ویژگی های یک مشاور روانشناس خوب چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

در طول زندگی هر فردی این موضوع پیش آمده که برای مراجعه به پیش مشاور روانشناس، به دنبال یک فرد خوب و قابل اعتماد می گردد. پیدا کردن یک درمانگر مناسب در بین افراد مختلف در این زمینه، بسیار سخت بوده و افراد را با چالش های زیادی روبرو می کند. از آنجایی که هزینه مشاوره نیز برای خیلی از افراد بالا بوده و ممکن است قابلیت تست و ارزیابی افراد مختلف را نداشته باشند، بنابر شناخت ویژگی های یک مشاور روانشناس خوب می تواند به آنها در انتخاب راحت تر و سریع تر، کمک نماید.

امروزه به دلیل مشغله های زیاد افراد در زمینه های مختلف کار و زندگی، امکان مراجعه به مراکز مشاوره حضوری سخت شده و همین موضوع منجر به عدم تمایل آنها به رفتن به پیش درمانگر می شود. اما از آنجایی که امکانات جوامع امروزی گسترش پیدا کرده و باعث شده تا روش های دیگری برای این منظور بکار گرفته شود، دستیابی به مشاور را به طرق دیگری نیز ممکن ساخته است. از جمله این موارد می توان به مشاوره های آنلاین و تلفنی اشاره کرده که دیگر نیازی به حضور در مطب نداشته و فرد می تواند به راحتی و از هر نقطه از جهان و یا کشور، به آن دسترسی پیدا نماید.

مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن نیز به منظور دسترسی راحت تر افراد به مشاور و روانشناس تاسیس گشته و دارای افراد با تجربه و دارای تخصص در زمینه های مختلف مانند کودک، زوجین، طلاق، تحصیلی، پیش از ازدواج و جنسی می باشد و شما می توانید تنها با کمک یک تلفن، به مشاوره مورد نیاز خود دست پیدا نمایید. همچنین این امکان برای افراد خارج از ایران نیز فراهم بوده تا به راحتی با مشاوران فارسی زبان در زمینه های مختلف صحبت کرده و مشاوره مورد نیازشان را دریافت کنند.

ویژگی های مشاور روانشناس خوب

بیشتر بدانید : بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در پونک

مشاور روانشناس خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

tick 2 خود کنترلی : از ویژگی های مهم در یک روانشناس این است که از نظر احساسی و عاطفی با بیمار دچار آمیحتگی فکری نشده و بتواند مشاوره درست و اصولی به مراجعه کننده دهد. البته این به معنای عدم همدلی و یا درک نکردن بیمار نبوده و همچنین به معنای این نمی باشد که برخی از وقایع بر روی مشاور روانشناس تاثیری نگذاشته و احساسات او را تحت تاثیر قرار نمی دهد. بلکه به معنای تنظیم احساسات او بوده تا بتواند پاسخی درست و منطقی به مراجعه کننده داده و راهنمایی مناسبی نماید.

tick 2 همدلی داشتن : مشاور روانشناس خوب باید قادر به همدلی کردن با بیمار بوده و حتی توانایی این را داشته باشد تا خود را جای او گذاشته تا بتواند احساسات و مشکلات او را به درستی درک کند. این موضوع باعث شده تا بتواند با توجه به روحیات و مشکلات او مشاوره مناسبی داده و به او کمک نماید. در مطالعات صورت گرفته، افرادی که از همدلی بالایی برخوردار می باشند، مغز آنها واکنش های مشابه با افرادی که آن موضوع را خودشان تجربه کردند، می دادند. بنابر این همدلی کردن و درک شرایط بیمار می تواند در کمک و راهنمایی او نقش مهمی داشته و شرایط فرد در نظر گرفته شده تا از تکنیک های درمانی مناسبی استفاده شود.

tick 2 داشتن ذهن باز : ممکن است در طول جلسات مشاوره، افراد مختلفی به مشاور روانشناس مراجعه کرده که دارای اعتقادات و ارزش های متفاوتی باشند. گشودگی ذهن درمانگر باعث شده تا با آنها به خوبی ارتباط برقرار کرده و مدارا نماید. در مواقعی که روانشناس نتواند در درک و پذیرش فرد مقابل رود، بیمار این موضوع را احساس کرده و روند درمان را ادامه نمی دهد.

tick 2 صبور بودن : از آنجایی که گاهی روند درمان طولانی بوده و برای رساندن فرد به نتیجه مورد نظر ممکن است زمان بر باشد، مشاور روانشناس خوب در این راه صبور بوده و عجله نمی کند. حتی ممکن است گاهی روند درمان بر خلاف تصور پیش رفته و یا بیمار عقب نشینی کند. داشتن صبر و مطمئن بودن از روند درمان می تواند در خروجی نهایی کار تاثیر زیادی دارد.

tick 2 مهارت ارتباطی : داشتن مهارت های برقراری ارتباط از ویژگی های مهم مشاور روانشناس خوب می باشد. این موضوع تنها به صحبت کردن محدود نمی شود و روانشناس خوب باید قبل از هر چیزی شنونده خوبی بوده و مراقب نحوه زبان بدن بیمار نیز باشد، تا در صورت نیاز با کمک آن رمز گشایی کرده و به نکات مخفی درباره فرد پی ببرد.

خصوصیات مشاور روانشناس خوب چیست؟

بیشتر بدانید : بهترین مشاور تربیت کودک در غرب تهران

خصوصیات مشاور روانشناس خوب چیست؟

راز دار و امین است : یک مشاور خوب امین بوده و حرف هایی که در اتاق مشاوره و جلسات مطرح می شود را تنها در همان محیط نگه داشته و در حفظ اسرار بیمار خود کوشا می باشد.

جلسات درمان سازماندهی دارد : مشاور روانشناس خوب دارای یک نقشه ذهنی برای روند درمان بیمار خود بوده و سعی بر این دارد که جلسات مشاوره را بر اساس آن به پیش برده و از زمان مشاوره به نحوه احسنت استفاده می کند.

آگاهی رسانی خوبی دارد : درباره مشکل فرد و چالش های پیش رویش به او آگاهی های لازم را داده و اطلاعات مورد نیاز فرد را تا جای ممکن در اختیار مراجعه کننده قرار می دهد.

قضاوت نمی کند : یک مشاور خوب نگاه قضاوت گرایانه به بیمار نداشته و بابت هیچ موضوع و اشتباهی او را سرزنش نمی کند. همچنین هیچوقت به فرد برچسب نزده و نصیحت نمی کند.

پرسش به موقع می پرسد : مشاور روانشناس خوب از پرس های به موقع و به جا برای شناخت بهتر موضوع استفاده می کند. همچنین او می داند که پرسیدن سوال های زیاد فرد را در مقاومت و فشار قرار می دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه فردی و زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462