علت مراجعه به مشاوره ازدواج | آیا مشاوره ازدواج نیاز است؟

اگر در رابطه شما مشکل ایجاد شده است بهتر است که به یک مشاوره ازدواج مراجعه کنید‌...

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

اگر در رابطه شما مشکل ایجاد شده است بهتر است که به یک مشاوره ازدواج مراجعه کنید‌. علت مراجعه به مشاوره ازدواج، اختلاف‌ها و مشکلاتی هستند که در بیشتر زوج‌ها برطرف نمی‌شود. ممکن است هر چقدر به خود بگویید مشکلات طبیعی است و این فقط موقتی است چه فایده‌ای دارد؟

اگر نتوانید مشکلات زناشویی خود را برطرف کنید تا اوضاع بهتر شود نیاز است که به یک مشاوره ازدواج مراجعه کنید. زمانی که متاهل هستید یا در یک رابطه طولانی مدت هستید طبیعی است که درگیری را تجربه کنید و دوره‌های سختی را تحمل کنید.

با این حال مدیریت این موقعیت‌ها دور از دسترس نیست و می‌توانید به راحتی در میان سختی‌ها گام بردارید. این می‌تواند در میزان بازگشت شما و بازگشت به زوج خوشبختی که قبلاً بودید بسیار مهم باشد. پس چه زمانی وقت آن است که به دنبال مشاوره باشید؟

مشاوره ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج یا مشاوره زوج درمانی نوعی درمان است که به افراد کمک می‌کند تا مشکلات خود را در زندگی زناشویی پیدا کنید و همچنین روابط خود را بهبود ببخشید. این نوع درمان می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا جان تازه‌ای به پیوندهای عاشقانه خود بدهند و دلایلی را که در وهله اول آنها را گرد هم آورده‌اند، تقویت کنند.

مشاوره ازدواج متکی به جلسات درمانی بین هر دو شریک زندگی است که به دقت گوش دهند و سعی کنند هر موضوعی را که بر رابطه تاثیر می‌گذارد ساده سازی کنند.

سپس مشاوره‌ها سعی می‌کنند در یک اقدام شخصی و مبتنی بر شواهد همکاری به آنها در حل مشکلاتشان کمک کنند. بسیاری از زوج‌ها به دنبال مشاوره ازدواج هستند و این مشاوران می‌توانند بحث‌های قبل از ازدواج را برای زوج‌ها یا نامزد در جلسات مشاوره تسهیل کنند.

ترس از مشاوره ازدواج به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟

برای بسیاری از زوج‌ها، مشاوره می‌تواند گیج کننده باشد یا در میان گذاشتن جزئیات شخصی درمورد خود و رابطه می‌تواند دلهره‌آور و کمی طاقت فرسا باشد. با این حال گامی بزرگی می‌توانید در موفقیت زندگی زناشویی بردارید.

مشاوره تلفنی ازدواج تمام مشکلات شما را در زمینه ازدواج و زناشویی می‌تواند برطرف کند. از طریق این مشاوره تمام اطلاعات شخصی شما محرمانه خواهد بود و به هیچ عنوان در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت.

مشاوره ازدواج فرایندی است که از نظر زمانبندی و جنبه‌های مالی تلاش زیادی می‌طلبد، در مواردی که فقط یک طرف علاقمند به درخواست کمک است، متقاعد کردن شریک زندگی آنها برای مشارکت در درمان دشوار است.

مشاوره زمانی بهتر این است که هر دو طرف شرکت کنند، با این حال اگر یکی از طرفین مشتاق نباشد مشاوره فردی می‌تواند به همان اندازه برای او مفید باشد. فکر می‌کنید مشاوره ازدواج جز جدایی یا طلاق جایگزینی دارد؟

بسیاری از زوج‌ها از این موضوع می‌ترسند با توجه به اینکه 50 درصد ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود، مشاوره ازدواج می‌تواند کلید نجات زندگی مشترک شما باشد.

