علت حسادت دیگران در رابطه مشترک چیست؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

حسادت دیگران در زندگی زناشویی و روابط عاطفی می تواند بسیار خطر آفرین بوده و گاها منجر به برهم خوردن روابط عاشقانه شود. افراد حسود ممکن است از هر نوع تلاشی برای کم شدن میزان حسادت خود دریغ نکرده و همین موضوع باعث شده تا آنها دست به رفتارهایی بزنند که منجر به آسیب به رابطه عاطفی افراد نیز شود. اما به چه علتی دیگران به روابط زناشویی و عاشقانه افراد حسادت می کنند؟ علت این حسادت چه بوده و می تواند چه خطراتی را در رابطه مشترک شما ایجاد نماید؟ در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم.

دلایل حسادت دیگران به زندگی مشترک

بیشتر بدانید : چگونه با دیگران یک ارتباط موثر داشته باشیم؟

حسادت دیگران به روابط عاشقانه به چه دلایلی می باشد؟

حس حسادت به معنی خواستن چیزی می باشد که فرد دیگری آن را داشته و اگر نادیده گرفته شود مانند این است که بخشی از وجودمان را انکار کرده ایم. حسادت مانند دیگر حس های منفی در وجود همه انسان ها وجود دارد، اما اگر به شکل زیادی بوده و یا برای آن کنترلی وجود نداشته باشد، می تواند منجر به آسیب های روحی و جسمی زیادی به خود فرد و یا طرف مقابل شود. بنابر این نیاز است تا در این زمینه اصول و قواعدی را رعایت کرده و مرزبندی داشته باشیم.

بطور مثال حسادت دیگران به زندگی مشترک و یا روابط عاشقانه آنها می تواند در صورت کنترل نشدن، منجر به آشوب ها و یا فتنه گری فرد حسود در این رابطه ها شود. افرادی که به دیگران حسادت می کنند ممکن است به دلایل مختلفی این کار را انجام دهند که در اینجا به بررسی مهمترین دلایل آن می پردازیم.

1605686149 communications نقص ها و کمبودهای دوران کودکی : یکی از دلایلی که منجر به حسادت دیگران در روابط عاطفی می شود، نبود این رابطه ها و تجربه نکردن آنها در دوران کودکی فرد می باشد. در واقع افرادی که در زمان کودکی خود دارای پدر و مادری نبوده اند که نسبت به یکدیگر عشق ورزیده و این علاقه را به همدیگر نشان داده و در خانواده خود نیز جاری نمایند، باعث شده تا در زمان بزرگسالی فرد با دیدن روابط عاشقانه و خوب، احساس حسادت نماید. همچنین ممکن است این افراد فرزند طلاق بوده و تجربه داشتن رابطه ای موفق در بین خانواده و پدر و مادر خود را حس نکرده باشند و یا والدین آنها همواره با همدیگر مشاجره و دعوا داشته و زندگی سختی را فرد در کودکی تجربه کرده است.

1605686149 communications ناتوانی در ساختن روابط عاشقانه : از دیگر دلایل حسادت دیگران ممکن است ناتوانی آنها در ساختن روابط عاشقانه و موفق بوده و یا در پیدا کردن فردی که بتوانند با او وارد رابطه عاطفی شود. بنابر این باعث شده تا در چنین مواقعی احساس حسادت داشته و حس بدی با دیدن روابط موفق افراد کسب نماید.

1605686149 communications ناراحتی از موفقیت دیگران : افرادی که در زندگی خود تلاش کافی نکرده و یا از میزان عزت نفس پایینی برخودار بوده و به اصطلاح خود را باور ندارند، در مواقعی که شاهد موفقیت دیگران می باشند، احساس شرم و بی کفایتی داشته و نسبت به آنها احساس حسادت می کنند. این موضوع نیاز به این داشته که فرد اعتماد به نفس و عزت نفس خود را تقویت کرده و برای موفقیت های خود از قدم های کوچک و موثر استفاده نماید تا کم کم و بصورت مفیدی بتواند موفقیت هایی در این زمینه کسب کند.

راه های مقابله با حسادت دیگران

بیشتر بدانید : راهکارهای قطعی درمان بدبینی و شکاکی

روش های مقابله با حسادت دیگران چه می باشد؟

حسادت دیگران در خیلی از مواقع می تواند آزار دهنده و گاها برهم زننده احساس خوب در رابطه تان شود. بنابر این نیاز است تا در این زمینه راهکارهایی داشته تا با کمک آنها بتوانید از حسادت دیگران به رابطه خود، جلوگیری نمایید. در اینجا به بررسی بخشی از این راه حل ها می پردازیم.

tick 2 از این افراد دوری کنید : اگر فردی که نسبت به حسادت او مطمئن می باشید و این موضوع منجر به آسیب به رابطه تان شده و آن شخص نیز جز افراد نزدیک زندگی شما نمی باشد، سعی کنید تا از رفت و آمد با او اجتناب کرده و تا جای ممکن با او در ارتباط نباشید. بودن افرادی که نقش مهمی در زندگی ما نداشته و صرفا منجر به آسیب به ما می شوند، تنها می تواند برای رابطه ما خطر آفرین بوده و بهترین کار قطع ارتباط با آنها می باشد.

tick 2 در حضور این افراد مواردی را رعایت نمایید : اگر این فرد شخص نزدیکی در زندگی شما بوده و امکان دوری و یا حذف او وجود ندارد، سعی کنید در مواقعی که در کنار او می باشید، با همسر خود روابط عادی داشته تا منجر به حسادت او نشوید. چرا که برخی از افرادی که دارای رفتارهای حسادت گونه می باشند، به دلیل آسیب های زمان کودکی خود و یا سایر دلایل، از میزان حسادتشان به دیگران و آسیب های ناشی از آن، آگاهی نداشته و این موضوع باعث شده تا آنها بصورت عادت این رفتار را انجام دهند. در چنین شرایطی این شما هستید که می توانید با رعایت یکسری موارد، از بیشتر شدن حسادت این افراد جلوگیری نمایید. به عنوان مثال می توانید برای آنها مواردی که منجر به بروز حس حسادت در آنها می شود را مطرح و تعریف نکنید.

tick 2 از اشتراک گذاشتن زیاد زندگی خود با دیگران خودداری کنید : اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم های سفرها و لحظات خوش زندگیتان در صفحات مجازی باعث شده تا افراد حسود بیشتر بخش های خوب زندگی شما را دیده و نتوانند به اصطلاح این موضوع را هضم نمایند. بنابر این سعی کنید تا در این زمینه زیاده روی نکرده و تعادل را برقرار کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشکلات فردی و رابطه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462