مدیران کاریزماتیک چه ویژگی های شخصیتی دارند؟

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره فردی و مشکلات سازمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

مدیران کاریزماتیک به مدیرانی گفته می شود که نوع شخصیت و برخورد آنها باعث تاثیر گذاری و جذب افراد پیرو و کارمندهای مجموعه شان می شود. این افراد دارای ارتباطات موثر، با کیفیت و پویایی بوده که علاوه بر اینکه افراد مجموعه خود را تحت تاثیر قرار می دهد، در برقراری ارتباط با رقبا و مدیران سایر شرکت ها نیز، متفاوت و تاثیر گذار عمل می کنند. از آنجایی که نفوذ کلام و قدرت مدیریت می تواند دو ویژگی مفید برای یک مدیر محسوب شود، مدیران کاریزماتیک از این دو رفتار به خوبی بهره برده و در کنار آن، در موقعیت های استرس زا و اضطراب آور نیز به خوبی می توانند احساسات خود را مدیریت و کنترل نمایند. از آنجایی که کاریزماتیک بودن یک ویژگی ممتاز و ویژه برای یک مدیر محسوب می شود، رهبران سیاسی و مدیران موفق در جهان نیز دارای این ویژگی می باشند.

ویژگی مدیران کاریزماتیک چه می باشد؟

بیشتر بدانید: شخصیت شناسی فردی

ویژگی مدیران کاریزماتیک چه می باشد؟

شاید شما جزو مدیرانی می باشید که به اهمیت کاریزماتیک بودن مدیران پی برده و سعی در روش هایی برای پیاده سازی این ویژگی در شخصیت خود دارید. در این مطلب قصد داریم تا با ویژگی های مهمی از این مدیران شما را آشنا نماییم. مدیران کاریزماتیک استعداد زیادی در برقراری ارتباط و توجه به نیازهای اطرافیان دارند. آنها می دانند که به چه صورتی از نشانه های اجتماعی و زبان بدن خود استفاده نمایند تا افراد مجموعه در کار خود احساس راحتی کنند. برای راحتی بیشتر و درک بهتر این مدیران، لیستی از ویژگی های مدیران دارای ویژگی کاریزما برای شما در نظر گرفتیم.

لیست ویژگی های مدیران کاریزماتیک

بیشتر بدانید: تیپ شخصیتی مفید برای جامعه

لیست ویژگی های مدیران کاریزماتیک

1605686310 idea اعتماد به خود: رهبران کاریزماتیک دارای اعتماد به نفس و عزت نفس خوبی می باشند. در واقع شما باید ابتدا به خود و کلامتان ایمان و باور داشته باشید تا بتوانید آن باور قلبی را در دیگران ایجاد نمایید. اگر شخصی به صحبت های خود باور نداشته باشد، چگونه می تواند انتظار داشته که کلام او برای دیگران باورپذیر باشد. این مدیران در کنار این اعتماد سازی، دارای ارتباط چشمی نیز می باشند تا از این طریق بتوانند نظرات و عقایدشان را بر دیگران القا سازند.

1605686310 idea گوش دادن فعال: یک مدیر خوب علاوه بر اینکه گوینده خوبی می باشد و می تواند نفوذ کلام برای طرف مقابل داشته باشد، دارای مهارت گوش دادن فعال نیز است. در واقع شنوند خوب بودن از ویژگی های مهم افراد کاریزماتیک است، آنها با دقت به صحبت های طرف مقابلشان گوش داده و صحبت های آنها را با زبان بدنشان تایید کرده و برای اطمینان بیشتر از اینکه کاملا به حرف ها گوش می دهند، تکه های کوچک و خلاصه ای از قسمت های مهم را تکرار می کنند. بدین صورت طرف مقابل احساس شنیده شدن و درک شدن داشته و ارتباط موثری با فرد برقرار می کند.

1605686310 idea داشتن ارتباط موثر: رهبران کاریزماتیک قابلیت برقراری پیوندهای احساسی با دیگران می باشند. این بدین معناست که می توانند به خوبی افراد را درک کرده، نیازهای آنها را شنیده و به آنها رسیدگی می کند. در واقع این افراد قابلیت نفوذ به قلب اشخاص را داشته و بدین صورت می توانند تاثیر گذار باشند.

1605686310 idea مدیریت احساسات: این افراد در عین حال که قادرند به خوبی احساسات خود را بروز داده و به عواطف دیگران توجه نمایند، می توانند در موقعیت های خاص نیز احساساتی مانند خشم، استرس، اضطراب و عصبانیت خود را کنترل کرده و آن را بروز ندهند.

1605686310 idea همدلی اجتماعی: مدیران کاریزماتیک افراد سازگاری بوده و نیاز به نشان دادن درجه و رتبه خود به دیگران ندارند، آنها می توانند بدون در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی خود، با دیگر افراد ارتباط راحت و امنی داشته باشند. در واقع در عین حال که دارای وجه مدیریتی بوده، اما با افراد مجموعه خود نیز از رفتاری راحت و صمیمی نیز برخوردار می باشند.

1605686310 idea داشتن روحیه سخاوتمند: همه مدیران کاریزماتیک دارای این ویژگی نمی باشند، اما بسیاری از آنها در شرایطی که نیاز به چنین رفتاری است، خود را به جای پیروانشان گذاشته و از نیازهای آنها آگاه شده و در رفع آن تلاش می کنند. در واقع این رهبران به اهمیت و ارزش روحیه سخاوتمندی پی برده و برای آن اقدام می کنند.

1605686310 idea سخن رانی های تاثیرگذار: این رهبران دارای سخنرانی های حرفه ای و با کیفیتی می باشند که می توانند از تاثیر کلمات بر وجود و قلب افراد استفاده کرده و کلمه ها را به خوبی در کنار هم قرار داده، تا مفهوم پیام را بطور کامل منتقل نمایند.

1605686310 idea خودشناسی: مدیران کاریزماتیک دارای قابلیت ارزیابی خوب و منصفانه ای از خود می باشند. آنها هر از گاهی می توانند رفتارها و عملکردشان را ارزیابی کرده و نسبت به بازخوردهایی که از دیگران می گیرند، نقاط ضعف خود را بهبود بخشند. خودآگاهی آنها نسبت به خودشان باعث شده تا به پیشرفت فردی خود اهمیت داده و بر روی آن تمرکز نمایند.

1605686310 idea داشتن خلاقیت در کارها: این رهبران از روش های جدید و راه های متفاوت در پیش برد کار خود استقبال می کنند و همواره به دنبال روش های تکراری و قدیمی نمی باشند. در برابر چالش ها و موانع هراسی نداشته و به جای تمرکز بر مشکل، به دنبال راه حل می باشند. موضوعات را به خوبی بررسی کرده و راه حلی مناسب و همسو با آینده کاری خود را ارائه می دهند.

1605686310 idea داشتن اراده قوی: در طول روند کاری یک مجموعه، کشمکش ها، چالش ها و تعارضات بسیاری بوجود می آید که مدیران کاریزماتیک در مقابل این مسائل هرگز تسلیم نشده و معتقدند که باید کار را به پیش ببرند. آنها در مقابل چالش ها دچار استرس و ترس نشده و با اراده قوی و سرسختی زیاد از پس مشکلات بوجود آمده بر می آیند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره تلفنی در زمینه مشاوره فردی و مشکلات سازمانی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۲۹۵۲_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

و جهت مشاوره حضوری در تهران با شماره 44055462-021 تماس بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مشاوره حضوری 02144055462