طولانی شدن رابطه خوبه یا بد؟ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات طولانی شدن رابطه دوستی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

طولانی شدن رابطه عاطفی در روابطی که این تجربه را دارند می تواند مزایا و معایبی را به همراه داشته که گاها سبب فشار زیادی بر روی دختر و پسر نیز می شود. روابط عاطفی که برای شناخت و ازدواج صورت می گیرد، در صورت طولانی شدن می تواند مشکلاتی را در روابط آنها و یا از سوی خانواده ها ایجاد نماید. گاهی فشار زیاد خانواده باعث شده تا دختر و پسر در رابطه خود با مشکلاتی مثل دعوا، بحث و یا تصمیم به پایان دادن به رابطه عاطفی خود را داشته و در این حالات نیز فشار روحی زیادی را متحمل شوند. اما به راستی طولانی شدن رابطه چه معایبی داشته و دلیل آن چه می باشد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی این موضوع و راهکار آن بپردازیم.

معایب طولانی شدن رابطه

بیشتر بدانید : دلبستگی و وابستگی در رابطه عاطفی چه فرقی دارد؟

معایب طولانی شدن رابطه چیست؟

با وجود اینکه طولانی شدن رابطه عاطفی منجر به شناخت بیشتر طرفین از یکدیگر شده و میزان علاقه، صمیمیت و سازگاری آنها با یکدیگر را در طول زمان آشنایی بیشتر می کند، اما دارای معایبی نیز بوده که در اینجا به بررسی این معایب می پردازیم.

1605686149 communications وابستگی زیاد : طولانی شدن رابطه باعث شده تا دو نفر نسبت به یکدیگر وابستگی عاطفی زیادی پیدا کرده و به همین دلیل نیز نمی توانند قبول کنند که رابطه دوستی آنها به نتیجه نرسیده و از هم جدا شوند. وجود همین وابستگی در آنها نیز منجر به این شده تا رفتارهای بد و مخرب طرف مقابل را تحمل کرده و به دلیل وابستگی زیاد به او باج دهند.

1605686149 communications سرد شدن رابطه : طولانی شدن رابطه دوستی باعث شده تا کم کم از میزان هیجان رابطه کم شده و تمام نقاط ابهام از یکدیگر را کشف کرده و دیگر کنجکاوی و حرف جدیدی با یکدیگر نداشته باشند. کم شدن هیجان در رابطه و ناتوانی در بوجود آوردن شور و نشاط در آن می تواند منجر به سرد شدن طرفین و باعث دور شدن و بی انگیزه شدن از یکدیگر شود.

1605686149 communications هزینه عاطفی زیاد : در زمانی که طولانی شدن رابطه ایجاد می شود و طرفین تصمیم به جدایی از یکدیگر را می گیرند، این جدایی تبعات عاطفی زیادی را به همراه خواهد داشت. طولانی شدن رابطه می تواند زمینه بروز مشکلاتی مانند دعوا، قهر، اختلاف نظر و شک به خیانت کردن را بیشتر کرده و در صورتیکه به هر دلیلی پایان پذیرد می تواند شکست عاطفی سنگینی را برای هر کدام از طرفین به همراه داشته باشد.

1605686149 communications بلاتکلیفی : طولانی شدن رابطه عاطفی باعث شده تا شخص در زندگی خود یک حالت بلاتکلیفی را احساس کرده و نمی تواند مشخص کند که تکلیف زندگی اش چه می شود. همین بلاتکلیفی باعث شده تا تصمیمات، فرصت ها و زمان های زیادی از زندگی اش را از دست دهد.

دلایل طولانی شدن رابطه چیست؟

بیشتر بدانید : تشخیص مدت زمان لازم آشنایی برای ازدواج

چه دلایلی منجر به طولانی شدن رابطه دوستی می شود؟

tick 2 فراهم نشدن شرایط ازدواج : یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به طولانی شدن رابطه دوستی می شود، محیا نبودن شرایط ازدواج برای دختر و پسر می باشد. ممکن است آنها قصد ازدواج و شروع زندگی مشترک را داشته باشند اما به دلایلی مانند نداشتن شغل مناسب پسر، ناتوانی در تامین مسکن و یا مایحتاج اولیه و غیره، ازدواج آنها به تاخیر افتد.

tick 2 دودلی و شک داشتن : یکی دیگر از دلایل طولانی شدن زمان دوستی، دودلی و شک در انتخاب هر کدام از طرفین یا هردوی آنها می باشد. حتی در مواقعی ممکن است که فرد طرف مقابل خود را به عنوان شریک عاطفی خود دوست داشته باشد اما به عنوان همسر خود نمی پذیرد. این موضوع باعث شده تا نه برای پایان دادن به رابطه عاطفی آمادگی داشته باشد و نه برای ازدواج کردن با او تصمیم بگیرد.

tick 2 مخالفت خانواده ها : از دیگر دلایلی که منجر به طولانی شدن رابطه عاطفی می شود، مخالفت خانواده ها می باشد. در چنین مواقعی دختر و پسر به امید راضی کردن خانواده ها، دوستی خود را ادامه می دهند.

tick 2 انگیزه کافی نداشتن برای ازدواج : ممکن است پسرها در رابطه عاطفی انگیزه و یا تمایلی برای ازدواج نداشته باشند و این موضوع منجر به طولانی شدن رابطه دوستی می شود. تامین شدن نیازهای عاطفی و جنسی در رابطه دوستی باعث شده تا افراد انگیزه ای برای ازدواج و قبول مسئولیت های آن نداشته باشند.

راهکارهایی برای جلوگیری از طولانی شدن رابطه دوستی

1605686310 idea هدف خود را فراموش نکنید : اگر هر دلیلی باعث طولانی شدن رابطه دوستی شما شده است، در موقعی که قصد هردوی شما ازدواج می باشد، سعی کنید بر روی هدف خود متمرکز شده تا با یکدیگر بتوانید از پس چالش ها و مشکلات پیش رویتان برآیید.

1605686310 idea از کمال گرایی دوری کنید : یکی از مواردی که ممکن است منجر به طولانی شدن رابطه دوستی شما شود، کمال گرایی بیش از حد می باشد. این موضوع را در نظر داشته باشید که هیچ فردی بی عیب و نقص نبوده و اگر با طرف مقابلتان در حدود قابل توجهی دارای تفاهم و سازگاری می باشید، شما پتانسیل داشتن یک ازدواج موفق را دارید. در این زمینه می توانید از مشاوره های پیش از ازدواج استفاده کرده که به نتیجه گیری بهتر و سریع تر شما کمک می کند.

1605686310 idea برای آماده شدن جهت ازدواج، تلاش کنید : فراهم کردن شرایط اولیه ازدواج نیاز به تلاش و همت بالایی داشته که برای جلوگیری از طولانی شدن رابطه دوستی خود نیاز است تلاش بیشتری نمایید. پیدا کردن شغل مناسب، کمک گرفتن از وام ازدواج و همچنین آمادگی خانواده ها از جمله راه های تلاش کردن برای ازدواج می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات طولانی شدن رابطه دوستی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462