راه های جلوگیری از طلاق | چگونه از طلاق جلوگیری کنیم؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه طلاق و مشاوره زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

روش های جلوگیری از طلاق ممکن است به شما در بهتر شدن رابطه تان و کم شدن مشکلات زندگی زناشویی کمک کرده و آن را به سمت درستی پیش ببرد. اما اولین نکته ای که باید هر زن و شوهری در نظر داشته باشند این است که هیچ زندگی مشترکی بدون مشکل نبوده و پیچیدگی در زندگی زوجین بخشی از روابط زناشویی می باشد. برای نجات یک زندگی راه حل های متفاوتی وجود داشته که زوجین می توانند با توجه به شرایط زندگیشان، یکی از این راه ها را انتخاب نمایند.

یکی از این راهکارها استفاده از مشاور و روانشناس زوجین می باشد. مراکز مشاوره زیادی در این زمینه وجود داشته و یا روانشناسان زوج درمانگر متفاوتی نیز در این رابطه دارای تخصص می باشند و می توانند به زوجین کمک کرده تا با انجام توصیه ها و راهکارها، شرایط بهتری را برای زندگی خود فراهم نمایند. کار کردن بر روی نقاط ضعف و قدرت رابطه زمان بر می باشد و نیاز به رفتن به چندین جلسه مشاوره و همچنین همکاری زوجین دارد. اما شما می توانید به جای مشاوره حضوری و گرفتن وقت از مشاور، از مشاوره های تلفنی استفاده نمایید. مرکز مشاوره تلفنی دکتر ذهن یکی از مراکز معتبر و با کیفیت در این زمینه می باشد که از روانشناسان و مشاوران زیادی در این زمینه تشکیل شده است و شما می توانید از هر نقطه از ایران و تنها با یک تماس تلفنی، مشاوره مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

راهکارهای جلوگیری از طلاق

بیشتر بدانید : مشاوره تلفنی حفظ اعتماد به نفس بعد از طلاق

روش های جلوگیری از طلاق به چه صورت است؟

ممکن است در طول زندگی زناشویی برای هر کدام از زوجین این حالت پیش آمده باشد که به فکر طلاق افتاده اند. اما برای برخی از زوجین این موضوع جدی تر بوده و احساس می کنند که به آخر خط رسیده اند. این افراد نیز ممکن است بتوانند برای زندگی خود کاری کرده و هنور نقطه بازگشتی برای آنها وجود داشته باشد. از آنجایی که تصمیم به طلاق بهتر است عجولانه نبوده و عاقلانه و درست باشد، در مرحله اول قبل از این تصمیم نیاز است تا به روش های دیگری برای زندگی مشترک خود تلاش نمایید.

برای نجات یک زندگی زناشویی، ابتدا زن و مرد باید هر دو تلاش نمایند. اما راه هایی نیز برای جلوگیری از طلاق وجود دارد. شما و همسرتان هر کدام نیازها و خواسته هایی دارید که در طول زندگی مشترکتان یا این موارد تامین نشده و یا به مقدار کافی برآورده نشده است. در ابتدا مهم است تا شما این نیازها و خواسته های طرف مقابلتان را بشناسید و برای آن اقدامات درست و موثر انجام دهید. ممکن است در این را نیاز به کمک گرفتن از مشاور داشته باشید که گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشد.

روش های جلوگیری از طلاق

بیشتر بدانید : راه های کاهش تاثیر طلاق بر فرزندان

راه حل های کلیدی جلوگیری از طلاق

خیلی از اوقات راه حل یک موضوع ممکن است در جلوی چشمان ما بوده اما به دلیل عدم آگاهی، آن را نادیده گرفته باشیم. در زندگی مشترک نیز مشکلات زیادی وجود دارد که گاهی آنها آسیب های متفاوتی به روابط زوجین وارد می کند. اما نیاز است گاهی به ترمیم رابطمان کمک کرده و مانع از نابودی زندگی مشترکمان شویم. در اینجا چند نکته مهم و کلیدی در جلوگیری از طلاق در رابطه را بیان می کنیم :

up arrow 2 صبور باشید : اختلاف نظر ها و تفاوت ها یک موضوع کاملا طبیعی و عادی در هر زندگی زناشویی می باشد. گاهی در ابتدای زندگی، این اختلاف ها منجر به نا امیدی زوجین از ادامه رابطه شده و تصمیم به طلاق و جدایی می گیرند. اما این نکته را توجه داشته باشید که باید در این راه صبور بوده و تصمیم عجولانه نگیرید.

up arrow 2 به خواسته های همسرتان اهمیت دهید : نادیده گرفتن خواسته ها و نیازهای هر کدام از طرفین در خیلی از مواقع باعث احساس نارضایتی و نا امیدی از ادامه زندگی مشترک می شود. نیاز است تا شما در این زمینه با همسر خود صحبت کرده و هر کدام بصورت واضح و شفاف نیازهای خود را به یکدیگر اعلام کرده و در این راستا اقدام نمایید. همچنین رفتارهایی که منجر به آزردگی و اذیت طرف مقابل می شود را مورد توجه قرار داده و تا جای ممکن در حذف و یا کم کردن آن اقدام نمایید.

up arrow 2 مشکلات گذشته را پیش نکشید : صحبت درباره اتفاقات گذشته و تکرار مکرر آن باعث شده تا تنها ناراحتی ها مجددا بازگو شود. سعی کنید اگر موضوعی مربوط به گذشته بوده و تمام شده است را مجددا تکرار نکرده و باعث ناراحتی و دلخوری همسرتان نشوید.

up arrow 2 به زندگی خود رنگ و بوی جدیدی دهید : گاهی یکنواختی زندگی مشترک و نداشتن انگیزه برای ادامه آن باعث شده که افراد را به فکر جدایی و طلاق بیاندازد. بهتر است تا قبل از اینکه به این موضوع به عنوان راه حل فکر کنید، برای بهتر شدن زندگی خود از ایجاد تغییرات موثر و تاثیر گذار استفاده نمایید. این تغییرات می تواند شامل سفر، تغییر در محل زندگی، تغییر در نوع تفریحات، کم کردن میزان تایم کاری و گذاشتن زمان هایی مفید برای یکدیگر باشد.

up arrow 2 زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید : یکی از سم های زندگی مشترک مقایسه ظاهر زندگی افراد با باطن زندگی خودتان است، این موضوع باعث شده هم شما از زندگی دلسرد شوید و هم همسرتان را مایوس کرده و به آن احساس گناه دهید. بنابر این هرگز زندگی خود را با دیگران مقایسه نکرده و آن را به همسرتان بازگو نکنید. این مقایسه ها باعث کاهش عزت نفس طرف مقابل شده و او را از تلاش کردن مایوس می کند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه طلاق و مشاوره زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462