین تصور بچه دار شدن می تواند استرس زا باشد. تصمیم گیری برای زمان بچه دار شدن ممکن است بین هردو زوجین یکسان نبوده و به دلیل مسائل مالی و یا برنامه ریزی های آینده خود، تمایلی به بچه دار شدن در سالهای اولیه زندگی خود را نداشته باشید. همین اختلاف می تواند منجر به استرس قبل از ازدواج شده و در کنار آن فکر به آینده فرزند و تربیت آن نیز برای شما استرس زا باشد.

راه های کنترل استرس قبل از ازدواج

بیشتر بدانید : چالش های رابطه چیست و چه نکاتی را در باید درباره آن بدانیم؟

7 راهکار کنترل استرس قبل از ازدواج

1605686310 idea علت استرس خود را پیدا کنید : اولین راهکار برای درمان استرس قبل از ازدواج، پیدا کردن علت ترس شما می باشد. پیدا کردن منشا این ترس و درمان متناسب با آن می تواند کمک زیادی به شما نماید.

1605686310 idea با افراد مطمئن در این زمینه صحبت نمایید : صحبت کردن درباره موضوعاتی که منجر به استرس شما می شود با افراد قابل اعتماد در خانواده و یا دوستان شما، از راهکارهای مناسب در این زمینه می باشد. این افراد می توانند به شما راهکارهای بهتری داده و یا از تجربیات خود در این زمینه به شما بگویند.

1605686310 idea از مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید : یکی از راهکارهای اصولی و درست در این زمینه، کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج می باشد. این افراد می توانند در این زمینه به شما راه حل های مناسبی را ارائه داده و در زمینه انتخاب درست و میزان تفاهمتان نیز کمک نمایند. همچنین در موضوعاتی مانند موقعیت شغلی، عاطفی و اجتماعی نیز مشاوره می تواند سنجش مناسبی داشته و میزان آمادگی شما برای ازدواج را بسنجد.

1605686310 idea با یکدیگر وقت بگذرانید : صحبت کردن و گوش دادن به یکدیگر می تواند در کم شدن میزان استرس و اضطراب شما کمک نماید. همچنین در این بین شما راه های حل مسئله و مشکلات با همدیگر را یاد گرفته و تعارضات خود در آینده را بهتر سنجیده و حل می کنید.

1605686310 idea ارتباط خود را بیشتر نمایید : داشتن ارتباط عمیق تر و صمیمی تر با یکدیگر منجر به حفظ و پرورش ازدواج شده و می تواند به شناخت شما از همدیگر کمک بهتری نماید. شما می توانید برای این کار از فرصت های مختلفی برای شناخت یکدیگر استفاده نمایید.

1605686310 idea کمال گرا نباشید : این موضوع را در نظر داشته باشید که هیچ چیز و هیچ کسی کامل نمی باشد و اگر میزان توقعات خود را کم نکنید، استرس باعث شده تا از این دوران که می تواند بهترین دوران زندگی شما باشد، لذت نبرید.

1605686310 idea از موضوعات استرس زا دوری کنید : سعی کنید از اخبار و موضوعاتی که منجر به بیشتر شدن استرس در شما می شود دوری کرده و به جای آن از فضاهای آرام و امن استفاده نمایید. قدم زدن و انجام فعالیت های ورزشی می تواند در داشتن آرامش بیشتر در شما کمک زیادی نماید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه استرس قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462