رابطه جنسی قبل از ازدواج | خوب یا بد؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه رابطه جنسی قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

رابطه جنسی قبل از ازدواج امروزه نسبت به قدیم گسترش بیشتری داشته و به دلیل داشتن دوستی با جنس مخالف، ازدواج سفید و مشکل اقتصادی برای ایجاد زندگی مشترک، این نوع ارتباطات بیشتر شده است. در بیشتر مواقع ترس از بارداری نامشروع و یا ابتلا به بیماری های ناشی از رابطه جنسی نیز از دیگر نگرانی ها درباره رابطه جنسی قبل از ازدواج می باشد. اما تنها این موضوعات، مشکلات رابطه جنسی قبل از ازدواج نبوده و این نوع روابط می تواند بر کیفیت زندگی مشترک نیز تاثیرگذار باشد. در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم.

رابطه جنسی قبل از ازدواج چه ضررهایی برای دختر دارد؟

بیشتر بدانید : همسرم اعتیاد به خود ارضایی دارد چکار کنم؟

چه فرقی بین رابطه جنسی قبل از ازدواج با بعد از ازدواج وجود دارد؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج در بیشتر مواقع به دلیل رفع کردن نیازهای جنسی، نشان دادن قدرت جذب جنس مخالف، کنجکاوی و هوس بازی صورت می گیرد و تجربه عشق و علاقه واقعی در این روابط ممکن است کمتر به چشم بخورد. اما در رابطه جنسی که بعد از ازدواج صورت می گیرد، این نوع روابط بیشتر به منظور پیش برد زندگی مشترک انجام شده و میزان صمیمیت و نزدیکی بین زوجین را بیشتر می کند. البته رابطه جنسی قبل از ازدواج به نوع روابط و میزان علاقه و دلبستگی دو طرف نیز بستگی داشته و همچنین اینکه قصد و هدف از این ارتباط چه می باشد.

رابطه جنسی قبل از ازدواج و فرق آن با بعد از ازدواج

بیشتر بدانید : افسردگی بعد از سکس چیست؟ راهکار بهبود و درمان

رابطه جنسی قبل از ازدواج به ضرر دختران است و یا پسران؟

ممکن است این نوع روابط و تجربه حس و حال بعد از آن برای هر دو نفر سخت باشد، امکان پذیر است اما برای دختران رابطه جنسی قبل از ازدواج می تواند آسیب های بیشتری به همراه داشته باشد. یکی از مهمترین موضوعات آسیب زای این موضوع در این نوع رابطه ها نوع نگاه و فرهنگ جامعه در این زمینه برای دختران می باشد.

در کنار آن نیز از نظر روانشناسی، زنان در هنگام برقراری رابطه جنسی با یک مرد، او را از همه نظر پذیرفته و همسر خود تصور می کنند. این موضوع منجر به ترشح هورمونی در بدن به نام اکسی توسین شده و باعث ایجاد علاقه شدید و عمیق برای دختران می شود. بالا رفتن میزان این هورمون در بیشتر شدن هورمون استروژن نیز تاثیر داشته که مهار کردن احساسات فرد را سخت می کند. همه این موارد منجر به این شده که برای دختر احساسات عمیق تری در رابطه شکل گرفته و مغز او نمی تواند تصمیم گیری صحیحی درباره رابطه خود انجام دهد.

با توجه به موضوعات مطرح شده میتوان گفت که رابطه جنسی قبل از ازدواج می تواند در عدم شناخت کافی فرد در انتخاب درست تاثیرگذار بوده و منجر به این شود که جنس زن نتواند به دلیل وابستگی های عاطفی، تصمیم گیری درستی انجام دهد.

آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج بر کیفیت زندگی مشترک تاثیرگذار است؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج می تواند اثراتی را بر کیفیت زندگی مشترک داشته که در اینجا به بررسی این موارد می پردازیم :

وسواس پیدا کردن در انتخاب فرد : داشتن روابط جنسی متعدد باعث شده تا توقعات فرد در زمینه انتخاب همسر و یا رابطه جنسی بالا رفته و این موضوع منجر به این شده که در انتخاب شریک زندگی خود دچار مشکل و وسواس شود.

بی اعتمادی و داشتن حس بدبینی : در بسیاری از مواقع افرادی که دارای شریک جنسی مختلفی می باشند، برای ازدواج دچار بدبینی و بی اعتمادی نسبت به جنس مخالف خود شده و درباره او تردید و سو ظن پیدا می کنند.

مقایسه کردن : داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث شده تا فرد تجارب مختلفی در این زمینه پیدا کرده و در خیلی از مواقع همسر خود را از این لحاظ با دیگران مقایسه کند. این مقایسه معمولا به شکل ناعادلانه ای در ذهن فرد صورت گرفته و ممکن است بطور مثال تنها اندام شریک جنسی قبلی خود را با همسرش مقایسه کرده و بقیه ویژگی های منفی او را به یاد نیاورده و نادیده بگیرد. این موضوع باعث شده تا همسرش با ویژگی های خوب دیگران مقایسه شود.

عدم تفاوت در میزان تجارب جنسی : در مواقعی که یکی از زوجین دارای تجربه رابطه جنسی قبل از ازدواج بوده و دیگری از این تجربه برخوردار نمی باشد، تفاوت در مهارت ها و استفاده از روش های جنسی مختلف، می تواند مشکلات زیادی مانند سرخوردگی و عدم اعتماد به نفس در زوجین ایجاد نماید.

روانشناسی درباره رابطه جنسی قبل از ازدواج چه نظری دارد؟

روانشناسان بر این باورند که بهتر است حتی در زمان عقد نیز رابطه جنسی را به تعویق انداخته تا برای رسیدن به شناخت بهتر و بیشتر، این نوع روابط تاثیرگذار نباشد. در واقع به اعتقاد آنها برقراری رابطه جنسی چه در زمان دوستی، چه دوران آشنایی و نامزدی منجر به این شده که به جای تمرکز و شناخت روحیات و ویژگی های شخصیتی طرفین، بخشی از توان ذهنی فرد برای این موضوع و کسب مهارت در این زمینه پیش رود. این کشش گاهی می تواند فرد را از توجه کردن به اخلاقیات فرد مقابل باز دارد.

اما برقراری رابطه جنسی بعد از ازدواج می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد :

• رابطه جنسی بعد از ازدواج منجر به این می شود که طرفین مسیر عاطفی سالم تری را طی کنند
• برای شناخت همدیگر تمرکز بیشتری را داشته باشند
• برای تمام کردن رابطه ناسالم از اختیار بیشتری برخوردار می باشند
• احتمال بارداری و مجبور شدن برای ازدواج از بین می رود
• دارای پذیرش بیشتری از سمت خانواده ها می باشند
• خطرات کمتری از نظر جنسی و مورد سو استفاده قرار گرفتن دارند

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه رابطه جنسی قبل از ازدواج

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462