مشاور ازدواج چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

مسائل پیچیده زیادی در یک رابطه وجود دارد و مشاوران ازدواج برای تسهیل گفتگو در مورد تعدادی از مسائل آموزش دیده‌اند. برخی از مسائل رایجی که متخصصان ازدواج به زوج‌ها کمک می‌کنند تا مشکلات را حل کنند عبارتند از:

  • ارتباط
  • صمیمیت و سلامت جنسی
  • وفاداری
  • تربیت فرزندان
  • فرزندخواندگی
  • ناباروری
  • پریشانی احساسی
  • اختلالات سلامت روان
  • سوء مصرف مواد

چه کسانی می‌توانند از مشاوره ازدواج بهره‌مند شوند؟

اکثر ازدواج‌ها و سایر روابط کامل نیستند، هر فردی ایده‌ها، ارزش‌ها و نظرات متفاوتی در یک رابطه دارد و همیشه با شریک زندگی خود یکسان نیست. این تفاوت‌ها لزوماً به این معنی نیست که رابطه شما مستلزم جر و بحث است.

برعکس این تفاوت‌ها می‌توانند مکمل هم باشند اما می‌توان روابط را آزمایش کرد ممکن است پس از مدتی که با هم هستید اعصابتان را به هم بزند. گاهی اوقات مسائل خاص مانند رابطه خارج از ازدواج یا از دست دادن جذابیت جنسی باعث ایجاد مشکلاتی در یک رابطه می‌شود.

بدون توجه به علت، پریشانی در رابطه می‌تواند استرس، غم، تنش، نگرانی و مشکلات دیگر را ایجاد کند. ممکن است امیدوار باشید گه مشکلات رابطه شما خود به خود حل می‌شوند، اما! یک رابطه بد ممکن است بدتر شود و در نهایت منجر به مشکلات روحی مانند افسردگی شود.

یک رابطه بد همچنین می‌تواند مشکلاتی را در محل کار ایجاد کند و سایر اعضای خانواده یا حتی دوستی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد زیرا افراد احساس می‌کنند مجبور به جانبداری هستند.

پس وقتی یک رابطه مشکلی دارد باید توسط مشاوره ازدواج برطرف شود می‌توانید برای حل مشکلات، از مشاوره آنلاین نیز کمک بگیرید.

این مشاوره به زوج‌هایی کمک می‌کند که به سادگی می‌خواهند مشکلات زناشویی خود را برطرف کند و درک بهتری از یکدیگر به دست آورند.

مشاوره ازدواج همچنین می‌تواند به زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند کمک کند. بهتر است قبل از مهروموم شدن یک ازدواج، اختلافات را برطرف کنید.

مشاوره ازدواج چگونه کار می‌کند؟

مشاوره ازدواج چگونه کار می‌کند؟

مشاوره ازدواج معمولاً زوج‌ها را برای جلسات درمانی مشترک گرد هم می‌آورد. مشاور یا درمانگر به زوج‌ها کمک می‌کند تا منابع تعارض‌های خود را مشخص و درک کنند و سعی کنند آن‌ها را حل کنند. شما و شریک زندگیتان هر دو بخش خوب و بد رابطه خود را تجزیه و تحلیل خواهید کرد.

همچنین مشاوره تلفنی می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌هایی را برای تقویت رابطه خود بیاموزید. این مهارت‌ها ممکن است شامل برقراری ارتباط آشکار، حل مسئله با هم و بحث منطقی درباره تفاوت‌ها باشد.

در برخی موارد، مانند بیماری روانی یا سوء مصرف مواد، مشاور ازدواج شما ممکن است با سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی شما همکاری کند تا طیف کاملی از درمان را ارائه دهد.

صحبت کردن در مورد مشکلات خود با یک مشاوره ازدواج ممکن است آسان نباشد. جلسات ممکن است در سکوت بگذرد، زیرا شما و شریک زندگی‌تان در مورد اشتباهات کاملا آگاه هستید.

