مشاوره تلفنی قبل از ازدواج بهتر است یا مشاوره حضوری؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

از آنجایی که امروزه مشاوره قبل از ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تحقیقات نشان داده که این کار منجر به کاهش قابل توجهی در میزان تعارضات و طلاق در زوجین می شود، افراد برای داشتن نتیجه بهتر در زندگی و ازدواج خود، از مشاوره های پیش از ازدواج کمک زیادی می گیرند. در واقع این نوع مشاوره سبب آگاهی بخشی و شناخت بیشتر زوجین از هم شده و از بروز مشکلات جدی تر در آینده پیشگیری می کند. در مشاوره های پیش از ازدواج به بررسی موضوعات مختلفی پرداخته شده و هر کدام از افراد بصورت فردی و همچنین زوجی بررسی می شوند. اما سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که مشاوره های حضوری بهتر می تواند کمک کننده باشد یا مشاوره های تلفنی؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم، تا در تصمیم گیری بهتر شما در این زمینه، کمک نماییم.

مشاوره تلفنی پیش از ازدواج

مشاوره تلفنی پیش از ازدواج به بررسی چه موضوعاتی می پردازد؟

بطور کلی در مشاوره های قبل از ازدواج موضوعات یکسان و مهمی بررسی می شود که هر کدام از این موضوعات نقش تعیین کننده و اساسی در زندگی زناشویی داشته و بررسی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در اینجا چند نمونه از این موارد را اشاره می کنیم.

تفاوت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی

از جمله موضوعاتی که از ابتدای رابطه مشهود بوده و در زندگی زوجین نقش دارد، تفاوت های بنیادین بین افراد می باشد که از جمله این تفاوت ها میتوان به اختلافات فرهنگی، مذهبی و تفاوت در وجوه اجتماعی افراد اشاره کرد. همانطور که می دانید مهم ترین و اساسی ترین جایگاه هر فرد در زندگی اش، خانواده آن می باشد و از آنجایی که در خانواده آداب و رسوم و فرهنگ و مذهب شکل می گیرد، تفاوت های موجود بین هر دو طرف و وجوده تعارض های بزرگ و اساسی می تواند نقش مهمی در اختلافات آینده افراد ایجاد نماید. این موضوع به ویژه در مواقعی که ازدواج بین دو شهر و فرهنگ مختلف صورت می گیرد، نمود بیشتری پیدا کرده و نیاز به کمک گرفتن از روانشناس و مشاور دارد.

 

مشاوره تلفنی قبل از ازدواج

بررسی ارزش ها، هدف ها و الویت ها

هر کدام از ما در زندگی خود دارای یکسری ارزش ها، خواسته ها و هدف هایی می باشیم و در زمانی که وارد زندگی مشترک می شویم، با همه این ویژگی ها و نیازها وارد شده و در صورت آگاهی و شناخت نداشتن از خواسته و هدف های خود و طرف مقابلمان، می توانیم دچار تعارضات جدی و غیر قابل حلی شویم. در واقع در مشاوره تلفنی پیش از ازدواج، فرد مشاوره دهنده هر کدام از این موارد را با زوجین بررسی کرده و در صورتیکه چشم انداز کلی زوج ها در زندگی مشترک با هم تفاوت چشم گیری داشته باشد، آنها را از این موضوع مطلع کرده و خطرات احتمالی آن را بررسی می کند.

نداشتن شناخت کافی و توانایی برای حل مسئله

اینکه ما در زندگی مشترک انتظار تعارض و مشکل نداشته باشیم یک باور غلط و اشتباه می باشد. در واقع هیچ رابطه ای در دنیا وجود ندارد که دارای اختلاف و تعارض نباشد. اما اینکه به چه صورت این اختلافات مطرح شده و یا حل مسئله می شود از اهمیت زیادی برخوردار است و در واقع این موضوع نیاز به آموزش و آگاهی داشته که با کمک مشاوره پیش از ازدواج شما می توانید به این آموزش ها دست پیدا کنید. از آنجایی که در دوران آشنایی و ابتدایی رابطه هر کدام از طرفین سعی در نشان دادن حالتی خوب و کامل از یکدیگر می باشند، این گونه اختلافات و تعارضات کمتر به چشم می خورد و بعد از رفتن به زیر یک سقف و تشکیل زندگی زناشویی، مشکلات و اختلاف نظرها ایجاد شده و در آن هنگام ممکن است زوجین احساس کنند که این پایان راه بوده و یا امکان اصلاح شدن این موضوعات وجود ندارد. یکی از مواردی که مشاوره تلفنی پیش از ازدواج به شما کمک می کند، همین موارد بوده که در بررسی این تعارض ها به شما نحوه صحیح را آموزش داده و حل مسئله داشتن را یاد می دهد.

 

ویژگی های مشاوره تلفنی چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن امکانات مختلفی مانند تلفن همراه و اینترنت، این امکان را به اشخاص می دهد تا به راحتی و از هر نقطه ای از جهان، به منابع مورد نیاز خود دسترسی یابند. در واقع این امکان باعث شده تا همه از شرایط یکسانی برخوردار شده و منطقه زندگی شخص، مانعی در جهت تامین نیازهای او نشود. از همین روی مشاوره تلفنی قبل از ازدواج نیز ابزاری کاربردی و قابل دسترس برای عموم افراد جامعه می باشد تا به راحتی و تنها با یک تماس تلفنی بتوانند نیازه خود را تامین کنند. مشاوره های تلفنی قبل از ازدواج امروزه با استقبال زیادی همراه بوده و باعث شده تا به راحتی و بدون معطلی شما بتوانید سوالات و اطلاعات مورد نیاز خود را تامین نمایید. بنابراین، این امکان برای شما وجود دارد تا در صورتی که نیاز به مشاور و روانشناس کاربلد داشته و در موقعیت مکانی شما این امکان وجود ندارد، با کمک مشاوره تلفنی، به راحتی شرایط مورد نیازتان فراهم شود. افرادی که در مشاوره تلفنی به شخص کمک می کنند دارای سالها تجربه در این زمینه بوده و با بررسی زوج های مختلف و داشتن تجارب زیاد در این زمینه، می توانند پاسخگوی مناسبی در برابر سوالات شما بوده و راه حل ارائه شده توسط آنها معتبر تر و اثر بخش تر می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462