مشاوره تلفنی حفظ اعتماد به نفس بعد از طلاق

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بعد از طلاق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

داشتن اعتماد به نفس بعد از طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث حفظ بهتر و بیشتر روحیه فرد و برگشت زودتر او به زندگی عادی می شود. اینکه ما بعد از جدایی و قرارگیری در بحران طلاق، حس های ناخوشایندی را تجربه نماییم، بسیار عادی و معقول می باشد. اما اینکه این حس ها و داشتن افکار منفی منجر به کاهش عملکرد ما در زندگی شده و اعتماد به نفسمان را کم کند، موضوع مهم و حائز اهمیتی می باشد. باید این نکته را در نظر داشته باشیم که طلاق پایان خط نیست و بعد از آن نیز زندگی در جریان بوده و می توانید از آن برای خود معنا و مفهوم بهتری ساخته و با بدست آوردن عزت نفس و اعتماد به نفس دوباره، یک زندگی جدید و متفاوت تری را برای خود بسازید. شما می توانید در این زمینه از مشاوران تلفنی ما نیز کمک بگیرید.

مشاوره تلفنی اعتماد به نفس بعد از طلاق

بیشتر بدانید : راه های کاهش تاثیر طلاق بر فرزندان

راه های حفظ اعتماد به نفس بعد از طلاق چیست؟

دلایل زیادی ممکن است بعد از جدایی منجر به پایین آمدن میزان اعتماد به نفس فرد شده و احساسات بدی را تجربه نماید. در اینجا به راهکارهایی برای حفظ اعتماد به نفس درونتان می پردازیم که در روند این بحران به شما کمک کرده و احساس بهتری را در شما ایجاد می کند.

tick 2 ویژگی های مثبت خود را لیست کنید : برای داشتن حال بهتر و افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس خود، لیستی از ویژگی های مثبت و مفید خود تهییه کنید و هر از گاهی آنها را به خود یادآوری نمایید.

tick 2 طلاق لزوما یک شکست نمی باشد : این باور غلط و قدیمی که طلاق را به منزله یک شکست در زندگی دانسته و پایان راه می دانستند، یک تفکر اشتباه می باشد. این موضوع حقیقت دارد که طلاق گرفتن بسیار سخت و دردناک است، اما این را در نظر داشته باشید که طلاق در مواقعی اتفاق می افتد که شخص از آسیب های بیشتر در زندگی خود جلوگیری کرده و به دنبال ایجاد تغییر مثبت می باشد. در خیلی از مواقع جدایی علی رغم دردناک بودن، یک پیروزی محسوب شده و فرد این فرصت را پیدا می کند تا از یک زندگی ناسالم به یک زندگی سالم و به دور از آسیب می رود.

tick 2 طلاق برای فرزندان شما لزوما بد نمی باشد : در مواقعی که فرد دارای فرزند می باشد، جدا شدن را آسیب به فرزندان می پندارد. اما همیشه این اتفاق نمی افتد و گاهی بودن در زندگی نا سالم و دارای تنش، به مراتب برای فرزند شما آسیب زا تر و خطرناک تر از زندگی کردن با یکی از والدین می باشد.

tick 2 طلاق به معنی نا کافی بودن شما نیست : در خیلی از مواقع فرد بعد از طلاق با احساساتی مانند بی ارزشی و ناکافی بودن روبرو شده و مدام خود را سرزنش می کند. این افراد فکر می کنند که چون به اندازه کافی خوب و کافی نبوده اند، کار زندگیشان به جدایی کشیده شده است. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که ازدواج دو طرف داشته و دو نفر تصمیم به جدایی گرفته اند و لزوما این موضوع به معنی به ارزشی یکی از طرفین نبوده است. به جای این جمله و طرز فکر، به آن اینطور نگاه کنید که دو طرف مناسب هم نبوده اند. این بدان معناست که هر کدام از طرفین ممکن است با شخص دیگری رابطه خوبی داشته و در آن رابطه کاملا کافی و مناسب باشد. این موضوع یکی از مهم ترین چیزهایی است که بعد از جدایی باید به آن توجه نمایید.

راه های اعتماد به نفس بعد از طلاق

بیشتر بدانید : جبران اشتباهات زندگی زناشویی + راهکارهایی برای حل مشکلات زناشویی

چه کارهایی بعد از جدایی به بهتر شدن حال شما کمک می کند؟

1605686149 communications سوگواری نمایید : یکی از موضوعات مهم در هر از دست دادنی در زندگی، مرحله سوگواری می باشد. در هر فقدان و نبودی باید این مرحله را انجام داده تا شخص بتواند به حالت عادی زندگی برگشته و از این غم و فقدان جدا شود. به همین دلیل بعد از جدایی نیاز است تا برای امیدها، آرزوها و خانه ای که از دست داده اید سوگواری نمایید. این مرحله با وجود اینکه سخت و دردناک می باشد، اما در روند بهبودی حال شما و برگشت به شرایط عادی و بازگشت حس اعتماد به نفس شما تاثیر بسزایی دارد. سوگواری کردن به معنای ضعیف بودن شما نمی باشد، شما برای خودتان در واقع سوگواری می کنید نه برای کسیکه به شما آسیب زده و یا از زندگیتان جدا شده است. این موضوع نقطه قوت شما بوده که برای امیدها، آرزوها و چیزهایی که از دست داده اید، سوگواری می کنید.

1605686149 communications به دنبال مقصر نباشید : بعد از جدایی خیلی از مواقع فرد یا اطرافیان او به دنبال پیدا کردن مقصر می باشند، این موضوع هیچ کمکی به بهتر شدن حال شما نکرده و صرفا میزان خشم شما را بالا می برد. بهتر است این را بپذیرید که یک زندگی یک طرفه نبوده و دو طرفه است و حاصل انتخاب های دو طرف می باشد. پس طبیعی است که در هر زندگی هر دو طرف اشتباهاتی داشته و سهمی دارند.

1605686149 communications درک خوبی از گذشته پیدا کنید : ممکن است با هجوم فکرهای منفی و آسیب های ناشی از پروسه جدایی، شما روند زندگی و علت جدایی خود را کمتر درک کرده و فراموش نمایید. برای این کار بهتر است تا یک مسیر واضح از زندگی و تجارب خود در ذهن یا بر روی کاغذ داشته باشید تا درک بهتری نسبت به ابعاد مختلف زندگی خود داشته و از این طریق خود و طرف مقابل را می فهمید. دور شدن از حس بلاتکلیفی و درک کردن شرایط گذشته در ابتدا باید توسط خود شما صورت گیرد. سعی کنید این موضوعات را در ذهن خود روشن کرده تا از احساس سردرگمی نجات یابید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بعد از طلاق

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462