علت اصلی طلاق چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه طلاق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

علت اصلی طلاق می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که در زوجین مختلف، متفاوت می باشد، اما با توجه به آمار صورت گرفته در این زمینه، دلایل پرتکراری منجر به ایجاد طلاق می شود. طلاق یکی از تجربیات تلخ و سخت در زندگی هر فردی می باشد که می تواند تاثیرات منفی را بر روی روان افراد ایجاد کند و در صورت داشتن فرزند نیز باعث بروز آسیب های زیادی به کودکان می شود. بنابر این با شناخت بیشتر عواملی که منجر به بروز طلاق می شود و راه های جلوگیری از شدت یافتن این مشکلات، می توانید زندگی بهتر و امیدوار کننده تری را برای خود و خانوادتان ایجاد نمایید.

همچنین می توانید برای راهنمایی بیشتر و مشاوره در زمینه طلاق، با مشاوران و روانشناسان ما در مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن تماس گرفته و در این زمینه به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید. این مرکز در بیشترین زمان های شبانه روز پاسخگوی نیاز شما عزیزان در زمینه های مختلف می باشد. همچنین شما می توانید از هر نقطه ای از ایران و جهان و تنها با کمک یک تلفن، مشاوره خود را دریافت نمایید.

علل اصلی طلاق

بیشتر بدانید : مشاوره تلفنی حفظ اعتماد به نفس بعد از طلاق

علت اصلی طلاق چه مواردی می باشد؟

آمار طلاق در ایران بسیار بیشتر از قدیم می باشد و این موضوع به موارد زیادی بستگی دارد. در ادامه به علت های شایع و پررنگ در موضوع طلاق می پردازیم :

مشکلات مالی : بالا رفتن هزینه های زندگی و نداشتن درآمد بالا و متناسب با هزینه ها باعث شده که رفاه و زندگی افراد با مشکلات جدی روبرو شده و در نهایت منجر به بالا گرفتن این مسائل می شود. مشکلات مالی در زندگی تاثیر زیادی بر خلق و خوی زوجین گذاشته و همچنین میزان استرس و اضطراب را در فرد بالا می برد که این موضوع نیز در نهایت باعث شده تا شخص رفتارهای غیرسازنده بیشتری داشته باشد.

خیانت : از موضوعات پر تکرار در طلاق زوجین، مسئله خیانت می باشد. خیانت باعث شده تا احساس تعهد و اعتماد در زندگی از بین رفته و طرف مقابل نمی تواند با این احساسات و افکار کنار آمده و اقدام به طلاق می کند. خیانت، خشم و تنفر را در فردی که خیانت دیده است، بالا برده و به همین دلیل باعث عدم ادامه زندگی زناشویی می شود.

ازدواج در سنین پایین : ازدواج در سن کم و در سال های ابتدایی جوانی ممکن است بر اساس هیجانات و احساسات صورت گرفته باشد و شناخت درست و کافی از یکدیگر و از زندگی مشترک نداشته باشند. این موضوع باعث شده تا با گذشت زمان و برخورد با مشکلات و مسائل، دچار سرخوردگی و نا امیدی شده و اقدام به طلاق نمایند.

اعتیاد : داشتن اعتیاد یکی از زوجین و یا گرفتار شدن در اعتیاد باعث شده تا زندگی مشترک افراد با مشکلات زیاد و جدی مواجه شده و در نهایت طرف مقابل زندگی مشترک خود را به پایان برساند.

مسائل جنسی : داشتن مشکلات جنسی مختلف مانند انحرافات جنسی، توقعات جنسی بالا، عدم هماهنگی در تامین نیازهای جنسی یکدیگر، عدم تمایل به برقراری رابطه زناشویی و مشکلاتی در اینباره می تواند از علل های موثر در طلاق زوجین باشد.

علت اصلی طلاق چه می باشد؟

بیشتر بدانید : روش های جلوگیری از طلاق

عوامل تاثیرگذار شخصیتی که منجر به بروز طلاق می شود چیست؟

عدم تفاهم : نداشتن تفاهم و توانایی حل مسئله از علت های مهم و اصلی در طلاق می باشد که باعث شده تا زوجین همواره بر سر موضوعات مختلف، دچار تعارض شده و این تعارضات قابلیت حل کردن و رفع شدن نداشته باشد. داشتن اختلاف نظر بین هر دو نفر انسان بسیار طبیعی و رایج می باشد و نمیتوان هیچ دو زوجی را بدون مشکل و تعارض تصور نمود. اما میزان این تعارضات و همچنین عدم توانایی حل کردن و کنار آمدن با آنها می تواند منجر به بروز مشکل و جلوگیری از ادامه زندگی زناشویی شود.

عدم صمیمیت : نداشتن رابطه عاطفی صمیمی و امن باعث شده تا زوجین احساس تعلق خاطر به یکدیگر نداشته و بیشتر از همسر، به هم اتاقی شبیه باشند. این عدم صمیمیت در جنبه های مختلف زندگیشان تاثیر گذار بوده و باعث شده تا روابطتشان رو به سردی و در نهایت جدا شدن پیش رود. گاهی ممکن است زوجین به دلایل مختلفی اقدام به طلاق رسمی و قانونی نکرده ولی از طلاق عاطفی بین خود برخوردار باشند.

عدم برابری : مطابق نبودن ارزش ها، معیارها، فرهنگ ها، خواسته ها و ویژگی های رفتاری هر دو طرف باعث شده تا تفاوت ها و اختلاف نظرهای بسیاری را در طول زندگی مشترکشان ایجاد نماید. این موارد هرچقدر از میزان تفاوت بیشتری برخوردار بوده، بیشتر مشکل ساز و چالش برانگیز می شود.

عدم آمادگی برای ازدواج : گاهی بعضی از افراد برای قبول مسئولیت های زندگی و ازدواج هنوز دارای آمادگی کافی نبوده و با اصرارهای خانواده و اطرافیان تن به ازدواج می دهند. این افراد باعث شده تا با رفتن به زیر یک سقف و مواجه شدن با مسئولیت ها و مشکلات ازدواج، از ادامه راه سر باز زده و نتوانند زندگی مشترک خود را ادامه دهند.

تفاوت در فرزند پروری : گاهی مشکلات و اختلاف نظرها زمانی به اوج می رسد که یک فرزند به جمع خانواده اضافه می شود. تفاوت در نحوه تربیت فرزند باعث شده تا میزان اختلافات و مشکلات زناشویی بالا گرفته و نتوانند از پس این میزان تعارضات بر آمده و اقدام به طلاق نمایند. همچنین ممکن است با بیشتر شدن تعداد فرزندها و افزایش مقدار مسئولیت ها و فشارهای زندگی بر روی دوش یکی از زوجین، میزان تحمل او کم شده و اقدام به جدایی و ترک زندگی مشترک نماید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه طلاق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462