چگونه برای بارداری برنامه ریزی کنیم؟ نکات مهم

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بارداری و زمان مناسب برای آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

بارداری موضوع مهمی می باشد که به سادگی نمیتوان درباره آن تصمیم گیری کرده و نیاز به آمادگی و برنامه ریزی دارد. بانوان برای بارداری نیاز به برنامه ریزی داشته تا بتوانند به خوبی دوران بارداری را سپری کرده و نوزادی سالم را به دنیا آورند. بچه دار شدن در واقع تجربه ای مهم و بزرگ در زندگی هر فردی می باشد که می تواند زندگی او را تا ابد تغییر دهد. این موضوع دارای مسئولیت ها و وظایفی مهم بوده که هر دو نفر باید برای قبول مسئولیت های پدر شدن و مادر شدن، آمادگی های لازم را داشته باشند. قبل از بارداری باید تمامی این موضوعات و نکات آن بررسی شده و هر دو نفر آماده فرزند آوری باشند، بنابر این نیاز است تا در این زمینه برنامه ریزی نمایید. اما چه فاکتورهایی برای بچه دار شدن مهم می باشد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم این فاکتورها و برنامه ریزی برای بارداری را آموزش دهیم.

فاکتورهای مهم برای بارداری و بچه دار شدن

بیشتر بدانید : علت دلشوره و اضطراب در دوران بارداری چیست؟

چه فاکتورهایی برای بچه دار شدن مهم می باشد؟

با وجود اینکه موضوع بارداری تنها با برقراری رابطه جنسی محافظت نشده به سادگی امکان پذیر است، اما موضوع فرزند آوری به این سادگی نبوده و نیاز به برنامه ریزی دارد. برای خیلی از افراد برنامه ریزی کردن برای بارداری تنها به معنی انجام یکسری معاینات پزشکی و بررسی سلامتی مادر، تامین ویتامین ها و مواد معدنی بدن و خرید سیسمونی می باشد. اما در کنار این موارد که اهمیت زیادی دارد، برنامه ریزی کردن برای تولد یک فرزند به تفکر، آمادگی پرداخت هزینه های مربوط به آن، بررسی تمامی جوانب و آمادگی قبول مسئولیت ها می باشد.

برنامه ریزی برای بارداری به چه صورت است؟

بیشتر بدانید : قرص ضد بارداری چه عوارضی دارد؟

برنامه ریزی برای بارداری به چه معنایی می باشد؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، بچه دار شدن و بارداری تنها به معنی انجام رابطه جنسی و تصمیم برای بارداری نمی باشد، بلکه نیاز به بررسی و برنامه ریزی داشته که در اینجا مواردی که در برنامه ریزی برای بارداری دارای اهمیت است را بررسی می کنیم :

1605686310 idea دلیل بچه دار شدن : دلایل کلیشه ای زیادی برای فرزندآوری وجود دارد، مانند امتداد نسل و یا داشتن کسی برای مراقبت در زمان های پیری و غیره. این دلایل را کنار بگذارید چون در دنیای امروز این دلایل نمی تواند برای بچه دار شدن مفید باشد. در واقع تنها دلیلی که برای بطور منطقی برای بچه دار شدن وجود دارد، داشتن آمادگی روحی و عاطفی والدین در این زمینه می باشد. تعهد داشتن به تربیت درست فرزند چیزی است که باید هر دوی آنها در نظر داشته و نسبت به انجام آن متعهد باشند. در کنار آن این رضایت باید تنها برای خودتان بوده و نه در جهت راضی کردن همسرتان یا جلب رضایت والدین و یا مطابق بودن با معیارهای جامعه باشد.

1605686310 idea سن و سلامت : از دیگر فاکتورهای مهم در بارداری، سن مادر می باشد که سنین بسیار پایین و بالا ریسک بیشتری را برای مادر و نوزاد به همراه دارد. همچنین والدین باید دارای وضعیت سلامتی روحی و جسمی مناسبی بوده که برای فرزند آوری مناسب باشند. همچنین باید ریسک انتقال بیماری های وراثتی در هر دو نفر بررسی شده و میزان احتمال ابتلا به بیماری های ارثی خطرناک توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد. بنابر این بهتر است تا قبل از فرزند آوری در این زمینه ها حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

1605686310 idea رابطه زوجین با یکدیگر : داشتن رابطه خوب نیازمند احترام، همدلی، درک و عشق متقابل می باشد. فرزند شما از زمانی که به دنیا می آید، پدر و مادر خود را به عنوان الگوی خود قرار می دهد و به همین دلیل نیاز است تا در رابطه تان، الگوی درست و مناسبی برای فرزندتان باشید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که فرزند شما نباید دلیلی برای استحکام بخشیدن به رابطه شما بوده و یا باعث رفع اختلافاتتان شود. در رابطه هایی که دارای مشکل می باشند، از راه حل بچه دار شدن به هیچ وجه جهت ترمیم روابطتتان استفاده نکنید چرا که وجود بچه باعث سخت تر و پیچیده تر شدن موضوع می شود.

یکی از دلایل آن نیز این می باشد که با وجود بچه فشارهای بیشتری از لحاظ روحی، مالی و جسمی بر روی شما وارد شده و این موضوع باعث می شود که از همسرتان فاصله بیشتری بگیرید. در کنار آن بچه دار شدن ممکن است برای مدت کوتاهی شما را به همسرتان نزدیک نماید، اما در واقع مشکل و مسئله ای را حل نمی کند و مشکلات به زودی دوباره پیدا شده و حتی پیچیده تر نیز می شوند.

1605686310 idea اهمیت نظر همسرتان : درباره بارداری و فرزند آوری باید حتما هردو به توافق رسیده باشید. رضایت یکی از والدین به بچه دار شدن، نیاز یکی از زوجین به فرزند آوری، ترس از فاصله سنی زیاد یکی از والدین با بچه و غیره برای اینکه به همسر خود فشار بیاورید، کافی نمی باشد. چرا که موضوع بچه دار شدن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در این راه نیاز است تا هر دو نفر آمادگی و رضایت قلبی داشته باشند.

1605686310 idea آمادگی از نظر مالی : یکی از برنامه ریزی ها برای بارداری، داشتن آمادگی لازم از نظر مالی بوده و بررسی درآمد زایی زوجین می باشد. این موضوع را در نظر داشته باشید که بچه منبع رزق از آسمان نبوده و با امید به این موضوع نمی توانید تمامی مخارج آن را پوشش دهید. همچنین با تولد هر فرزند، مخارج خانواده نیز بالاتر می رود. بنابر این نیاز است تا در این زمینه تمامی موارد مانند مخارج طول دوره بارداری، مخارج بیمارستان و زایمان، مخارج بعد از به دنیا آمدن بچه و خرج های مربوط به درمان و نگهداری نوزاد را مد نظر داشته باشید.

1605686310 idea آموزش مهارت فرزند پروری : از دیگر نکات مهم که والدین به آن اهمیت زیادی نمی دهند، فرزند پروری و تربیت فرزند به شیوه اصولی و درست می باشد. آموزش در این زمینه قبل از اقدام به بچه دار شدن و یا در طول دوران بارداری اهمیت زیادی داشته و در تربیت فرزندی سالم و موفق به شما کمک می کند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه بارداری و زمان مناسب برای آن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462