اختلافات دوران نامزدی را چگونه حل و فصل کنیم؟ شایع ترین اختلافات

جهت مشاوره تلفنی در زمینه اختلافات دوران نامزدی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

اختلافات دوران نامزدی برای عروس و داماد نگرانی ها و مشکلات زیادی را ایجاد کرده و گاها می تواند در روابط آنها نیز تاثیر گذار باشد. اختلافات دوران نامزدی می تواند دعواها و درگیری های زیادی را به همراه داشته که حتی منجر به عدم ادامه ارتباط و جدایی در دوران نامزی و عقد نیز شود. با این حال بسیاری از این اختلافات بسیار طبیعی و قابل حل بوده و مربوط به هیجانات این دوران است. زوج ها در چنین شرایطی ما یادگیری مهارت های ارتباطی و کمک گرفتن از مشاوره می توانند تا حدود زیادی بسیاری از سو تفاهم ها و درگیری ها را برطرف کرده و یا از آن جلوگیری نمایند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم راهکارهای لازم برای حل و فصل اختلافات دوران نامزدی را یاد بگیریم.

شایع ترین اختلافات دوران نامزدی

بیشتر بدانید : تشخیص مدت زمان لازم آشنایی برای ازدواج

شایع ترین اختلافات دوران نامزدی چه می باشد؟

در دوران نامزدی و عقد، تفاوت های رفتاری زیادی با دوران آشنایی برای افراد ایجاد شده و در این مرحله زوجین می بایست توانایی تعامل مناسب با یکدیگر، حل مسئله، تعهد و همکاری داشتن با یکدیگر را داشته و در مرحله ای می باشند که انتظارات طرفین از یکدیگر بالاتر می رود. همین موضوع منجر به محکم تر شدن رابطه بین زن و شوهر شده و آنها را به سمت زندگی مشترک پیش می برد. اما معمولا موضوعاتی در این دوران وجود دارد که منجر به اختلافات دوران نامزدی می شود :

1605686149 communications از دست دادن اعتماد نسبت به طرف مقابل : مواردی مانند دروغگویی، داشتن روابط نامشروع، خیانت کردن و پنهان کاری از جمله مواردی می باشند که اعتماد طرف مقابل را از بین می برد.

1605686149 communications دیدن عادات خاص در طرف مقابل : مشاهده مواردی مانند انواع اعتیادها، عدم رعایت نظافت و بهداشت شخصی و یا داشتن فعالیت های زیاد در شبکه های اجتماعی از جمله این عادات می باشد.

1605686149 communications شک داشتن به انتخاب درست : برآورده نشدن انتظارها و معیارهای فرد باعث شده تا نسبت به درستی انتخاب خود شک داشته و اختلافات دوران نامزدی شکل گیرد.

1605686149 communications اختلافات مربوط به برنامه ریزی برای عروسی : هزینه های مربوط به عروسی، تعداد مهمان ها و زمان عروسی از جمله شایع ترین اختلافات مربوط به این مورد می باشد.

1605686149 communications اختلافات مربوط به خانواده ها : اختلاف در آداب و رسوم، فرهنگ و رفت و آمدها منجر به این نوع اختلاف ها می شود.

1605686149 communications دخالت کردن خانواده ها : دخالت خانواده ها در زمینه های مختلف، نظارت و حساسیت بیش از اندازه آنها منجر به ایجاد سو تفاهم ها و اختلافات دوران نامزدی می شود.

1605686149 communications اهمیت دادن به رسم و رسوم های غلط : تفاوت در رسم و رسوم ها و پافشاری درباره انجام دادن همه آنها باعث شده تا بر روی خانواده مقابل فشار و مشکلاتی ایجاد شده و منجر به ایجاد اختلافات دوران نامزدی شود.

1605686149 communications عمل نکردن به تعهدات : در ابتدا و مراسم خواستگاری ممکن است تعهدات و قول و قرارهایی گذاشته شود که در صورتیکه فرد و یا خانواده او نسبت به این موارد پایبند نباشد، منجر به بروز مشکلات زیادی شده و اختلافات دوران نامزدی را سبب می شود. این تعهدات می تواند مربوط به موضوعات مالی، مسائل ارتباطی و خانوادگی باشد.

راه حل اختلافات دوران نامزدی

بیشتر بدانید : 15 نکته مهم و کاربردی که قبل از ازدواج باید بدانید

راهکارهای حل اختلافات دوران نامزدی و عقد چه می باشد؟

بهترین کار کمک گرفتن از روانشناسان و متخصصان در حوزه خانواده و ازدواج می باشد که از راهکارهایی برای حل اختلافات دوران نامزدی و عقد استفاده کرده و با ارائه این راه حل ها، منجر به کاهش و کم شدن این اختلاف ها می شوند. در ادامه به مهمترین راهکارهای حل اختلافات دوران نامزدی می پردازیم :

در ارائه انتظارات مالی و عاطفی خود سعی کنید که این موضوعات را متناسب با شناخت خود از روحیات و شرایط مقابل مطرح کرده و واقع بینانه تنظیم نمایید.

در بیان و انجام تعهدات خود صداقت داشته باشید و این موضوع را در نظر داشته باشید که داشتن صداقت می تواند منجر به اعتماد سازی و اطمینان خاطر در طرف مقابل می شود.

سعی کنید در پذیرش نقاط ضعف طرف مقابل باشید چرا که این موضوع در هر فردی وجود داشته و طبیعی می باشد و نقاط قوت او را نیز با تشویق و تقدیر کردن از او، تقویت نمایید.

با داشتن روابط گرم و صمیمی سعی کنید تا عشق و محبت را در همدیگر تقویت کرده تا بتوانید رابطه عاطفی عمیق تری را بین خودتان ایجاد نمایید.

در کنار آن نیاز است تا خانواده ها نیز در درک نیازها و توقعات به فرزندشان کمک کرده و مانع از بروز مشکلات در زندگی آنها شوند.

بسیاری از این اختلاف نظرها و دعواها که بصورت کلامی می باشد در بین زن و شوهرها طبیعی بوده و سعی کنید نسبت به اختلاف های ایجاد شده حساسیت های زیاد و بی مورد به خرج نداده و با کسب مهارت های ارتباطی و مشاوره ازدواج گرفتن، این موارد را حل کنید.

مهارت حل مسئله پیدا کنید و در این راه از کتاب، مشاوره و کلاس هایی مخصوص زوجین کمک بگیرید تا بتوانید در صورت بوجود آمدن مشکل، سو تفاهم و ناراحتی، آن را به صورت درست و اصولی حل نمایید.

در مواقع ناراحتی و عصبانیت سعی کنید به جای بازگو کردن صحبت ها و حرف هایی که منجر به ناراحتی بیشتر در طرفین می شود، سکوت کرده و در شرایطی که آرامش بیشتری را بدست آورده اید اقدام به صحبت و حل کردن مسئله درباره آن نمایید. چرا که صحبت کردن در مواقع ناراحتی و عصبانیت بیشتر منجر به بروز مشکل می شود تا حل آن.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه اختلافات دوران نامزدی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462