درمان سریع استرس و اضطراب + رازهای طلایی آرام شدن

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان استرس و اضطراب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

استرس و اضطراب می تواند زندگی هر فردی را بصورت محسوس تحت تاثیر خود قرار داده و گاهی نیز مختل نماید، بنابر این درمان استرس و اضطراب از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می تواند روند زندگی فرد را تغییر دهد. اما خیلی از افراد نمی دانند که از چه روش هایی می توانند استرس و اضطراب خود را کاهش دهند و یا برای کم شدن میزان استرس و اضطراب، تنها از طریق درمان های دارویی اقدام کرده که بعد از مدتی به این شیوه های درمانی وابسته می شوند. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که از روش هایی به غیر از دارو درمانی، به درمان سریع استرس و اضطراب پرداخته و راهکاری مفید برای آن پیدا نمایید. اما این نکته را در نظر داشته باشد که این راهکارها تنها در صورتی تاثیرگذار می باشند که بصورت مداوم انجام شده و بخش روتین زندگی شما شوند.

چرا باید استرس و اضطراب را کم کنیم؟

بیشتر بدانید : علت دلشوره و اضطراب ناگهانی چه می تواند باشد؟

چرا نیاز است تا استرس و اضطراب را در بدن خود کاهش دهیم؟

استرس و اضطراب تفاوت زیادی در نحوه احساسات فرد ایجاد کرده و باعث ترشح هورمون کورتیزول در بدن می شود. کورتیزول در شرایط استرس زا و بصورت موقتی به بدن کمک کرده تا با شرایط استرسی پیش رو مقابله نماید اما در صورت مداوم بودن این ماده در بدن منجر به کم شدن سیستم ایمنی بدن، افزایش خطرهای بیماری های قلبی و عروقی، اختلال پیدا کردن در سطح هورمون های جنسی، کم شدن استحکام استخوان ها و اختلال در روند خواب فرد می شود. بنابر این استرس و اضطراب طولانی مدت منجر به اختلال در عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های بدن و ذهن فرد شده و می تواند تمام زندگی او را تحت تاثیر قرار داده و اثرات منفی زیادی را به جا گذارد.

راهکارهای درمان استرس و اضطراب

بیشتر بدانید : عوامل اضطراب شدید چیست؟

راهکارهای موثر در درمان استرس و اضطراب چه می باشد؟

روش های درمانی استرس و اضطراب کارهای پیچیده و سختی نمی باشد و هر کسی در هر جایی امکان استفاده از آن را دارد که در صورتیکه بصورت مداوم از آن بکار برده شود می تواند تاثیر بسزایی را بر کیفیت زندگی فرد ایجاد نماید. اما در مواقعی که با انجام مداوم این روش ها به نتیجه دلخواه خود نرسیدید، نیاز است که در این زمینه از مشاور و درمانگر استفاده نمایید.

1. تنفس عمیق و آرام : یکی از راه های درمان استرس و اضطراب، نفس کشیدن آرام و عمیق می باشد. تمرکز کردن بر نحوه تمرکز و آرام نفس کشیدن باعث شده تا بدن شما نه تنها که تمرکز خود را از روی افکار منفی بردارد، بلکه به دلیل نوع تنفس شما، به مرور در حالت آرامش قرار گیرد. نفس کشیدن سریع و کوتاه، بدن را در حالت آماده باش قرار داده و به دنبال آن میزان استرس فرد را نیز بیشتر می کند. برای این کار می توانید در یک محیط آرام قرار گرفته و با تنفس عمیق و آرام و توجه کردن به نحوه تنفس خود، میزان استرس در بدنتان را کم نمایید.

2. در آغوش گرفتن فردی که دوست دارید : در تحقیقات صورت گرفته شده در این زمینه نشان می دهد که بغل کردن منجر به ترشح هورمون اکسی توسین در بدن شده که این هورمون باعث کاهش میزان استرس و اضطراب می شود و همچنین حس رضایت و خوشبختی در فرد ایجاد می کند. شما می توانید برای این کار از افرادی استفاده نمایید که آنها را دوست داشته و حس خوبی به شما می دهند، مانند پدر، مادر، همسر و یا فرزندتان.

3. دوش گرفتن : از دیگر راه های مفید در کم شدن میزان استرس و اضطراب فرد، دوش گرفتن می باشد. دوش آب خنک نیز می تواند تاثیر بسیار زیاد و مفیدی در کم شدن میزان استرس در بدنتان داشته باشد. اگر در حمام خود وان دارید، وان گرفتن نیز می تواند تاثیر بهتری در کم شدن استرس و اضطراب در بدنتان داشته باشد.

4. پیاده روی کردن در فضای باز : پیاده روی کردن در فضای باز و بودن در زیر نور آفتاب می تواند در کم شدن استرس و اضطراب شما نقش زیادی داشته باشد. نور خورشید منجر به افزایش ترشح هورمون سروتونین در بدن شده و همچنین میزان کورتیزول را نیز کاهش می دهد. همچنین پیاده روی کردن نیز می تواند به بهتر شدن حال بدن شما و ترشح هورمون اندورفین در بدن کمک نماید که این هورمون نیز از جمله هورمون های شادی آور می باشد.

5. خندیدن : بودن در محیط های شاد و پر انرژی و در ارتباط بودن با افراد شاد و مثبت باعث شده که میزان استرس و اضطراب در شما کاهش یابد. خندیدن میزان اکسیژن در بدن را افزایش داده و جریان خون را بهتر می کند که این موضوع منجر به کاهش میزان استرس بصورت خودکار می شود. همچنین بودن با افراد مثبت در زندگی باعث شده تا کمتر افکار منفی به سراغ شما آمده و به دنبال آن نیز میزان استرس و اضطراب شما کم باشد.

6. به موسیقی گوش دهید : از دیگر درمان های مفید خانگی، گوش کردن به موسیقی آرام و یا مورد علاقه تان می باشد. در تحقیقات صورت گرفته شده در این زمینه نشان می دهد که افرادی که قبل از کارهای استرس زا، موسیقی مورد علاقه خود را گوش داده اند، میزان کورتیزول پایین تری را نسبت به افراد دیگر در بدن خود داشته اند. بنابر این گوش دادن به موسیقی می تواند برای غلبه بر استرس و اضطراب مفید بوده و منجر به آرامش بیشتر فرد شود و ذهن شما را در حالت بهتری قرار می دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه درمان استرس و اضطراب

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462