یا ممکن است دعوای خود را با خود بیاورید، در طول جلسات داد و بیداد کنید. درمانگر شما می‌تواند به عنوان میانجی یا داور عمل کند و به شما کمک کند تا با احساسات و آشفتگی کنار بیایید. مشاور ازدواج شما نباید در این اختلافات جانبداری کند.

ممکن است بعد از چند جلسه متوجه شوید که رابطه‌تان رو به بهبود است. از سوی دیگر، ممکن است در نهایت متوجه شوید که اختلافات شما واقعاً آشتی ناپذیر است و بهتر است رابطه خود را پایان دهید.

اگر شریک زندگی شما از شرکت در جلسات مشاوره ازدواج امتناع کند چه؟ خودت میتوانی بروی زمانی که تنها یکی از طرفین مایل به درمان باشد، ممکن است اصلاح روابط دشوارتر باشد. اما همچنان می‌توانید با یادگیری بیشتر در مورد واکنش‌ها و رفتار خود در رابطه، از آن بهره‌مند شوید.

آموزش نحوه برقراری ارتباط زوجین

در هر رابطه‌ای دو طرف می‌خواهند شنیده شوند و دوست داشته شوند‌‌. با این‌ حال، بیشتر زوج‌ها در نحوه برقراری ارتباط اشتباه گرفتار می‌شکند و در نهایت احساس ناامیدی می‌کنند.

وقتی این اتفاق می‌افتد، زوج‌ها معمولا یکدیگر را سرزنش می‌کنند بدون اینکه متوجه شوند قصدشان مثبت است اما به خوبی ارتباط برقرار نمی‌شود. مشاوره ازدواج به زوج‌ها این امکان را می‌دهد تا مسائل خود را در یک محیط امن و بدون بازگشت به‌ الگوهای منفی، مورد بحث قرار دهند.

 

تکنیک‌ها و ابزارهای مورد استفاده در مشاوره ازدواج

درمانگر به زوج‌ها کمک می‌کند تا دریابند که این الگوها چگونه اتفاق می‌افتند و برای تغییر  آنها باید چه کاری انجام دهند. هدف این است که نتیجه‌ای متفاوت داشته باشند و یاد بگیرند که چگونه ارتباط صمیمی‌تری داشته باشند و چگونه نیازهای یکدیگر را درک کنند.

در ادامه چند تکنیک و ابزار وجود دارد که می‌توانید از طریق مشاوران ازدواج یاد بگیرید

کشف دلایلی واقعی پریشانی

اغلب در مورد مواردی بحث می‌کنید که نتیجه آنها مشخص نیست، بهتر است به جای دلایل غیر واقعی به دنبال کشف دلایل واقع بینانه در روابط خود باشید که بتوانید یک موضوع اساسی پیدا کنید این‌ها مواردی هستند که در مشاوره ازدواج آموزش خواهید دید.

آموزش ابزارهای خاص برای بهبود صمیمیت و ارتباط

از طریق یادگیری زبان عشق یکدیگر می‌توانید به درک بهتری از همدیگر برسید. مشاوران ازدواج تکالیفی مانند شب‌های ملاقات، کشف ایجاد علایق و انجام سرگرمی‌های مشترک را به شما پیشنهاد می‌کنند که انجام دهید.

یادگیری برطرف کردن درگیری

زمانی که یک درگیری اتفاق می‌افتد، بسیار مهم است که بدانید هر دو طرف چه کاری می‌توانند برای حل سریعتر آن انجام دهند تا بیشتر باعث تشدید و عصبانیت نشود.

حل و فصل حوادث گذشته در رابطه که ممکن است بر زمان حال تأثیر بگذارد

تجربیات دردناک گذشته اغلب می‌تواند بر نحوه رفتار و احساس ما در روابط فعلی تاثیر بگذارد. کشف و حل این آسیب‌های گذشته به ما کمک می‌کند تا رابطه‌ای تازه‌تر شروع کنیم.

