چگونه با همسر خود صمیمی تر شویم؟ راهکارهای افزایش صمیمیت با همسر

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

افزایش صمیمیت با همسر از ابعاد سه گانه مثلث رابطه عاطفی می باشد، این مثلث از سه بخش صمیمیت، تعهد و عشق تشکیل شده است و اگر هر کدام از این موارد در رابطه با همسر شما وجود نداشته باشد، رابطه به سمت سستی و بی پایه بودن کشیده می شود. بدون داشتن صمیمیت، رابطه ای که در آن تعهد و عشق نیز وجود داشته باشد، با کیفیت پیش نمی رود و منجر به این شده تا طعم واقعی رابطه را احساس نکنید. اما افزایش صمیمیت با همسر به چه صورتی ممکن بوده و تعریف صمیمیت چه می باشد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی صمیمیت در رابطه عاطفی و راه های افزایش آن بپردازیم.

روش های افزایش صمیمیت با همسر

بیشتر بدانید : راهکارهای افزایش عشق و علاقه در رابطه چیست؟

افزایش صمیمیت با همسر به چه معنا می باشد؟

صمیمیت به معنای ابراز احساس، هیجان و افکار ما با فرد دیگر بوده بدون اینکه نگران قضاوت شدن باشیم. زمانیکه افراد بدون اینکه ترسی داشته باشند نظر خود را بیان کرده و آنطوری که هستند خودشان را به نمایش می گذارند، نشان از صمیمیت آنها دارد. اما صمیمیت تنها ابراز هیجانات و احساسات ما نمی باشد و برای اینکه دو نفر با یکدیگر بتوانند صمیمی شوند، نیاز به شناخت از همدیگر داشته و باید بتوانند شناخت کافی از لحاظ عاطفی و هیجانی از یکدیگر پیدا نمایند.

افزایش صمیمیت با همسر چه کمکی به رابطه می کند؟

بیشتر بدانید : دلبستگی و وابستگی در رابطه عاطفی چه فرقی دارد؟

راه های افزایش صمیمیت با همسر از چه طریق هایی می باشد؟

1605686310 idea زمان نقش مهمی دارد : یکی از فاکتورهای مهم در افزایش صمیمیت، زمان است. صمیمی شدن یک فرآیند بوده که نمیتوان بدون گذر از آن و بصورت یک شبه آن را ایجاد کرد. شما در این زمینه نیاز دارید تا با گذر زمان و طی صرف مدت زمان مناسبی، میزان صمیمیت شما با همسرتان، رشد نماید. صمیمیت مانند گلی می ماند که هرچقدر به آن، آب دهید منجر به رشد گل نشده و تنها منجر به گندیدن گل می شود، صمیمیت نیز همینطور می باشد که برای رشد و قد کشیدن آن نیاز به زمان داشته و نباید با کارهایی باعث شویم تا به زور صمیمیت در ما شکل بگیرد و در این زمینه نیاز به صبر و صرف زمان داریم.

1605686310 idea نیازهای شریک عاطفی مان را بشناسیم : یکی از راه های افزایش صمیمیت با همسر، شناخت نیازهای او می باشد و تا زمانیکه ما این نیازها را نشناسیم، نمی توانیم ادعا کنیم که با همدیگر صمیمی می باشیم. البته شناختن نیازها به تنهایی کافی نبوده و باید برای ایجاد صمیمیت در جهت رفع نیازها نیز اقدامی انجام دهیم. در مواقعی که شما می دانید که شریک زندگیتان چه چیزی را در شما دوست داشته، چه رفتاری او را خوشحال می کند و یا چه چیزی در شما را می خواهد تغییر کند و شما با وجود اینکه این موارد را منطقی می دانید ولی آنها را نادیده می گیرید، شما باعث عدم صمیمیت در رابطه خود می شوید. گاهی نیز ممکن است تنها در مواقعی که او ناراحت است این موارد را رعایت کرده و یا به او در این زمینه قول دهید، سپس قول هایتان را فراموش نمایید که این موضوع منجر به دور شدن بیشتر و عدم صمیمیت همسرتان با شما می شود.

1605686310 idea به دو نفره های خود اهمیت دهید : برای افزایش صمیمیت با همسر نیاز است تا در کنار یکدیگر وقت بگذرانید، با همدیگر احساسات خود را در میان گذاشته و از حال هم بی خبر نباشید. صحبت کردن درباره اتفاقات مربوط به روز و همچنین اهمیت های ساده و جزئی روزانه نقش مهمی در افزایش صمیمیت با همسر دارد. اگر در طول روز مشغول کار می باشید، زمان های کوتاهی را با صحبت کردن با همسرتان اختصاص داده و همچنین در مواقعی که به خانه باز می گردید، حتما سعی کنید تا زمانی را برای صحبت کردن درباره اتفاقات روز، افکار و احساس هایی که در طول آن روز هر دو تجربه کرده اید، بگذارید تا بدین صورت باعث افزایش صمیمیت با همسر خود شوید.

1605686310 idea تنها حضور فیزیکی مهم نمی باشد : شاید شما فکر کنید که اگر زمان هایی را در خانه بوده و حضور فیزیکی داشته باشید، کافی می باشد. این در حالی است که تنها حضور فیزیکی شما منجر به افزایش صمیمیت با همسر نمی شود. نیاز است تا به جای اینکه تلویزیون نگاه کرده و یا مشغول گوشی چک کردن باشید، با او صحبت کرده و همچنین زمانی را به نوازش و در آغوش کشیدن همسرتان اختصاص دهید. داشتن صمیمیت فیزیکی نیز یکی از انواع صمیمیت های مهم بین زوجین می باشد.

1605686310 idea خودتان باشید : برای اینکه نشان دهید که با همسر خود صمیمی می باشید، نقش بازی نکنید. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، صمیمیت نیازمند صرف زمان بوده و برای اینکه میزان صمیمیت خود را افزایش دهید، اقدام به تعارض آن نکرده و یا در جلوی دیگران تظاهر به صمیمیت نکنید. سعی کنید برای داشتن رابطه صمیمی با همسرتان خوده واقعیتان بوده و سعی در حل تعارضات پیش آمده در بینتان نمایید. این موضوع باعث شده تا شما با احساس خالص تری میزان صمیمیت خود با همسرتان را افزایش دهید.

1605686310 idea از او درباره موضوعات روزش سوال کنید : سوال کردن نشان از میزان اهمیت شما داشته و منجر به افزایش صمیمیت با همسر می شود. همیشه منتظر نباشید تا همسرتان درباره موضوعات و یا مشکلاتش با شما صحبت نماید. گاهی می توانید خودتان پیش قدم شده و از او درباره مواردی که مهم است، سوال نمایید. مانند اینکه امروز به کارهای شخصی ات رسیدی؟ یا فردا برای رفتن به خرید به کمک من نیاز نداری؟ این موارد نشان دهنده میزان اهمیت شما بوده و منجر به افزایش صمیمیت با همسر می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات زوجین

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462