نگاهی به تجربیات گذشته

نگاهی به گذشته کمک می‌کند تا زوج‌ها یاد بگیرند که چگونه تجربه‌ها و عادات قدیمی که بر روابط آنها در زمان حال تأثیر می‌گذارد، کنترل کنند. با جستجو در گذشته باعث همدلی در هر یک از شریک‌های زندگی می‌شود و هر طرف بینشی نسبت به رفتار فعلی شریک خود به دست می‌آورد.

آموزش مدیریت خشم

مهم است که چگونه بتوانید خشم خود را کنترل کنید و با دانستن اینکه چه زمانی در نقطه جوش قرار دهید و چگونه خود را آرام کنید، بهتر می‌توانید از تبدیل شدن به مشاجره‌های آسیب زننده جلوگیری کنید.

سوالات رایج درمورد مشاوره ازدواج

سوالات رایج درمورد مشاوره ازدواج

در اینجا  رایج‌ترین سوالاتی که مردم در مورد زوج درمانی می‌پرسند آورده شده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطالعه این سوالات رجوع کنید.

چند جلسه به مشاوره ازدواج نیاز داریم؟

این یک سوال رایج است و پاسخ دادن به آن دشوار است، زیرا هر زوجی به تعداد جلسات متفاوتی احتیاج دارد. با این حال، با یک مشاور ازدواج خوب، تغییرات مثبت در طی چند جلسه شروع می‌شود.

شما باید به سرعت متوجه پیشرفت در نحوه درک مشکلات خود و بینش عمیق‌تری نسبت به خود و شریک زندگی خود شوید. بسیاری از زوج‌ها به طور کلی بین 10 تا 20 جلسه دارند.

آیا هر دو شریک نیاز به حضور دارند؟

حضور هر دو شریک زندگی مهم است، اما اگر یکی از زوجین تمایلی به شرکت در زوج درمانی نداشته باشد، تنها با یک شریک می توان به پیشرفت دست یافت.

در طول جلسات، هر دو شریک معمولا با هم شرکت می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است درمانگر بخواهد با هر فرد به صورت جداگانه ملاقات کند تا بتواند یک موضوع خاص را به روشی عمیق‌تر بررسی کند. سپس بینش‌ها یا ابزارهای جدید به طور مشترک در جلسات زوج بعدی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

آیا مشاوره ازدواج موثر است؟

این یک سوال منصفانه است، هیچ کس نمی‌خواهد زمان یا پول را تلف کند. مشاوره ازدواج موثر است، اما تنها در صورتی که هر دو نفر مایل به انجام تلاش لازم باشند. مطالعات نشان داده اند که مشاوره رابطه (برای زوجین متاهل یا غیر متاهل) در 75 درصد مواقع در بازگرداندن روابط موفق است.

البته، نتایج ممکن است متفاوت باشد، اما تا حد زیادی به سطح مشارکت زوجین مرتبط است. تحقیقات همچنین نشان داده است که اگر زوجین قبل از نقطه شکست به دنبال مشاوره باشند، مشاوره ازدواج موثرتر است به عبارت دیگر، بهتر است صبر نکنید تا اوضاع بد شود.

کلام آخر

به طور کلی مشاوران ازدواج به شما کمک می‌کنند که چگونه روابط خود را حفظ کنید. برخی از مشاوران وجود دارند که توصیه‌های بسیار بدی را ارائه می‌دهند، زمانی که در زندگی زناشویی مشکل حل نشدنی دارید بهتر است از مشاوران کمک بگیرید.

اگر هر دو طرف مایل به همکاری با درمانگر باشند احتمال زیادی وجود دارد که بتوانند همه مشکلات را برطرف کنند و با شکل بهتری نسبت به زمانی که شروع کردند و حتی در آینده بهتر پیش بروند. به همین خاطر بهتر است که مشکلات خود را با یک مشاوره تلفنی در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462